Συνεχής είναι η υποχώρηση που καταγράφεται στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μειώνονται οι ελλείψεις προϊόντων και η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια που ταλαιπώρησαν το θαλάσσιο εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο των οικονομικών προοπτικών, αυξάνονται οι κίνδυνοι μιας παγκόσμιας ύφεσης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Όπως αναφέρει ο Economist, ενδεικτικά της επίδρασης στη ναυτιλία είναι τα στοιχεία από τον σύνθετο παγκόσμιο δείκτη του Drewry (World Container index-WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά δια θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft), όπου για 31η συνεχόμενη εβδομάδα καταγράφηκε μείωση.
Ο WCI κινήθηκε πτωτικά μειώθηκε κατά 10% και διαμορφώθηκε στα 4.014,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ft και είναι 61% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Σε ό,τι αφορά τους ναύλους στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν κατά 19%, στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες κατά 13% και στις γραμμές Σαγκάη – Ρότερνταμ και Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν 10% και 5% αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Drewry αναμένει ότι ο δείκτης θα συρρικνωθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες.
Μειώνονται οι… ουρές στις ΗΠΑ
Την ίδια ώρα, μειώνονται οι ουρές στα λιμάνια των ΗΠΑ, και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία μόνο έξι containerships περίμεναν στο αγκυροβόλιο στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, από το ρεκόρ των 109 πλοίων τον περασμένο Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας εξηγεί μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής. Τον Αύγουστο, ο δείκτης J.P. Morgan Global Manufacturing purchasing managers, έπεσε σε χαμηλό 26 μηνών στο 50,3, οριακά πάνω από το 50 που δείχνει ότι ένας κλάδος αναπτύσσεται.
Τα εμπόδια
Βέβαια, υπάρχουν ακόμη κάποια εμπόδια στις ανατολικές ακτές της Αμερικής, καθώς και καθυστερήσεις στη μεταφόρτωση σε διάφορα μέρη του κόσμου. Πράγματι, το συνολικό κόστος των εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για διόρθωση
Έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο από την Federal Reserve Bank δείχνει ότι περίπου το 40% της αύξησης των τιμών μεταξύ 2019 και 2021 οφειλόταν σε κλυδωνισμούς της παγκόσμιας προσφοράς και όχι στη ζήτηση.
Όπως τονίζεται, η επίλυση των περιορισμών που υφίστανται θα συμβάλει στην ταχύτερη επιστροφή του πληθωρισμού στα κανονικά επίπεδα, ενώ έρευνα από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, υποδηλώνει ότι η ταχεία επίλυση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας θα κάνει τη διαφορά στη διαμόρφωση του τελικού λογαριασμού.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM