Μέτρα εδώ και τώρα ζητά η ακτοπλοΐα προκειμένου να συνεχίσει να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά και όχι σε τρεις μήνες όταν θα έχει αρχίσει η καλοκαιρινή σεζόν. Ίσως τότε να είναι αργά, τονίζουν στον ot.gr ακτοπλοϊκοί παράγοντες οι οποίοι παρακολουθούν με τρόμο την πορεία των ναυτιλιακών καυσίμων να σκαρφαλώνει και πάλι πάνω από τα 1.000 δολάρια ο τόνος στα καύσιμα χαμηλού θείου και το MGO για ταχύπλοα.
Πιο συγκεκριμένα αυτό που ζητά ο ακτοπλοϊκός κλάδος από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη είναι να καταβληθούν στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές τα 42 εκατ. ευρώ που τους οφείλονται από πέρυσι και αφορούν μισθώματα για δρομολόγια που έχουν εκτελεσθεί.
Επίσης ζητούν την κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων που ισχύουν για διάφορες κατηγορίες επιβατών. Η ακτοπλοΐα είναι ο μοναδικός μεταφορικός κλάδος που καλείται να διαθέτει με μειωμένη τιμή εισιτήρια σε διάφορες κατηγορίες επιβατών για τους οποίους το κράτος ασκεί κοινωνική πολιτική χωρίς όμως να αποζημιώνει τις εταιρείες.
Τα μέτρα αυτά μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα σημειώνουν παράγοντες του κλάδου, τονίζοντας ότι η πολιτεία πρέπει να κατανοήσει ότι ακτοπλοΐα είναι κυρίως τα συμβατικά πλοία που κάνουν δρομολόγια όλο το χρόνο και πληρώνουν όλο το χρόνο το ακριβό πετρέλαιο για να εξυπηρετήσουν τα νησιά.
Υπενθυμίζεται ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει καταθέσει στον κ. Πλακιωτάκη υπόμνημα ζητώντας δέσμη επτά μέτρων στήριξης του κλάδου.
Τα μέτρα αφορούν την επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και την επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας, την αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες , την ενίσχυση της ρευστότητας με τη άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια αγόνων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες