Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσουν στην κυβέρνηση τις νέες εκπτώσεις και προσφορές στα εισιτήρια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Εκπτώσεις που αφορούν τα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και ένα αυτοκίνητο) και ανέρχονται στο 20%.
Χθες μετά το τέλος της σύσκεψης με το κυβερνητικό επιτελείο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης ενημέρωσε τις εταιρείες για τα όσα διημείφθησαν στη συνάντηση και σήμερα αναμένεται να ενημερωθεί για τις αποφάσεις τους. Στη συνέχεια θα ενημερώσει τον Υφυπουργό στον πρωθυπουργό Γιάννη Μπρατάκο.
«Φουρτούνα» στο Μαξίμου από τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προσανατολίζονται στην παροχή εκπτώσεων άμεσα στα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και αυτοκίνητο) ύψους 20%.
Επίσης, Attica Group και Μινωικές Γραμμές , οι δυο ακτοπλοϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού θα προφέρουν επιπλέον εκπτώσεις στους δικαιούχους του προγράμματος. Όπως εκτιμάται μετά τις εκπτώσεις και την κρατική επιδότηση του εισιτηρίου ο δικαιούχος θα καταβάλλει μόλις το 15% της αξίας του.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν στην εμπορική τους πολιτική τις εκπτώσεις και τις προσφορές.
Για παράδειγμα, οι Μινωικές Γραμμές εφάρμοζαν ήδη μια έκπτωση 20% στη γραμμή των Κυκλάδων επιπλέον των άλλων εκπτώσεων.
Η Attica Group είχε ειδικές εκπτώσεις στα εισιτήρια επιστροφής στο αυτοκίνητο, ειδικές προσφορές για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, κ.λ.π.
Επίσης όλες οι ακτοπλοϊκές εφαρμόζουν εκπτώσεις για νέους , για φοιτητές για ανέργους και βέβαια υπάρχουν και οι υποχρεωτικές εκπτώσεις που κάνουν σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού υποκαθιστώντας το κράτος και την κοινωνική του πολιτική.
Όπως τόνισε στη κυβερνητική σύσκεψη ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης πάνω από 60 εκατ. ευρώ το χρόνο υπολογίζεται το κόστος αυτών των εκπτώσεων, που το καλύπτουν οι ακτοπλοϊκές.
Το παράδειγμα της Ιταλίας και οι άγονες
Το κυβερνητικό επιτελείο ενημερώθηκε επίσης και για την μεγάλη πρόκληση της ανανέωσης και πρασινίσματος του ακτοπλοϊκού στόλου.
Ο κ. Πασχάλης έκανε πλήρη παρουσίαση της κατάστασης του στόλου και τόνισε ότι μέχρι το 2030 «να ανανεωθεί και να πρασινίσει».
Ανέφερε το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας η οποία εξασφάλισε την έγκριση της EE για την κρατική ενίσχυση των εταιρειών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 500 εκατ ευρώ.
Επίσης αναφερόμενος στα μισθώματα των αγόνων γραμμών υπογράμμισε ότι πρακτικά δεν αυξήθηκαν καθώς τα επιπλέον κονδύλια που έχουν διατεθεί αφορούν νέες γραμμές και ταχύπλοα πλοία τα οποία κατευθύνθηκαν ουσιαστικά σε μια εταιρεία.
Συζήτηση έγινε και για τα έσοδα και έξοδα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων όπως και για τις ζημιές των προηγούμενων χρόνων.
Τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος ήρθε αντιμέτωπος με τεράστιες λειτουργικές ζημιές με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες όπως π χ η ΑΝΕΚ να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης Επιπλέον η ανάγκη κατάρτισης ισχυρών ισολογισμών προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση του στόλου ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών μέχρι το 2030 είναι πασιφανής
Υπολογίζεται ότι η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξεως των 2,5-3 δισ ευρώ μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών μέχρι το 2030.
Επισημαίνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν κρατήσει τον τελευταίο χρόνο τις τιμές σταθερές αν και οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί σημαντικά περίπου 40% καθώς τα αυξημένα μισθολογικά κόστη (+8%) οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών (+18%) τα αυξημένα ασφάλιστρα (+29%) αλλά και η άνοδος των επιτοκίων αποτελούν τροχοπέδη σε μια σημαντική πτώση των τιμών των εισιτηρίων.
Στη σύσκεψη το κυβερνητικό επιτελείο ζήτησε από τους ακτοπλόους να καταθέσουν προτάσεις για εκπτώσεις και προσφορές στα δρομολόγια κορμού τα βασικά δηλαδή δρομολόγια της ακτοπλοΐας άμεσα Όπως τόνισαν οι κυβερνητικοί παράγοντες και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να συμβάλουν στην ελάφρυνση των βαρών της ελληνικής οικογένειας. Οι ακτοπλοϊκές φαίνεται ότι θα ανταποκριθούν στην κυβερνητική παραίνεση.
Στη συνάντηση από κυβερνητικής πλευράς συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο υπουργός Επικρατείας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος και από πλευράς των ακτοπλόων ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης και ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο