Σε αναθεώρηση προς τα κάτω της προβλεπόμενης ζήτησης της βιομηχανίας αερομεταφορών για νέα αεροπλάνα προχώρησε ο αμερικανικός κολοσσός κατασκευής αεροσκαφών Boeing στην εκτίμησή του για την επόμενη 20ετία. Ωστόσο σημείωσε ότι αναμένει οι παραδόσεις να παραμείνουν σταθερές, εξαιρουμένης της ρωσικής αγοράς.
Όπως προβλέπει η Boeing, οι αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο θα χρειαστούν 41.170 νέα αεροπλάνα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, με τις μισές παραδόσεις να αφορούν στην αντικατάσταση παλαιότερων εκδόσεων και τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου να αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% των νέων αεροπλάνων.
Διαβάστε επίσης: Η Lufthansa ακυρώνει 2.000 επιπλέον πτήσεις αυτό το καλοκαίρι
Η νέα πρόβλεψη της Boeing για την μελλοντική πορεία της αγοράς που δόθηκε στη δημοσιότητα την Κυριακή ενόψει του Farnborough Airshow, κάνει λόγο για περίπου 2.500 λιγότερες παραδόσεις αεροσκαφών, καθώς η προηγούμενη 20ετής πρόβλεψη ήταν για 43.610 παραδόσεις.
Εξαιρείται η ρωσική αγορά
Η νέα εκτίμηση εξαιρεί τη ρωσική αγορά και την πρόβλεψή της για 1.540 αεροπλάνα, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της αβεβαιότητας για το πότε οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να πουλήσουν ξανά αεροπλάνα σε ρωσικούς αερομεταφορείς.
Διαβάστε επίσης: Airbus: Επιστρέφει το Α380
Η Boeing αύξησε ελαφρώς τις προβλέψεις της για ζήτηση για τα επόμενα 10 χρόνια σε 19.575 παραδόσεις αεροπλάνων, μια πρόβλεψη υψηλότερη ακόμη και χωρίς τη ρωσική αγορά.
«Αυτό είναι σχετίζεται με το γεγονός ότι αφήνομυε πίσω μας το καταθλιπτικό περιβάλλον το 2021, αλλά και την προσθήκη ενός νέου έτους τάσης, το 2031», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Ντάρεν Χουλστ, αντιπρόεδρος εμπορικού μάρκετινγκ της Boeing. «Είναι πολύ κοντά στις προοπτικές μας για το 2019» εάν συμπεριληφθεί η Ρωσία.
Επίσης, η Boeing μείωσε ελαφρώς τον ρυθμό αύξησης των προβλέψεων επιβατικής κίνησης σε όλο τον κλάδο στο 3,8% από 4%, αλλά αύξησε την πρόβλεψή της για ανάπτυξη των πτήσεων cargo στο 4,1% από 4% πέρυσι. Μείωσε και την πρόβλεψη για την ανάπτυξη του στόλου της στο 2,8% από 3,1%.
Η Boeing εξακολουθεί να προβλέπει ότι ο παγκόσμιος στόλος των αεροπορικών εταιρειών έως το 2041 σχεδόν θα διπλασιαστεί, καθώς εξακολουθεί να βλέπει ισχυρή ζήτηση για ταξίδια μετά την ανάκαμψη λόγω της COVID-19, έως τις αρχές του 2024.
Πάντως για τα επόμενα 20 χρόνια, η Boeing εκτιμά ότι «τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία παραμένουν ανέπαφα».
«Η άποψή μας για μεσοπρόθεσμη ανάκαμψη — όταν ο κλάδος επιστρέψει στα επίπεδα της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης του 2019 — παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη» από το 2020, δήλωσε ο Hulst. «Συνολικά, εξακολουθούμε να βλέπουμε τα τέλη του 2023 και τις αρχές του 2024 ως την εποχή όπου ο κλάδος ανακάμπτει πλήρως ή τουλάχιστον κατακτά το επίπεδο της κίνησης που είχε πριν από την πανδημία».
Ισχυρή βραχυπρόθεσμη ζήτηση για αεροσκάφη
Η Boeing προβλέπει επίσης ότι ο στόλος των εμπορευματικών μεταφορών θα αυξηθεί κατά 80% έως το 2041. Οι πτήσεις cargo θα ανέλθουν σε «ιστορικά επίπεδα», σύμφωνα με τον Hulst, ο οποίος συνδέει αυτή την εκτίμηση με το γεγονός ότι οι εφοδιαστικές αλυσίδες θα εμπιστευτούν τις αερομεταφορές σε σχέση με τη ναυτιλία.
Επίσης, ο κολοσσός της αεροναυπηγικής θεωρεί ότι τα δίκτυα ηλεκτρονικού εμπορίου συμβάλλουν στην προώθηση μιας «στρατηγικής στροφής προς το αεροπορικό φορτίο, ακόμη και σε μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση».
Να σημειωθεί ωστόσο ότι το αεροπορικό φορτίο εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόνο το 1% του παγκόσμιου εμπορίου.
Νέες παραγγελίες για την Boeing
Στο πλαίσιο της αεροπορικής έκθεσης Farnborough, τη Δευτέρα, η αεροπορική εταιρεία Delta Air Lines πρόκειται να ανακοινώσει συμφωνία για απόκτηση 100 αεροσκαφών Boeing MAX 10 αξίας περίπου 13,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τιμές καταλόγου, σύμφωνα με πηγές του Reuters.
Από τον περασμένο Μάρτιο το Reuters είχε αναφέρει ότι η Delta οδεύει προς μια τέτοια, ενώ την περασμένη εβδομάδα αποκάλυψε ότι και η Airbus ήταν σε συνομιλίες με την Delta προκειμένου να επεκτείνει μια υπάρχουσα παραγγελία αεροπλάνων A220.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, και ο γερμανικός κρατικός αερομεταφορέας της Lufthansa ήταν έτοιμος να συνάψει συμφωνία για περίπου 10 αεροσκάφη cargo της Boeing.
Latest News
Ο Μπάφετ φεύγει, ο Άμπελ έρχεται - Η επόμενη μέρα στην Berkshire
Ο Γκρεγκ Άμπελ προβλέπεται πως θα αντικαταστήσει τον Μπάφετ στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για τις επενδύσεις και την κατανομή του κεφαλαίου
Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla
Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»
Πώς η στεγαστική κρίση της ΕΕ ενδυναμώνει την ακροδεξιά
Τα δυσβάσταχτα ενοίκια και οι τιμές των ακινήτων κινδυνεύουν να γίνουν βασικό πολιτικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για μείωση των ευρωεπιτοκίων τον Ιούνιο
Από τη βενζίνη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τι κάνουν ΗΠΑ και Κίνα
Οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία
Ο υποβιβασμός και η παραίτηση της προέδρου της ABC News
H εταιρική αναδιάρθρωση που της αφαίρεσε μεγάλο μέρος της διοικητικής της αυτονομίας.
Σανίδα σωτηρίας - Ο δισεκατομμυριούχος Kretinsky και η OnePoint θα σώσουν την Atos;
Μια ακόμη προσφορά από την Bain Capital απορρίφθηκε, δήλωσε η Atos, η οποία βρίσκεται σε συνομιλίες με το γαλλικό κράτος για τη διάσωση μέρους της στρατηγικής μονάδας της
Γιατί η επίσκεψη Σι Τζινπινγκ στην Ευρώπη δεν θα είναι μία εύκολη βόλτα
Ο Σι θα πιεστεί για την βοήθεια στη Ρωσία, τις κρατικές επιδοτήσεις στη κινεζική βιομηχανία, αλλά και την σκιώδη επιρροή της Κίνας - Διχασμένοι εμφανίζονται οι Ευρωπαίοι ηγέτες
Φον ντερ Λάιεν: «Απαιτούμε δίκαιο ανταγωνισμό της Ευρώπης με την Κίνα»
«Πρέπει να δράσουμε ώστε να εγγυηθούμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι δίκαιος και όχι στρεβλωμένος» είπε η Φον ντερ Λάιεν
Ποια χώρα βλέπει ο Μπάφετ ως νέο Ελντοράντο
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής εξήγησε ότι η μελλοντική διοίκηση του ομίλου θα μπορούσε να τις αξιοποιήσει