Μειώνουν ταχύτητες τα πλοία καθώς έρχονται αντιμέτωπα με τους χαμηλούς ναύλους και την μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα. Ανάλυση της Clarksons Research αναφέρει ότι οι ασθενέστερες αγορές υποχρεώνουν τους πλοιοκτήτες να επιβραδύνουν την ταχύτητα των πλοίων σε κλάδους που οι ναύλοι πιέζονται.
Κλιματική αλλαγή: Μεγάλα λιμάνια απειλούνται να τεθούν σε αχρηστία
Η επιλογή αυτή αφορά κυρίως τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και στους δυο κλάδους τα πλοία κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες ρεκόρ, καθώς έτσι μειώνουν το κόστος καυσίμων και παράλληλα μειώνουν την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Η Clarksons Research παρακολουθεί τις ταχύτητες των πλοίων από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 και όπως ανακοίνωσε ότι έχουν μειωθεί κατά 15% έως 30% σε βασικούς τομείς σε αυτό το διάστημα.
Μείωση 3% στη μέση ταχύτητα
Οι μέσες ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Ιανουάριο έως το τέλος Αυγούστου ήταν μειωμένες κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στο χαμηλό ρεκόρ των 13,7 κόμβων τον Φεβρουάριο.
Παρά την άνοδο στους 13,9 κόμβους το τρίτο τρίμηνο, παραμένουν κάτω από το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί πριν από το τρέχον έτος.
Επίσης και οι ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων ήταν 2% χαμηλότερες, φτάνοντας σε νέο ναδίρ των 10,9 κόμβων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Η μέση ταχύτητα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει επίσης υποχωρήσει, παρά τις θετικές συνθήκες της αγοράς, με τις ταχύτητες να έχουν μειωθεί κατά 1% σε σχέση με το 2022 μέχρι στιγμής φέτος.
Τα δεξαμενόπλοια, αντιθέτως, ταξιδεύουν ταχύτερα καθώς η ναυλαγορά είναι θετική. Έτσι η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 2% φέτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου και κατά 0,4% για τα πλοία μεταφοράς καθαρού πετρελαίου.
Latest News
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου