Οι πρώτες σταγόνες βροχής που έπεσαν στην Κεντρική Αμερική, έφεραν χαρμόσυνα νέα στα στελέχη της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλο τον κόσμο, διορθώνοντας τις εμπλοκές που είχαν δημιουργηθεί από την έντονη ξηρασία.
Συγκεκριμένα, με την επιστροφή του υγρού καιρού, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά μπόρεσε να αναβάλει τους περαιτέρω περιορισμούς βυθίσματος που επρόκειτο να θέσει σε εφαρμογή χθες και στις 9 Ιουλίου. Μάλιστα, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους αναμένονται καταρρακτώδεις βροχές για μεγάλο μέρος αυτής της εβδομάδας.
Η ξηρασία «γονατίζει» τη Διώρυγα του Παναμά – Σε ιστορικά χαμηλά η στάθμη
Η Διώρυγα του Παναμά, που συνδέει τον Ατλαντικό Ωκεανό με τον Ειρηνικό Ωκεανό, είναι μεγάλης σπουδαιότητας για τη ναυτιλία, καθώς διευκολύνει σημαντικά τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή. Για αιώνες η εναλλακτική λύση για τους ναυτικούς, δηλαδή o περίπλους της Λατινικής Αμερικής και του φουρτουνιασμένου Ακρωτηρίου Χορν, ήταν ένα πραγματικό νεκροταφείο πλοίων, όπου χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Η διέλευση μέσω της διώρυγας στην Κεντρική Αμερική συντόμευσε τη διαδρομή προς τον Ειρηνικό κατά περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα – μια πολύ σημαντική εξοικονόμηση κόστους και χρόνου.
Οι περιορισμοί
Το τελευταίο διάστημα όμως παρατηρήθηκε μεγάλη μείωση των βροχοπτώσεων στην Κεντρική Αμερική ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής. Η στάθμη του νερού στη διώρυγα έπεσε, καθιστώντας τη διέλευση ορισμένων πλοίων ολοένα και δυσκολότερη.
Οι περιορισμοί, που τέθηκαν σε ισχύ στις 24 Μαΐου, επέβαλαν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων neo-Panamax που ήθελαν να διασχίσουν το κανάλι ότι θα πρέπει να είχαν μέγιστο βύθισμα τα 13,56 μέτρα. Περαιτέρω μειώσεις εφαρμόστηκαν στις 29 Μαΐου, με αποτέλεσμα το βύθισμα να μειωθεί στα 13,41 μέτρα.
Αυτό σήμαινε ότι τα containerships που διέσχιζαν τη διώρυγα θα έπρεπε να μεταφέρουν μικρότερο φορτίο, προκειμένου να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.
Ανάσα
Πλέον, με την έναρξη των βροχοπτώσεων πρόκειται να δοθεί σταδιακά ένα τέλος στις ουρές που εμφανίστηκαν και στις δύο πλευρές του υδάτινου διαδρόμου.
Latest News
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους