Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει πολύ θετικές προοπτικές καθώς τα LNG Carriers, είναι το ισχυρό πλεονέκτημα όσων χωρών θέλουν ανεξαρτησία και ευελιξία στον ενεργειακό εφοδιασμό τους.
Διαβάστε επίσης: Levante Ferries: Ολοκλήρωση χειμερινών δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την ναυλαγορά υγροποιημένου φυσικού αέριου καθώς οι απαιτήσεις για νέα σύγχρονα πλοία μεταφοράς του (LNG Carriers) αυξάνονται επεσήμανε ο κ. Σπύρος Λεούσης εμπορικός διευθυντής της Capital Product Partners LP, μιλώντας σήμερα στο διεθνές συνέδριο «22ο WORLD LNG Summit & Awards», συμπληρώνοντας ότι αυτό που λείπει από την βιομηχανία είναι μια καθαρή θέση για το ποια θα είναι η επόμενη τεχνολογία στην οποία πρέπει να επενδύσουν οι πλοιοκτήτες προκειμένου να μεταβεί ο κλάδος στην εποχή χωρίς άνθρακα. Προς το παρόν λοιπόν αυτό που μένει να κάνει η ναυτιλία του LNG είναι να επενδύει σε όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα πλοία, βοηθώντας την αγορά να ανανεώσει τον στόλο της.
Διαβάστε επίσης: Πλοιοκτήτες ρυμουλκών: Πυρά κατά κυβέρνησης, ζητούν «φορολογική δικαιοσύνη»
Όπως εξήγησε η ανάγκη της ανανέωσης υπάρχει αφού μέχρι στιγμής τα νέα και υψηλής αποδοτικότητας πλοία αντιπροσωπεύουν μόλις το 23% του στόλου οπότε θεωρητικά από το υπόλοιπο 77% θα πρέπει σταδιακά και μέχρι το τέλος της δεκαετίας να αντικατασταθεί ένα σημαντικό τμήμα.
Έλλειψη μιας σταθερής νομοθεσίας
Στο πρόβλημα της έλλειψης μιας σταθερής νομοθεσίας αναφέρθηκε και ο εμπορικός διευθυντής της Maran Gas κ. Μάρκος Τερζόπουλος, τονίζοντας ότι η ναυτιλία χρειάζεται τους σταθερούς κανόνες.
Από τη πλευρά του ο κ. Πάνος Μήτρου διευθυντής του διεθνούς τμήματος του τομέα αερίου του Lloyd’s Register, εστιάζοντας στο θέμα των κανονισμών υπογράμμισε ειδικότερα τα προβλήματα που θα έχουν ακόμη και τα πλέον σύγχρονα πλοία. Αν δεν γίνουν κάποιες παρεμβάσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας πολλά σύγχρονα LNG Carriers θα έχουν πρόβλημα προσαρμογής στους νέους κανονισμούς, προειδοποίησε. Έφερε σαν παράδειγμα το πρόβλημα της διαρροής μεθανίου εξηγώντας ότι από τα 230 υπό ναυπήγηση LNF Carriers λιγότερο από τα 10% αξιοποιεί τις μηχανές υψηλής πίεσης, που ελαχιστοποιούν το πρόβλημα
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι εστιάσουμε σε νέες τεχνολογίες όπως δέσμευσης άνθρακα πάνω στο πλοίο προκειμένου να είναι πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον τα πλοία, είπε ο κ. Μήτρου και συμπλήρωσε ότι τα πλοία θα πρέπει να μπορούν να ολοκληρώνουν το κύκλο ζωής τους.
Έδαφος για νέες ναυπηγήσεις
Σχετικά με την κατάσταση στα ναυπηγεία σύμφωνα με τον David Colson, Commercial Vice-President της GTT υπάρχει έδαφος για νέες ναυπηγήσεις ενώ ο Matthew Higgs Head of Commercial, της GasLog συμπλήρωσε ότι πρέπει να κινούμαστε με βάση το τι θέλουν οι πελάτες μας.
Τα ναυπηγεία θα είναι γεμάτα τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2026, λόγω της ανάγκης αντικατάστασης στου στόλου των LNG Carriers είπε από την πλευρά του ο κ. Λεούσης.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση συμπλήρωσε ότι εταιρείες με ισχυρούς ισολογισμούς δεν θα έχουν πρόβλημα.
Ο κ. Τερζόπουλος από την πλευρά του εστίασε στις σταθερές σχέσεις που έχει η εταιρεία του με τραπεζικά ιδρύματα και ναυπηγεία.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων