Εντείνεται η αγωνία για το μέλλον της ΑΝΕΚ καθώς εκκρεμεί ακόμη η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγχώνευση της με την Attica Group ενώ από την άλλη τα οικονομικά αποτέλεσμα της Χανιώτικης ακτοπλοϊκής εταιρείας επιδεινώθηκαν στη χρήση του 2022, όπως η ίδια η διοίκησης της ανακοίνωσε.
Παράλληλα η διοίκηση της ΑΝΕΚ επισημαίνει ότι «η εν λόγω συμφωνία (σ.σ. συγχώνευσης Attica-ANEK) κρίνεται επιβεβλημένη λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων της Εταιρείας».
ΑΝΕΚ: Επιβεβλημένη η υλοποίηση συγχώνευσης με την Attica Group
Το πρόβλημα που εντοπίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι είναι ότι η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) δεν αναμένεται πριν από το φθινόπωρο και ως τότε η ΑΝΕΚ πρέπει να επιβιώσει. Ωστόσο όπως επεσήμανε και η ίδια η εταιρεία στη έκθεση του διοικητού συμβουλίου για τη χρήση 2022 « λόγω των ζημιών της χρήσης 2022 συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας του Ομίλου ΑΝΕΚ, η οποία είχε επιβαρυνθεί το 2021 με σημαντικού ύψους έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες ζημιές και προβλέψεις. Ως εκ τούτου, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στις 31.12.2022 ήταν αρνητικά κατά € 61,4 εκατ.».
Σε άλλο σημείο έκθεση του ΔΣ σημειώνει ότι «τα τελευταία χρόνια λόγω των ζημιογόνων αποτελεσμάτων η ρευστότητα της Εταιρείας έχει επιδεινωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια εξυπηρέτησης και των τρεχουσών υποχρεώσεών της. Η αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης προϋποθέτει την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού με τη διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την ATTICA».
Η ΕΑ εξετάζει με περισσή επιμέλεια την υπόθεση ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περίπτωση συγχώνευσης Attica-ANEK αφορά δυο εταιρείες που έχουν ήδη πολλά χρόνια κοινή εμπορική πολιτική στο πλαίσιο κοινοπραξίας που έχουν συστήσει, αλλά αφορά κυρίως την διάσωση μια επιχείρησης η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα. Σε αυτήν την περίπτωση το δίκαιο περί ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει, σύμφωνα με τις «κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζόντιων συγκεντρώσεων» ότι η επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.
Επίσης για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της «προβληματικής επιχείρησης» πρέπει «να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις: πρώτον, η φερομένη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση. Δεύτερον, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση. Τρίτον, αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά». Και οι τρεις προϋποθέσεις συντρέχουν στην περίπτωση της ΑΝΕΚ
Τέλος να σημειωθεί ότι οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου της ΑΝΕΚ στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 269,5 εκατ. έναντι € 260,1 εκατ. στις 31.12.2021 και είναι προσαυξημένες με τους ανεξόφλητους τόκους της χρήσης 2022, ενώ οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 34,5 εκατ. έναντι € 30,1 εκατ., ένα χρόνο πριν.
Latest News
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων