Το δύσκολο στοίχημα να αναπτυχθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος πάνω από το μέσο όρο της αγοράς την ώρα που ο κόσμος την κατατάσσει στις ακριβές αλυσίδες, καλείται να κερδίσει ο Νίκος Λαβίδας, νέος επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize.
Ενδεχομένως η μακρά θητεία που έχει ο νέος Brand President στο λιανεμπόριο (σ.σ. για σχεδόν 9 χρόνια κατείχε υψηλή θέση στη διοικητική ομάδα του Σκλαβενίτη), να τον βοηθήσει να ανατρέψει αυτή την αντίληψη, η οποία, όπως σημείωσε, «απέχει από την πραγματικότητα».
Διαβάστε επίσης: ΑΒ Βασιλόπουλος: Ξανά κάτω από το «φράγμα» των 2 δισ. ευρώ
Ωστόσο, «δεν είναι κάτι εύκολο» γιατί όπως λένε και οι Αμερικάνοι «perception is reality» (η αντίληψη είναι πραγματικότητα), επεσήμανε στην πρώτη του συνάντηση με δημοσιογράφους.
Χωρίς να ξεκαθαρίσει εάν η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέχει μεριδιακά τη δεύτερη ή την τρίτη θέση στο top3 της εγχώριας αγοράς σούπερ μάρκετ, ο επικεφαλής της αλυσίδας απέδωσε το «μειονέκτημα» να θεωρούν οι καταναλωτές την «ΑΒ» ως ακριβό προορισμό στην υψηλή αγοραστική εμπειρία που προσφέρει στα καταστήματά της.
Έμφαση στα φθηνά προϊόντα
Πάντως η αλυσίδα δεν πρόκειται να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα και στην αγοραστική εμπειρία, αλλά θα επενδύσει στη μείωση των τιμών.
Αυτή τη στιγμή προσφέρει 850 βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα αναγκών με σταθερά χαμηλή τιμή. «Στόχος μας είναι να φτάσουμε στους 1.200 κωδικούς προϊόντων που θα πωλούνται σε χαμηλή τιμή για να καλύψουμε όλες τις ανάγκες σε βασικά καταναλωτικά αγαθά», πρόσθεσε ο κύριος Λαβίδας.
Πρόκειται για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς όπως σημείωσε ο κ. Λαβίδας επιτρέπουν στην αλυσίδα να ελέγχει τα κόστη. Η ίδια λογική σημείωσε πως έχει ακολουθηθεί όσον αφορά και το «Καλάθι του Νοικοκυριού», που έχει καταρτίσει η ΑΒ Βασιλόπουλος και περιλαμβάνει 74 προϊόντα, με τα περισσότερα να είναι PL.
Πρόσθεσε δε πως για να πει κάποιος ποιο είναι το φθηνότερο ή το ακριβότερο καλάθι θα πρέπει να συγκρίνει ίδια προϊόντα, κάτι που είναι πολύ δύσκολο γιατί η σύνθεση του καλαθιού της κάθε αλυσίδας διαθέτει διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Σταθερός τζίρος, πιέσεις στα κέρδη
Παρότι ο τζίρος εφέτος αναμένεται να παραμείνει σχετικά σταθερός, καταγράφοντας πιθανόν μια μικρή αύξηση, η οποία θα είναι καθαρά πληθωριστική, η κερδοφορία θα πιεστεί, κάτι που συμβαίνει σε όλη την αγορά, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα.
Και ο λόγος είναι οι επικρατούσες συνθήκες. Επεσήμανε δε πως ο όγκος πωλήσεων της αγοράς βαίνει μειούμενος παρά την πρόσκαιρη «τουριστική» ανάσα.
Αναφερόμενος στο ενεργειακό κόστος είπε ότι για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι φέτος 2,5 φορές μεγαλύτερο (συνυπολογιζομένων και των επιδοτήσεων).
10 + 50 καταστήματα το 2023
Πάντως η δύσκολη συγκυρία δεν βάζει «φρένο» ούτε στο επενδυτικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφορικά με την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου της.
Μέσα στο 2023 πρόκειται να επενδύσει, όπως κάθε χρονιά, περίπου 60 εκατ. ευρώ γι’ αυτόν το σκοπό στοχεύοντας στη δημιουργία 10 νέων ιδιόκτητων καταστημάτων και στην προσθήκη 50 νέων σημείων στο δίκτυο franchise.
Σε ότι αφορά τα εν εξελίξει έργα, το νέο κατάστημα στην πλατεία Κέννεντυ στο Χαλάνδρι αναμένεται να ανοίξει τον επόμενο μήνα, ενώ στόχος είναι το μεγάλο κατάστημα που ετοιμάζεται επί της Λεωφόρου Κηφισίας, στο Μαρούσι, να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Εξαγορές
Ταυτόχρονα η διοίκηση της αλυσίδας εξετάζει και την πιθανότητα εξαγορών. Ωστόσο αυτή τη στιγμή, οι όποιες συζητήσεις είχαν ξεκινήσει, όπως για παράδειγμα με την αλυσίδα Γέγος, έχουν λάβει τέλος, καθώς δεν τελεσφόρησαν.
Επιπλέον ο κ. Λαβίδας διέψευσε τη φημολογία πως υπάρχουν επαφές με τη Μασούτης με στόχο συνεργασία ή εξαγορά.
Επενδύσεις στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Από το κάδρο της ανάπτυξης και των επενδύσεων δεν λείπει το e-commerce.
Το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων εισφέρει το 3% στον συνολικό τζίρο της αλυσίδας και στους επενδυτικούς σχεδιασμούς περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός δεύτερου dark store, ανάλογου ή μεγαλύτερου από το ΑΒ Home Shop Center, καθώς έχει φτάσει πλέον στα όριά του όσον αφορά την κάλυψη της ζήτησης.
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος ξεπερνά το 20%, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα.
Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
Σχετικά με τις απομακρύνσεις στελεχών το τελευταίο διάστημα, ο κ. Λαβίδας απάντησε πως υλοποιείται μία αναδιοργάνωση που έχει στόχο να δημιουργηθεί ένα ευέλικτο σχήμα στον διοικητικό τομέα και δεν αφορούν μείωση του κόστους.
Ο κ. Λαβίδας, πάντως, τόνισε πως στόχος για τη συνέχεια είναι να αυξηθεί το προσωπικό και χαρακτηριστικά ανέφερε πως αυτήν τη στιγμή η αλυσίδα αναζητά 50 άτομα (30 για το e-shop και 20 για το κατάστημα της Σταμάτας).
Για το ενδεχόμενο αυξήσεων στους εργαζόμενους εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος είπε ότι για φέτος δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ωστόσο είναι κάτι που μπορεί να εξεταστεί την επόμενη χρονιά.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος σε αριθμούς
Η αλυσίδα διαθέτει 592 καταστήματα, που «αθροίζουν» 352.114 τ.μ. σε 231 πόλεις ανά την Ελλάδα.
Από το συνολικό αριθμό καταστημάτων τα 264 αντιστοιχούν στο δίκτυο franchise, που είναι το μεγαλύτερο στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής με παρουσία σε 61 πόλεις/περιοχές.
Οι χώροι αποθήκευσης εκτείνονται σε 125.000 τ.μ.
Το ΑΒ Home Shop Center, το dark store που έχει δημιουργηθεί για τις ανάγκες του ηλεκτρονικού καταστήματος της ΑΒ Βασιλόπουλος, περιλαμβάνει 11.000 κωδικούς.
Η αλυσίδα επιστρέφει 25 εκατ. ευρώ ετησίως μέσα από το loyalty σχήμα AB Plus.
Σε ποσοστό 90% συνεργάζεται με έλληνες παραγωγούς κυρίως στα φρέσκα προϊόντα, ενώ ο αριθμός των προμηθευτών της αλυσίδας ξεπερνούν τους 600.
Απασχολεί 14.000 εργαζόμενους, έχοντας καταβάλλει σε μισθοδοσία 220 εκατ. ευρώ το 2021 και επιπλέον 23 εκατ. ευρώ σε παροχές.
Υπολογίζεται πως 2,2 εκατομμύρια είναι οι πελάτες που επισκέπτονται τα καταστήματα «ΑΒ» την εβδομάδα.
Το 2021, παρείχε γεύματα αξίας άνω των 8 εκατ. ευρώ μέσα από το Πρόγραμμα Τρόφιμα Αγάπης.
Διαθέτει 98 πρωτοποριακά Kέντρα Aνακύκλωσης (ΤΕΧΑΝ).
Latest News
Νέος διευθύνων σύμβουλος στην Εθνική Ασφαλιστική ο Δημήτρης Μαζαράκης
Αναλαμβάνει τα καθήκοντά του στις 8 Ιουλίου 2024
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έσπασε το άβατο του Σκλαβενίτη στη μάχη του quick commerce
Πώς η ΑΒ Βασιλόπουλος παρείσφρησε στη… μονογαμική σχέση Σκλαβενίτη – efood – Γιατί το q-commerce ανεβαίνει γρηγορότερα σε σχέση με το next day delivery
Citi: Οι προβλέψεις για τους 6 ισχυρούς στην ευρωπαϊκή αγορά μετάλλων
Οι επιδόσεις για Mytilineos, Glencore, Norsk Hydro, Fresnillo, Boliden και Antofagasta
Προς ΑΜΚ ύψους 30,1 εκατ. ευρώ η Quality & Reliability
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Civitel Attik στο Μαρούσι, την 31η Μαΐου 2024
EcoFashionEU: Πρόταση για διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης των ΜμΕ της μόδας
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας ήταν ο Συντονιστής Φορέας του προγράμματος EcoFashionEU
Ελλάκτωρ: Μετά από 13 χρόνια διανέμει κέρδη στους μετόχους
Επιστροφή κεφαλαίου 174 εκατ. ή 0,50 ευρώ ανά μετοχή η πρόταση του ΔΣ στη ΓΣ των μετόχων
Αύξηση πωλήσεων για τον 'Ομιλο Jumbo - Πρόταση για μέρισμα 1 ευρώ
Η διοίκηση διατηρεί τις εκτιμήσεις της για αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών, τη φετινή χρονιά, σ’ ένα εύρος μεταξύ +8% έως +10%
Η Citi ανανεώνει την εμπιστοσύνη της στη Mytilineos με τιμή-στόχο στα 46 ευρώ
Η Mytilineos μπορεί να συνεχίσει να αποδίδει καλύτερα κέρδη στο υπόλοιπο του 2024
Πρόστιμο 30.000 ευρώ στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Για εκπρόθεσμη γνωστοποίησης συγκέντρωσης που αφορά την εταιρεία Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες
Νέος κατάλογος διαιτητών ΕΒΕΑ διετίας 2024-2025
Το ΕΒΕΑ αναδεικνύει την υπεραξία των εναλλακτικών μεθόδων επίλυσης διαφορών