Νέες «τακτικές» για την εξαπάτηση των ταξιδιωτών, με στόχο κυρίως να τους αποσπάσουν είτε χρήματα είτε προσωπικές πληροφορίες, χρησιμοποιούν πλέον οι απατεώνες του Διαδικτύου, σύμφωνα με επείγουσα προειδοποίηση που εξέδωσε στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Chartered Trading Standards Institute (CTSI).
Το CTSI ειδικεύεται στην εκπαίδευση των επαγγελματιών που είναι υπεύθυνοι για τα εμπορικά πρότυπα και που εργάζονται σε τοπικές αρχές, επιχειρηματικούς και καταναλωτικούς φορείς, καθώς και σε κυβερνητικές θέσεις σε διάφορες χώρες.
Οι απατεώνες, όπως τονίζει το CTSI, χρησιμοποιούν πλέον όλο και πιο εξελιγμένους – πειστικούς τρόπους για να εξαπατήσουν τους παραθεριστές, με δέλεαρ κυρίως ταξιδιωτικές προσφορές που δείχνουν «πολύ καλές, χωρίς όμως να είναι αληθινές»!
Ανατροπή στον παγκόσμιο τουρισμό – Γιατί οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί στρέφονται στο all inclusive
Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούν πλαστά emails, γραπτά μηνύματα και τηλεφωνικές κλήσεις, καθώς και καταχωρίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και διαδικτυακές διαφημίσεις.
Πρόκειται για μια σκοτεινή αγορά που δρα παράνομα και αναπτύσσεται παγκοσμίως, πουλώντας πόντους πτήσεων, rewards ξενοδοχείων και κλεμμένα διαπιστευτήρια λογαριασμών αεροπορικών εταιρειών. Με τις τιμές των αεροπορικών εταιρειών να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, εν μέσω του παγκόσμιου πληθωρισμού, όλοι αναζητούν εκπτώσεις και ειδικές προσφορές. Ετσι, πολύ εύκολα μπαίνουν στον πειρασμό να ακολουθήσουν οποιαδήποτε δελεαστική προσφορά που θα μειώνει τα υψηλά κόστη των διακοπών τους.
Φθηνές διακοπές
Για παράδειγμα, σε καταχωρίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και σε διαφημίσεις στο Ίντερνετ το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιούν συχνά ελκυστικές εικόνες εξοχικών κατοικιών και ξενοδοχείων, τις οποίες συνοδεύουν με πολύ χαμηλές τιμές και δελεαστικές «ειδικές προσφορές», με στόχο να παγιδεύσουν εκείνους που αναζητούν «ευκαιρίες φθηνών διακοπών». Οταν οι παραθεριστές αντιλαμβάνονται ότι οι φωτογραφίες και οι τιμές ήταν εξ ολοκλήρου ψεύτικες είναι πολύ αργά.
«Οι απατεώνες έχουν ήδη πάρει τα χρήματα και έχουν εξαφανιστεί» υπογραμμίζει το CTSI, αποκαλύπτοντας ότι συχνά λένε στα θύματα να πληρώσουν με μετρητά, μέσω τραπεζικής μεταφοράς χρημάτων ή μέσω υπηρεσιών τους ή Western Union.
Επίσης, σύμφωνα με το CTSI, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ακόμα και πιθανές καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση διαβατηρίων, προσφέροντας ψευδείς υπηρεσίες «fast track» για να βοηθήσουν δήθεν τους παραθεριστές να ξεπεράσουν τους καθυστερήσεις. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν διάφορα μηνύματα και emails που υπόσχονται γρήγορες ανανεώσεις διαβατηρίων. Ομως, με τη λήψη χρημάτων από τα θύματα οι απατεώνες μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά δεδομένα που έχουν συλλέξει (κλοπή στοιχείων ταυτότητας), εμπλέκοντας τα ανυποψίαστα θύματά τους σε οικονομικές απάτες ή αφαιρώντας τους χρήματα από τραπεζικούς λογαριασμούς.
