Καθαρότερος θα είναι ο αέρας στη Μεσόγειο Θάλασσα από το 2025 καθώς από την 1η Ιανουαρίου του εν λόγω έτους, τα πλοία θα καίνε καύσιμα με πολύ μικρή περιεκτικότητα σε θείο. Ειδικότερα από το 2025 η Μεσόγειος Θάλασσα ορίζεται ως περιοχή Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), σύμφωνα με σχετική απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 79) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Αυτή η απόφαση σημαίνει ότι όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας σε θείο 0,10% κατά μάζα, ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι 0,50% m/m.
Η οριστική απόφαση θα ληφθεί την 1η Μαΐου 2024, με το νέο όριο να τίθεται σε ισχύ από την 1η Μαΐου 2025.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν την απόφαση ως μια στροφή προς καθαρότερα καύσιμα και βελτιωμένη ποιότητα αέρα για σχεδόν 150 εκατομμύρια ανθρώπους στη Μεσόγειο Θάλασσα.
Ακριβότερα καύσιμα
Αυτή η απόφαση σημαίνει βέβαια και ακριβότερα καύσιμα για τα πλοία, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση και της τιμής των εισιτηρίων στα επιβατηγά πλοία.
Σημειώνεται ότι σχετική απόφαση είχε ήδη ληφθεί και από τη Σύμβαση της Βαρκελώνης στην οποία συμμετέχουν 21 χώρες της Μεσογείου και η ΕΕ. Ειδικότερα πριν ένα ακριβώς χρόνο, τα 22 συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βαρκελώνης συμφώνησαν να προχωρήσουν με το τελευταίο βήμα για την καθιέρωση της Μεσογειακής SECA το οποίο περιλαμβάνει την κατοχύρωσή της από τον ΙΜΟ κατά την επόμενη MEPC. Η απόφαση προέβλεπε τότε ότι εφόσον η πρόταση εγκριθεί και υιοθετηθεί σε επίπεδο IMO, -πράγμα που έγινε- η Μεσογειακή SECA θα εφαρμοστεί το 2025, δέκα χρόνια μετά τη δημιουργία αντίστοιχων SECAs στη Βόρεια Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Οι χώρες που συμμετέχουν
Οι χώρες που συμμετέχουν στη Σύμβαση της Βαρκελώνης είναι οι εξής: Ελλάδα, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γαλλία, Ισραήλ, Ιταλία, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μονακό, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Σλοβενία, Ισπανία, Συρία, Τυνησία, Τουρκία και η ΕΕ.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου» (γνωστότερη ως Σύμβαση της Βαρκελώνης) υιοθετήθηκε το 1976 από τις χώρες της Μεσογείου και την τότε ονομαζόμενη Ε.Ο.Κ., έχοντας ως σκοπό το συντονισμό των δράσεων και τη λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη, καταπολέμηση και εξάλειψη της ρύπανσης της Μεσογείου και τη βελτίωση του θαλάσσιου και παρακτίου περιβάλλοντός της. Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1978.
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία