Η AP Møller-Maersk προειδοποίησε ότι μια συρρίκνωση στο παγκόσμιο εμπόριο θα αποδειχθεί μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι αρχικά προέβλεπε ο κολοσσός της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι εταιρείες ξεκίνησαν να μειώνουν τα αποθέματά τους ενόψει μιας πιθανής ύφεσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο όμιλος ναυτιλίας και logistics της Δανίας δήλωσε την Παρασκευή ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων – που θεωρείται ως δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα μειωθεί κατά 1% έως 4% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης +0,5% έως -2,5%.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk – Ρεκόρ παραδόσεων containerships
Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μια βιομηχανία της οποίας τα assets είναι συνδεδεμένα με την παγκοσμιοποίηση, γνώρισε μια ιστορική άνθηση από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικής πάλευαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση του lockdown για τον κορωνοϊό.
Πλέον, οι γραμμές containership περνούν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά, καθώς οι πελάτες τους μειώνουν τα επίπεδα αποθεμάτων και η βιομηχανία προετοιμάζεται για την άφιξη ενός τεράστιου όγκου νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης.
Ωστόσο, μια καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση του πρώτου εξαμήνου ήταν αρκετή για να αυξήσει την πρόβλεψή της για τα ετήσια κέρδη της Maersk, όμως τώρα έρχονται οι προειδοποιήσεις ότι το υπόλοιπο του 2023 θα είναι πιο σκληρό.
Ο Vincent Clerc, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε στους Financial Times ότι ήταν ένα «γλυκόπικρο» συναίσθημα, καθώς το ισχυρό πρώτο εξάμηνο ήταν ισορροπημένο έναντι των ανησυχιών για το μέλλον. «Βρισκόμαστε στη μέση της μεγαλύτερης διόρθωσης μετά την έκρηξη του Covid του 2021 και του 2022. Είναι πάντα δύσκολο να χειριστείς μια τόσο ριζική αλλαγή στη ζήτηση. Υπάρχει ένα αρκετά σημαντικό βιβλίο παραγγελιών που θα εισαχθεί σταδιακά. Αυτό είναι πιθανό να δημιουργήσει μια δύσκολη προοπτική συναλλαγών. Αναμένουμε συνεχή διόρθωση στα κέρδη», τόνισε.
Latest News
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων