Ένα σημαντικό έργο για την Ήπειρο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε τον διαγωνισμό για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά», προϋπολογισμού 310 εκατομμύρια ευρώ.
Η δημοπράτηση του οδικού άξονα γίνεται ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας και με ανισόπεδους κόμβους που θα εξυπηρετούν την περιοχή.
Ο οδικός άξονας, μήκους 70χλμ., θα ενώνει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου με τη γειτονική Αλβανία με ταχύτητα και ασφάλεια.
Παράλληλα:
· θα αναβαθμίσει την αστική κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων,
· θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς
· εκτρέπει σημαντικούς υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων και συνδέει την Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, διοχετεύοντας την βαριά κυκλοφορία στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά είναι η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Σημειώνεται επίσης ότι, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Καραμανλής: Έφτασε η ώρα της Ηπείρου
Ο Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε: «Έφτασε και η ώρα της Ηπείρου. Ένα έργο εμβληματικό, που άρχισε να σχεδιάζεται και να συζητιέται πριν το 2005, σήμερα, γίνεται πραγματικότητα, από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Πρόκειται για ένα έργο που το χαρακτηρίσαμε ως εθνικό και θα υλοποιηθεί με συγκεκριμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, ταχείας κυκλοφορίας, 70 χιλιομέτρων. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, δώσαμε μεγάλη μάχη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διότι το έργο αυτό έχει εθνική διάσταση, αναδεικνύει την περιοχή και την συνδέει με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και την Ήπειρο με τα Δυτικά Βαλκάνια. Είναι ένα έργο που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ένα έργο που βγάζει περιοχές από την απομόνωση.
Συνεχίζουμε μεθοδικά, σε όλη την Ελλάδα, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων, τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών, τα οποία έχουν να γίνουν 10ετίες. Προσφέρουμε στους πολίτες τα έργα που έχουν ανάγκη και σηματοδοτούν την ανάπτυξη, την επόμενη ημέρα και την επίλυση πολλών προβλημάτων τους».
Καραγιάννης: Έργο πνοής
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι ένα έργο πνοής για την Ήπειρο καθώς αποτελεί τον σύνδεσμο με την Αλβανία και συνεπώς τα Νοτιοδυτικά Βαλκάνια όπου δραστηριοποιούνται μέσω των εξαγωγών δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις. Είναι ένα ζήτημα δεκαετιών, ένα έργο σημαντικό για όλη τη χώρα. Γι’ αυτό η εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αναλάβει την ωρίμανση των μελετών και την υλοποίηση του έργου. Τα οφέλη για την οικονομία της περιοχής θα αρχίσουν να φαίνονται ήδη από την περίοδο της κατασκευής καθώς θα ανοίξουν 750 θέσεις εργασίας κατά μέσο όρο στα 4 χρόνια της κατασκευής. Αντίστοιχα, σχεδόν το 50% του κόστους υλοποίησης θα δαπανηθεί για υλικά, εγχώριας παραγωγής είτε εισαγόμενα, δημιουργώντας περίπου 200 έμμεσες θέσεις κατά την κατασκευαστική περίοδο. Πρόκειται, λοιπόν, για μία σημαντική ημέρα για την Ήπειρο και όλη τη Δυτική Ελλάδα. Συνεχίζουμε με συνέπεια κάνοντας πράξη τις δεσμεύσεις μας».
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής