Η κινεζική εταιρεία ByteDance φέρεται να προωθεί μία νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, ελπίζοντας ότι έτσι θα ξεπεραστούν οι αμερικανικές ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων στην εφαρμογή TikTok.
Σε δημοσίευμά του το CNBC αναφέρει ότι η ByteDance προωθεί το Lemon8 ως πιθανή εναλλακτική λύση στο TikTok. Τον Μάρτιο, η ByteDance προσκάλεσε δημιουργούς περιεχομένου στη «νέα πλατφόρμα Lemon8» προτού κυκλοφορήσει επίσημα στις ΗΠΑ, ενώ αναφέρθηκε στην επιτυχία της «αδελφής εταιρείας TikTok».
Ρεκόρ κερδών για τη «μαμά» του Tik Tok – Άφησε πίσω Alibaba και Tencent
Το Lemon8, που αποτελεί ένα μείγμα Instagram και Pinterest, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία στις αρχές του 2020. Πρόκειται ουσιαστικά για μια εφαρμογή lifestyle που εστιάζει στην υγεία, την ευεξία και την ομορφιά και έχει αναρριχηθεί γρήγορα σε δημοφιλία στις ΗΠΑ.
Όπως αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων data.ai, το Lemon8 έκανε άλμα 693 θέσεων και έγινε η δεύτερη εφαρμογή lifestyle με τις περισσότερες λήψεις στις ΗΠΑ τις τελευταίες 30 ημέρες, ξεπερνώντας την εφαρμογή αγοράς ακινήτων Zillow που έμεινε στην τρίτη θέση ενώ υστερούσε μόνο σε σχέση με το Pinterest.
Σύμφωνα με μία άλλη εταιρεία σχετικών μετρήσεων, την Apptopia, το Lemon8 έχει συγκεντρώσει 17 εκατομμύρια λήψεις παγκοσμίως από την κυκλοφορία του.
«Μερικοί από τους αλγόριθμους που χρησιμοποιούνται στο Lemon8 είναι παρόμοιοι ή ακριβώς ίδιοι με τους αλγόριθμους στο TikTok, κάτι που φυσικά θα έκανε και τις δύο αυτές εφαρμογές εξαιρετικά δημοφιλείς επειδή σας τροφοδοτούν με αυτό που θέλετε να δείτε και ούτω καθεξής», σχολίασε στο CNBC ο Γκλεν Γκέρστελ, ανώτερος σύμβουλος στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών.
«Μια επιχειρηματική στρατηγική»
Η άνοδος της δημοτικότητας του Lemon8 έρχεται σε μια περίοδο που τα νομοθετικά σώματα των Ηνωμένων Πολιτειών εξετάζουν εάν η μητρική εταιρεία του TikTok, ByteDance, θα έπρεπε να εκχωρήσει το μερίδιό της στη δημοφιλή εφαρμογή, η οποία έχει τεθεί υπό έντονο έλεγχο στον δυτικό κόσμο.
Τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok ουσιαστικά ανακρίθηκε από επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου, σε μια προσπάθεια να ληφθούν απαντήσεις σχετικά με την ικανότητα της εφαρμογής να λειτουργεί ανεξάρτητα από την κινεζική επιρροή της μητρικής εταιρείας ByteDance. Εκείνη η ακρόαση φάνηκε να καθησυχάζει σε κάποιο βαθμό τις αμερικανικές ανησυχίες.
Αναλυτές όπως η Λίντσεϊ Γκόρμαν του German Marshall Fund αναφέρουν στο CNBC ότι η επιθετική προώθηση του Lemon8 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια «ανταγωνιστική κίνηση» από την εταιρεία καθώς προσπαθεί να «επεκταθεί σε διαφορετικές αγορές με περιεχόμενο περισσότερο βασισμένο στην εικόνα και σε μεγαλύτερης έκτασης κείμενο σε αντίθεση με το σύντομης μορφής βίντεο».
«Είναι σίγουρα μια επιχειρηματική στρατηγική. [Δεν υπάρχει] τίποτα κακό με τα ανταγωνιστικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο», δήλωσε στο CNBC ο Γκέρστελ.
Παρόλα αυτά, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η εταιρική σχέση του Lemon8 με την ByteDance και το TikTok θα βρεθεί εκ νέου κάτω από το μικροσκόπιο των αμερικανικών ρυθμιστικών Αρχών, ειδικά καθώς η εφαρμογή συνεχίζει να αυξάνεται σε δημοτικότητα.
«Εάν το Lemon8 αποκλειστεί από την αγορά των ΗΠΑ, θα εξακολουθήσει να έχει [εκατομμύρια] πιθανούς χρήστες σε όλο τον κόσμο», επεσήμανε ο Γκέρστελ, ο οποίος είπε ότι το Lemon8 έχει ήδη γνωρίσει επιτυχία στην Ιαπωνία. «Από την άποψη μιας επιχειρηματικής στρατηγικής, δεν βλέπω πολλά μειονεκτήματα», συμπλήρωσε.
Τόσο η Γκόρμαν όσο και ο Γκέρστελ τόνισαν ότι το Lemon8 θα μπορούσε επίσης να χρησιμεύσει ως εναλλακτική λύση για τους δημιουργούς περιεχομένου, εάν το TikTok απαγορευτεί ποτέ στις ΗΠΑ.
«Δεν είναι λύση»
Η δημιουργία μιας άλλης εφαρμογής για να αντικαταστήσει το TikTok δεν είναι ωστόσο μια γρήγορη λύση για το ByteDance, είπαν οι αναλυτές. Οι κινεζικές εφαρμογές θα συνεχίσουν να τελούν υπό έλεγχο από τις ΗΠΑ, καθώς οι πολιτικο-οικονομικές εντάσεις με την Κίνα δεν σβήνουν.
«Μπορεί να τους δώσει μια εναλλακτική σε περίπτωση που υπάρχει πλήγμα στο TikTok, αλλά δεν το βλέπω ως ουσιαστική λύση για την ByteDance», δήλωσε ο Γκέρστελ.
Η Γκόρμαν από την πλευρά της ανέφερε στο CNBC ότι «καθώς το Lemon8 συνεχίζει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλές, γίνεται πολύ πιο σαφές για τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ότι πρέπει να βρουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για να κατανοήσουν τους κινδύνους των κινεζικών διαδικτυακών εφαρμογών και να τους αντιμετωπίσουν πριν ξεφύγουν από τον έλεγχο».
«Αυτό το πρόβλημα απλώς θα πολλαπλασιαστεί. Μοιάζει λίγο με τις ρωσικές κούκλες που ξεφυτρώνουν η μία μέσα από την άλλη, σωστά; Ανοίγετε το TikTok και μετά λαμβάνετε μια άλλη εφαρμογή. Ανοίγεις αυτήν την εφαρμογή, λαμβάνεις μια άλλη εφαρμογή», δήλωσε ο Έρικ Νούναν, διευθύνων σύμβουλος του CyberSheath. «Έτσι χρειαζόμαστε πραγματικά ένα πλαίσιο για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα» καταλήγει.
Latest News
Γιατί η Φλόριντα πονικοποίσε το κρέας εργαστηρίου
O ρεπουμπλικανός κυβερνήτης της πολιτείας Ρον ΝτεΣάντις ξαναχτύπησε
Ποιο είναι το νέο status symbol της Gen Z
Πώς περάσαμε από την αξία και την «επίδειξη» των αντικειμένων, στην ανάγκη για την προβολή του προσώπου που θυμίζει φίλτρο στο Instagram
«Πατά» καθυστέρηση στη μείωση των επιτοκίων η Νορβηγία
Οι επιδόσεις της νορβηγικής κορώνας προβληματίζουν τους αξιωματούχους της κεντρικής τράπεζας
Οι «πρωταγωνιστές» των ανατιμήσεων - Τι αποκαλύπτει ο δείκτης FAO
Ο δείκτης υποχωρούσε σταθερά για επτά συνεχόμενους μήνες, από τον Αύγουστο μέχρι και τον Φεβρουάριο
Σπάει τα κοντέρ ο πληθωρισμός στην Τουρκία - Άγγιξε το 70%
Οι επενδυτές εξετάζουν με προσοχή τις προσπάθειες της Τουρκίας να τιθασεύσει τις πληθωριστικές πιέσεις,
ΕΚΤ: Tι θα συμβεί αν μειώσει τα επιτόκια πριν από τη Fed
Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Tressis Gestion εκτιμά ότι θα πλήξει το ευρώ
Η ζήτηση εκτόξευσε τις απάτες - Σαρώνει ο ψεύτικος χρυσός
Η Κίνα είναι η πρώτη χώρα σε ζήτηση για χρυσό, έχοντας ξεπεράσει την Ινδία το 2023 και έγινε ο μεγαλύτερος αγοραστής χρυσών κοσμημάτων στον κόσμο
Societe Generale: Mικρότερη απ΄ ότι αναμενόταν η υποχώρηση των κερδών της
Την κερδοφορία της γαλλικής τράπεζας στήριξε η επενδυτική τραπεζική
Πώς η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Μία ακόμη αλλαγή φέρνει η διάδοση της τηλεργασίας
Σε ποια πόλη μια θέση πάρκινγκ κοστίζει μέχρι και 495.000 ευρώ
Η τιμή πώλησης της θέσης στάθμευσης είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο μιας κατοικίας