Tα πλοία στα κινεζικά ύδατα εξαφανίζονται από τα συστήματα παρακολούθησης της ναυτικής βιομηχανίας, δημιουργώντας έναν ακόμη πονοκέφαλο για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.
Όπως γράφει το CNN Business, αναλυτές λένε ότι άρχισαν να παρατηρούν τη μείωση της ναυτιλιακής κίνησης προς τα τέλη Οκτωβρίου, καθώς η Κίνα ετοιμαζόταν να θεσπίσει νομοθεσία που θα ρυθμίζει το απόρρητο των δεδομένων.
Συνήθως, οι εταιρείες δεδομένων ναυτιλίας είναι σε θέση να παρακολουθούν πλοία σε όλο τον κόσμο επειδή είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης ή πομποδέκτη, AIS.
Αυτό το σύστημα επιτρέπει στα πλοία να στέλνουν πληροφορίες — όπως θέση, ταχύτητα, πορεία και όνομα — σε σταθμούς που βρίσκονται κατά μήκος των ακτών. Εάν ένα πλοίο βρίσκεται εκτός εμβέλειας αυτών των σταθμών, οι πληροφορίες μπορούν να ανταλλάσσονται μέσω δορυφόρου.
Αλλά αυτό δεν συμβαίνει στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, έναν κρίσιμο παράγοντα στο παγκόσμιο εμπόριο. Τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, ο αριθμός των πλοίων που στέλνουν σήματα από τη χώρα μειώθηκε σχεδόν κατά 90%, σύμφωνα με στοιχεία του παγκόσμιου παρόχου δεδομένων ναυτιλίας VesselsValue.
«Βλέπουμε αυτή τη στιγμή μια μείωση σε όλο τον κλάδο των επίγειων σημάτων AIS στην Κίνα», δήλωσε η Charlotte Cook, επικεφαλής εμπορική αναλυτής της VesselsValue.
Ο νέος νόμος για τα δεδομένα θα μπορούσε να επιδεινώσει το χάος της εφοδιαστικής αλυσίδας
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας είπε στο CNN Business ότι οι σταθμοί AIS κατά μήκος των κινεζικών ακτών που είναι νόμιμα κατασκευασμένοι σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες «δεν έχουν κλείσει» και «λειτουργούν κανονικά».
Οι δημοσίως διαθέσιμες πλατφόρμες AIS λειτουργούν επίσης κανονικά, πρόσθεσε.
Το Γραφείο Πληροφοριών του Κρατικού Συμβουλίου, το οποίο λειτουργεί ως γραφείο τύπου για το υπουργικό συμβούλιο της χώρας, δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με το γιατί οι πάροχοι ναυτιλίας έχασαν την πρόσβαση στα δεδομένα.
Ωστόσο, οι αναλυτές πιστεύουν ότι βρήκαν τον ένοχο: τον νόμο περί προστασίας προσωπικών πληροφοριών της Κίνας , ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Νοεμβρίου.
Απαιτεί από τις εταιρείες που επεξεργάζονται δεδομένα να λάβουν έγκριση από την κινεζική κυβέρνηση προτού αφήσουν τις προσωπικές πληροφορίες να φύγουν από το κινεζικό έδαφος.
Ο νόμος δεν αναφέρει δεδομένα αποστολής. Ωστόσο, οι Κινέζοι πάροχοι δεδομένων ενδέχεται να αποκρύπτουν πληροφορίες ως προληπτικό μέτρο, σύμφωνα με τον Αναστάση Τούρο, επικεφαλής της ομάδας δικτύου AIS στη Marine Traffic, έναν σημαντικό πάροχο πληροφοριών παρακολούθησης πλοίων.
«Όποτε έχετε νέο νόμο, έχουμε μια χρονική περίοδο όπου όλοι πρέπει να ελέγξουν αν τα πράγματα είναι εντάξει», είπε ο κ. Τούρος.
Άλλοι ειδικοί του κλάδου έχουν περισσότερες ενδείξεις για την επιρροή του νόμου. Η Κουκ είπε ότι συνάδελφοι στην Κίνα της είπαν ότι ορισμένοι αναμεταδότες AIS αφαιρέθηκαν από σταθμούς που εδρεύουν κατά μήκος των κινεζικών ακτών στις αρχές του μήνα, κατόπιν εντολής των αρχών εθνικής ασφάλειας. Τα μόνα συστήματα που επιτρεπόταν να παραμείνουν έπρεπε να εγκατασταθούν από «εξουσιοδοτημένα μέρη».
Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, η απώλεια πληροφοριών από την ηπειρωτική Κίνα – όπου βρίσκονται έξι από τα 10 πιο πολυσύχναστα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο – θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα σε μια ήδη προβληματική παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Οι αλυσίδες ανεφοδιασμού έχουν πιεστεί φέτος καθώς τα λιμάνια με μεγάλη συμφόρηση αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τη ζήτηση για αγαθά που ανακάμπτει ταχύτατα γρήγορα.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες βασίζονται στα δεδομένα AIS για να προβλέψουν την κίνηση των πλοίων, να παρακολουθήσουν τις εποχικές τάσεις και να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των λιμένων, σύμφωνα με την Cook από την VesselsValue.
Τόνισε επίσης, ότι η έλλειψη κινεζικών δεδομένων «θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την ορατότητα της αλυσίδας εφοδιασμού των ωκεανών σε ολόκληρη την Κίνα».
Η χώρα είναι ένας από τους σημαντικότερους εισαγωγείς άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, καθώς και ένας τεράστιος εξαγωγέας εμπορευματοκιβωτίων.
«Καθώς προχωράμε στην περίοδο των Χριστουγέννων, θα έχει πραγματικά μεγάλο αντίκτυπο στις [αλυσίδες εφοδιασμού] και αυτό είναι το πιο σημαντικό στοιχείο αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Γεώργιος Χατζημανώλης, στρατηγός μέσων της Marine Traffic.
Αναμένει ότι η απώλεια δεδομένων πλοίων «λεπτό προς λεπτό» από την Κίνα θα έχει «μεγάλο αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού», καθώς οι εταιρείες ενδέχεται να χάσουν κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τους χρόνους ελλιμενισμού, εκφόρτωσης και αναχώρησης πλοίων.
Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται ήδη υπό «μεγάλο στρες», πρόσθεσε. «Δεν χρειάζεται άλλος παράγοντας για να το κάνει πιο δύσκολο».
Η αυτοαπομόνωση της Κίνας
Η επιθυμία της Κίνας να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχο όλων των δεδομένων και των πληροφοριών εντός των συνόρων της δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς ο πρόεδρος Xi Jinping συνεχίζει να επιβεβαιώνει εκ νέου την κυριαρχία του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος σε κάθε πτυχή της οικονομίας και της κοινωνίας.
Η χώρα πιέζει για οικονομική αυτάρκεια καθώς αντιμετωπίζει εξωτερικές απειλές, όπως οι κυρώσεις των ΗΠΑ σε βασικές τεχνολογίες .
Ο Σι τόνισε τους στόχους του για αυτάρκεια τα χρόνια πριν και κατά τη διάρκεια ενός σκληρού εμπορικού και τεχνολογικού πολέμου με τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Αυτό είναι το σημείο, για παράδειγμα, του «Made in China 2025», ενός φιλόδοξου σχεδίου για να ωθήσει τον κατασκευαστικό τομέα της Κίνας σε πιο προηγμένους τεχνολογικούς τομείς.
Ορισμένοι κορυφαίοι αξιωματούχοι στο Πεκίνο προσπάθησαν πρόσφατα να καταπνίξουν τις ανησυχίες των παγκόσμιων επενδυτών ότι η χώρα απομονώνεται από τον υπόλοιπο κόσμο καθώς δίνει προτεραιότητα στην εθνική ασφάλεια.
Ο Κινέζος αντιπρόεδρος Wang Qishan, που θεωρείται έμπιστος σύμμαχος του Xi, είπε στο Bloomberg New Economy Forum στη Σιγκαπούρη ότι η Κίνα δεν θα «αναπτύσσεται απομονωμένη από τον κόσμο». Μιλώντας μέσω βίντεο, κάλεσε επίσης τις χώρες να διατηρήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού «σταθερές και ομαλές».
Latest News
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού