Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα υψηλά που έφθασαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από τρεις εβδομάδες κινούνται οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια, ενώ στους δείκτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα αυξομειώσεις, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί και στη ναυτιλία.
Σε γενικές γραμμές, όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, μπορεί βραχυπρόθεσμα ορισμένοι κλάδοι ή και συγκεκριμένες διαδρομές να κερδίζουν από μια αναταραχή, όπως μια πολεμική σύγκρουση μακροπρόθεσμα, όμως η ναυτιλία κερδίζει από την ανάπτυξη του εμπορίου. Και ένα πόλεμος σημαίνει «πάγωμα» των ρυθμών ανάπτυξης και της ζήτησης.
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Intermodal, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κάποια φορτία που ξεκινούσαν από Μαύρη Θάλασσα έχουν αντικατασταθεί από φορτία από τις ΗΠΑ (Κόλπος του Μεξικού), με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου προς όφελος των υψηλότερων ναύλων, όμως αυτό που περιμένει η ναυλαγορά είναι αν οι τιμές των εμπορευμάτων (π.χ. σιτηρά) λόγω του πολέμου παραμείνουν στα ύψη και πόσο αυτό θα επηρεάσει τη ζήτηση, με αποτέλεσμα να φέρει αρνητικά αποτελέσματα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Οσον αφορά τους δείκτες δεξαμενοπλοίων, ο Baltic Dirty Tanker Index έκλεισε την Παρασκευή στις 1.127, χάνοντας 170 μονάδες σε μία εβδομάδα, ενώ ο Baltic Clean Tanker Index υποχώρησε 56 μονάδες, στις 994. Πάντως ο ναύλος στα suezmax στη γραμμή TD6 από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο μπορεί να έπεσε, αλλά κυμαίνεται στα 85.500 δολάρια την ημέρα, ενώ ένα aframax στη γραμμή TD17 από Βαλτική Θάλασσα προς το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη κερδίζει 155.233 δολ. την ημέρα.
Latest News
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία