Επτά στους δέκα έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ» και «αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα σε ένδυση/υπόδηση το πρώτο τρίμηνο του έτους. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Netrino.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέφανος Κομνηνός, αναλυτής αγοράς της εταιρείας, «για πρώτη φορά βλέπουμε τόσο μεγάλη αποκλιμάκωση στα σούπερ μάρκετ. Παρατηρείται πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των καταναλωτών που αφορούν σε είδη πρώτης ανάγκης, διατροφής και είδη σπιτιού. Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά στις αγορές σε είδη ένδυσης/υπόδησης η κατάσταση είναι δραματική» και συμπληρώνει: «Η συγκράτηση των αγορών έχει ακουμπήσει τον σκληρό πυρήνα των προϊόντων βασικής ανάγκης. Δηλαδή μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζουν οι καταναλωτές και αυτά συγκρατημένα».
Αναφορικά με τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα της Netrino, σε ποσοστό 47,5% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τις μείωσαν «πολύ» και «αρκετά», 25% τις μείωσαν «λίγο» και 27% «καθόλου». Μεγαλύτερη μείωση στις αγορές παρατηρείται σε Λάρισα (54%) και Πάτρα (51%).
Το προφίλ των καταναλωτών
Εξετάζοντας το προφίλ των ερωτηθέντων, αυτοί που έχουν μειώσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι κυρίως γυναίκες (50%) και άτομα άνω των 45 ετών (51%).
Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι διαζευγμένοι (50%) ή χήροι (69%) και με παιδιά (48%). Επίσης, είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (65%) και κυρίως άνεργοι (66%) ή νοικοκυρές (55%).
Από την έρευνα της Netrino, προκύπτει ότι για το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων.
Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση.
Μείωσαν κατακόρυφα τις αγορές ειδών ένδυσης/υπόδησης
Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο» ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων.
Πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των ερωτηθέντων παρατηρείται σε Λάρισα (92%) και Πάτρα (88%). Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινούνται σε ποσοστά μεταξύ 80% και 84% ενώ η μικρότερη μείωση (66%) εμφανίζεται στο Ηράκλειο.
Εστιάζοντας στο προφίλ των ερωτηθέντων (ποσοστό 81%) που έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους σε ένδυση/υπόδηση είναι κυρίως γυναίκες (86%) και άτομα άνω των 45 ετών (83%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι με παιδιά (83%), διαζευγμένοι ή χήροι. Επίσης είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (94%) και κυρίως άνεργοι (97%) ή συνταξιούχοι (81%).
Σημειώνεται ότι για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν 407 ολοκληρωμένες συνεντεύξεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο μεταξύ 24/3 και 30/3 2022. Επελέγη δείγμα με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Ως δειγματοληπτικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκαν τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ στην περιοχή έρευνας.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Μητσοτάκης: Μπόνους παραγωγικότητας 15% στους δημοσίους υπαλλήλους
Ανακοινώθηκε το σχέδιο «Μια Ελλάδα για όλους», για τα ΑμΕΑ, που όπως είπε, περιλαμβάνει 170 δράσεις για συμπολίτες με αναπηρία
Οι βασικές προβλέψεις για την ελληνική οικονομία - Τι αναφέρει η Πειραιώς
Η εικόνα του προϋπολογισμού και τα στοιχεία
Στις 11:00 το υπουργικό συμβούλιο - Στην ατζέντα το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Μεταξύ άλλων ο Άκης Σκέρτσος θα παρουσιάσει στο υπουργικό συμβούλιο την Εθνική Στρατηγική για τα Άτομα με Αναπηρία
Η ακρίβεια θεριεύει και η αγοραστική δύναμη μειώνεται – Πώς απαντά η κυβέρνηση
Η ακρίβεια συνεχίζει να αυξάνεται και οι μισθοί συνεχίζουν να μην φτάνουν μέχρι το τέλος του μήνα – Παρά ταύτα η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την μείωση της ανεργίας
Ο «χάρτης» πληρωμών e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ από 29 Απριλίου έως 2 Μαΐου
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και οι πληρωμές
Πότε πληρώνονται τα αναδρομικά του επιδόματος γέννησης σε 58.912 μητέρες
Το επιπλέον ποσό που προκύπτει μετά την αύξηση του επιδόματος γέννησης, καταβάλλεται στις δικαιούχους χωρίς αυτές να υποβάλλουν νέα αίτηση ή προβούν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια
Πόσο τόπο πιάνουν τελικά τα επιδόματα
Οι κοινωνικές ενισχύσεις σε ευάλωτους ύψους 3-4 δισ. ευρώ τον χρόνο μειώνουν τον κίνδυνο φτώχειας στη χώρα μας σχεδόν πέντε φορές λιγότερο από ό,τι οι συντάξεις
Το μήνυμα των αγορών και των οίκων αξιολόγησης για την Ελλάδα
Σε προϋπόθεση για την ανάπτυξη αναδεικνύεται η εφαρμογή μεταρρυθμίσεων σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία
Η ατυχία του να είσαι μισθωτός στην Ελλάδα [γραφήματα]
Η αυξημένη φορολογία, οι εισφορές και η ακρίβεια ψαλιδίζουν το εισόδημα των νοικοκυριών
«Φωτιά» στις τιμές του οβελία βάζει η «μουδιασμένη» κίνηση στην αγορά
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές σε κρεοπωλεία, σούπερ μάρκετ, κεντρικές αγορές – Πλήθος καταγγελιών για παράνομες ελληνοποιήσεις αμνοεριφίων