5+1 συμβουλές για την προστασία των ταξιδιωτών
- Να είστε επιφυλακτικοί με προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές: Οι απατεώνες συχνά χρησιμοποιούν δελεαστικές προσφορές για να τραβήξουν την προσοχή ανυποψίαστων ταξιδιωτών.
- Χρησιμοποιήστε ασφαλείς μεθόδους πληρωμής: Οταν κάνετε online κράτηση για ένα ταξίδι, χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή τρόπο πληρωμής, όπως πιστωτική κάρτα ή PayPal.
- Ελεγχος για HTTPS: Οταν πραγματοποιείτε οποιαδήποτε ηλεκτρονική συναλλαγή, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ενός ταξιδιού, βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος έχει HTTPS στη διεύθυνση URL.
- Πριν κάνετε κράτηση σε μια εταιρεία online, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε από ποιον αγοράζετε.
- Να κάνετε έρευνα και να επικοινωνείτε με τους ιδιοκτήτες μιας εξοχικής κατοικίας πριν προχωρήσετε σε κράτηση μίσθωσής της.
- Ελέγξτε τις διευθύνσεις ιστού: Ενας άλλος εύκολος τρόπος για να εντοπίσετε πιθανές επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος είναι να αναζητήσετε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνδέσμους και ονόματα τομέα που δεν ταιριάζουν.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Άλμα 13,4% και 9,4% αντίστοιχα στον τζίρο εστίασης και καταλυμάτων το πρώτο τρίμηνο
Ποια είναι η εικόνα για τις ελληνικές Περιφέρειες
Δυναμικό «μπάσιμο» του τουρισμού το α' τρίμηνο - Αύξηση 24,5% αφίξεων και 28,2% εσόδων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για την πορεία της τουριστικής κίνησης το πρώτο τρίμηνο του 2024
Βρετανοί τουρίστες στην Ελλάδα για όλο το χρόνο – Τα στοιχεία της British Airways και του Ελ. Βενιζέλος
Ξεπέρασαν τους 534.000 στο α’ τετράμηνο οι επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών
Ποιο ελληνικό νησί επιλέγουν οι Ολλανδοί για θαλάσσια σπορ
Η μεγαλύτερη ιστοσελίδα της Ολλανδίας που εστιάζει αποκλειστικά στις διακοπές στην Ελλάδα αναφέρει χαρακτηριστικά πως είναι ο καλύτερος προορισμός στην Ελλάδα για τους λάτρεις της ιστιοσανίδας
Η οικογένεια Τσατσαρωνάκη ζυμώνει ψωμί και «πράσινα» ξενοδοχεία
Η χανιώτικη οικογένεια που έκανε το παξιμάδι trend και ξαναβάζει μπρος το πρώην εργοστάσιο Κατσέλης – Επενδύσεις σε μεταποίηση, τουρισμό και πρωτογενή τομέα
Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στους δημοφιλείς προορισμούς των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών
Γερμανοί, Ισπανοί, Βρετανοί και Γάλλοι δείχνουν ισχυρή προτίμηση για την Ελλάδα
Τι λένε οι ξενοδόχοι για τον υπερτουρισμό
Οι αιτιάσεις περί «υπερτουρισμού» μέχρι σήμερα το μόνο που κάνουν είναι να προσπαθούν να αποκρύψουν το πραγματικό πρόβλημα, λέει ο πρόεδρος του ΠΟΞ
Ποια ελληνικά νησιά επιλέγουν οι Ιταλοί
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα τρία ελληνικά νησιά που βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ιταλών
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τη δημοφιλέστερη ταξιδιωτική ιστοσελίδα της Ιταλίας
Δύο νέα ξενοδοχεία στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου Mitsis
Οι δύο μονάδες βρίσκονται στην Κέρκυρα