Οι εντολές δύο πιλότων της Διώρυγας του Σουέζ συνέβαλαν στην προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, σύμφωνα με την έρευνα ατυχήματος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (PMA).
Η έκθεση 68 σελίδων, η οποία κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, περιγράφει πώς δύο πιλότοι προσήλθαν στο πλοίο στις 23 Μαρτίου 2021 στις 07.20 π.μ..
Στις 07.41 π.μ. το πλοίο είχε προσαράξει και θα χρειαζόταν έξι ημέρες για να αποκολληθεί. Καθώς οι πιλότοι προσχώρησαν στο γιγαντιαίο πλοίο, οι ταχύτητες των ανέμων αυξήθηκαν και οι αμμοθύελλες περιόρισαν την ορατότητα σε βαθμό που το πλοίο δεν μπορούσε να διατηρήσει τη θέση του στη μέση του διαύλου.
Ever Given: Νέα αγωγή από τους «διασώστες» του γιγαντιαίου containership
Το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρεται στην έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο θα έπρεπε να είχε ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς τα βόρεια.
«Οι πιλότοι διεξήγαγαν την πλοήγηση χωρίς να ζητήσουν βοήθεια από τον πλοίαρχο, ο οποίος ήταν πιο εξοικειωμένος με τα χαρακτηριστικά ελιγμών του πλοίου», αναφέρεται στην έκθεση.
Παρόλο που ο πλοίαρχος παρενέβη στις εντολές που έδωσε ο πιλότος, και έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να κρατήσει το πλοίο στη μέση του διαύλου, τελικά δεν απεδείχθη τόσο αποτελεσματική η παρέμβαση του για την αποτροπή της προσάραξης. Τα γλωσσικά εμπόδια μεταξύ των αραβόφωνων πιλότων και της ομάδας γέφυρας δεν βοήθησαν επίσης στις συνεννοήσεις.
Επιπλέον σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διώρυγας του Σουέζ, η επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα πλοία είναι 8,64 κόμβοι. Κατά μέσο όρο το Ever Given έπλεε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που έπρεπε.
Το φαινόμενο της επιβύθισης (squat) που σημαίνει η πρύμνη βυθίζεται περισσότερο από την πλώρη και της τάσης της πρύμνης του πλοίου να ταλαντεύεται προς την κοντινή όχθη (bank effect), η ταχύτητα και οι αλλαγές στην κατεύθυνση του ανέμου και οι εντολές «τέρμα δεξιά» και «τέρμα αριστερά» στον πηδαλιούχο επηρέασαν άμεσα την απώλεια της ευελιξίας του πλοίου, όπως διαπιστώθηκε στην έκθεση.
Όσον αφορά τις συστάσεις τους για την αποφυγή περαιτέρω προσαράξεων κατά μήκος της διώρυγας, οι αρχές του Παναμά προέτρεψαν σε μεγαλύτερη εκπαίδευση του πληρώματος, καλύτερο διάλογο μεταξύ πληρωμάτων και χειριστών, και οι πλοίαρχοι να είναι πιο πρόθυμοι να αναλαμβάνουν ταχύτερα την πρωτοβουλία από τους χειριστές. Τα πλοία πρέπει να ταξιδεύουν στο κέντρο της διώρυγας, τονίζεται στην έκθεση. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε πιθανό φαινόμενο κλίσης θα μειωθεί στο ελάχιστο, το πλοίο θα μπορεί να στρίβει ομαλά και θα υπάρχει επιπλέον χρόνος για να αντιδράσει σε περίπτωση σφάλματος πλοήγησης. Ο ρυθμός στροφής δεν πρέπει ποτέ να είναι μεγαλύτερος από 10 μοίρες ανά λεπτό.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο