Η Visa και η Mastercard προχώρησαν σε διακανονισμό, το ύψος του οποίου εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 30 δισ. δολάρια, για τον περιορισμό των χρεώσεων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών από τους εμπόρους.
Ο αντιμονοπωλιακός διακανονισμός που ανακοινώθηκε την Τρίτη είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην ιστορία των ΗΠΑ και, εάν λάβει την έγκριση του δικαστηρίου, θα επιλύσει τις περισσότερες αξιώσεις σε δικαστικές διαφορές σε εθνικό επίπεδο που ξεκίνησαν το 2005.
MasterCard: Σχέδιο για πληρωμές με κάρτες στα ταξί χωρίς προμήθεια – Δεν αποκλείονται εξαγορές
Ορισμένοι επικριτές αυτής της εξέλιξης πιστεύουν ότι μπορεί να μην φτάσει αρκετά μακριά, εκτιμώντας ότι η εξοικονόμηση θα είναι προσωρινή και οι χρεώσεις θα παραμείνουν υψηλές.
Οι έμποροι έχουν κατηγορήσει εδώ και καιρό τη Visa και τη Mastercard ότι χρεώνουν διογκωμένες προμήθειες swipe ή διατραπεζικές προμήθειες, όταν οι αγοραστές χρησιμοποιούσαν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες, και ότι τους απαγορεύουν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα άλλης εταιρείας.
Οι προμήθειες χρήσης των καρτών περιλαμβάνουν συνήθως μικρές σταθερές χρεώσεις συν ένα ποσοστό των συνολικών ποσών πώλησης και κατά μέσο όρο περίπου 1,5% έως 3,5% ανά συναλλαγή σύμφωνα με το Bankrate.com.
Στο πλαίσιο του διακανονισμού, η Visa και η Mastercard θα μειώσουν τα ποσοστά προμήθειας κατά τουλάχιστον τέσσερις μονάδες βάσης – 0,04 ποσοστιαίες μονάδες – για τρία χρόνια και θα εξασφαλίσουν ένα μέσο επιτόκιο που είναι επτά μονάδες βάσης κάτω από τον τρέχοντα μέσο όρο για πέντε χρόνια.
Και τα δύο δίκτυα καρτών συμφώνησαν επίσης να περιορίσουν τα επιτόκια για πέντε χρόνια και να αφαιρέσουν τις διατάξεις που αποτρέπουν τη χρήση άλλων καρτών από τους καταναλωτές.
Οι έμποροι θα έχουν μεγαλύτερη διακριτική ευχέρεια να προσφέρουν εκπτώσεις ή να επιβάλλουν προσαυξήσεις σε κάρτες με υψηλότερες διατραπεζικές προμήθειες.
Πολλοί ήδη προειδοποιούν τους πελάτες στο ταμείο ότι θα πληρώσουν περισσότερα χρησιμοποιώντας κάρτες αντί για μετρητά.
Οι επιστροφές τελών και τα ανώτατα όρια μόνο ανέρχονται σε 29,79 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, και η Visa εκτίμησε ότι οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν περισσότερο από το 90% των εμπόρων που εγκαθίστανται.
Η Visa και η Mastercard αρνήθηκαν ότι έκαναν παράνομες συμφωνίες για διευθέτηση.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Visa στη Βόρεια Αμερική, Κιμ Λόρενς, είπε ότι η συμφωνία αντιμετώπιζε «πραγματικά σημεία πόνου» που εντοπίζονται από τις μικρές επιχειρήσεις, ενώ ο γενικός σύμβουλος της Mastercard, Ρομπ Μπάιρντ, είπε ότι δίνει στις επιχειρήσεις «ουσιαστική βεβαιότητα».
Αντιδράσεις
Ο διακανονισμός ήρθε ένα χρόνο αφότου το ομοσπονδιακό εφετείο στο Μανχάταν επικύρωσε έναν ομαδικό διακανονισμό 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Visa και τη Mastercard, που κάλυπτε περίπου 12 εκατομμύρια εμπόρους.
Ορισμένοι έμποροι επέλεξαν να αποχωρήσουν από αυτόν τον διακανονισμό και ακολούθησαν χωριστές αγωγές για αποζημίωση.
Ο Άνταμ Λέβιτιν, καθηγητής Νομικής και Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν, είπε ότι αυτοί οι έμποροι ενδέχεται να αντιταχθούν στον διακανονισμό της Τρίτης, επειδή θα τους δέσμευε.
Ο Levitin είπε ότι οι έμποροι των ΗΠΑ θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν κατά μέσο όρο 219 μονάδες βάσης, το υψηλότερο στον ανεπτυγμένο κόσμο.
«Αν αυτό είναι το αποτέλεσμα σχεδόν δύο δεκαετιών διαφορών, τότε η διευθέτηση είναι μια τεράστια απώλεια για τους αμερικανούς εμπόρους», είπε.
Ο διακανονισμός της Τρίτης απαιτεί έγκριση από τον περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ Margo Brodie στην περιφέρεια Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, πιθανότατα όχι πριν από τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025, και είναι δυνατές οι προσφυγές.
«Είναι μια κακή συμφωνία για τους εμπόρους», δήλωσε ο Doug Kantor, γενικός σύμβουλος του National Association of Convenience Stores, σε συνέντευξή του. “Παρέχει πολύ μικρή, πολύ προσωρινή ανακούφιση, αλλά στη συνέχεια η Mastercard και η Visa θα είναι ελεύθερες να αυξήσουν τα επιτόκια και η συμφωνία δεν παρέχει μηχανισμό για την επιβράδυνση της αύξησης.”
Η Retail Industry Leaders Association, η οποία εκπροσωπεί επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 42 εκατομμύρια Αμερικανούς, είπε ότι ο διακανονισμός απαιτούσε πιο προσεκτική εξέταση, αλλά ισοδυναμούσε με «σταγόνα στον ωκεανό».
Latest News
Οι συμφωνίες Μακρόν -Σι και το γαλλικό κονιάκ
Νωρίτερα αυτό το έτος, η Κίνα ξεκίνησε μια έρευνα αντιντάμπινγκ στους κατασκευαστές κονιάκ της ΕΕ
Τα ψιλικατζίδικα που πουλούν χρυσό σαν... ζεστά κουλουράκια
Οι αυτόματοι πωλητές και τα μηνύματα της τύχης
Στους κινεζικούς δρόμους το robotaxi του Μασκ
Οι συμφωνίες στο Πεκίνο και ο αυτόματος πιλότος
Η μεσαία τάξη της Κίνας απέκτησε ψυχολογικά προβλήματα
Η ζήτηση για ψυχολογική συμβουλευτική έχει αυξηθεί στην Κίνα καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες - Η βιομηχανία επεκτείνεται για να ανταποκριθεί
Ευρωπαίοι vs Αμερικανοί – Ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι κάνουν διακοπές;
Mια σπάνια περίπτωση στερεότυπου στην οικονομία, που επιβεβαιώνεται από τα εμπειρικά δεδομένα
Μετανάστευση και στεγαστική κρίση «πληγώνουν» την ανάπτυξη
Σε μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου, ένας από τους πιο αξιόπιστους μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης παραπαίει
Γιατί οι ισπανικές startups τα βάζουν με τη Microsoft
Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός βρίσκεται αντιμέτωπος με καταγγελίες ισπανικών νεοφυών επιχειρήσεων στην αντιμονοπωλιακή αρχή
«Παγώνουν» αποφάσεις για τα επιτόκια λόγω πληθωρισμού;
Ο πληθωρισμός «επιμένει» στις δύο όχθες του Ατλαντικού το 2024, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις ορισμένων κεντρικών τραπεζών. Προς αναβολή οι αποφάσεις για μείωση επιτοκίων;
Η Γαλλία ξεκινά τη λειτουργία ενός νέου πυρηνικού σταθμού με 12 χρόνια καθυστέρηση
Από την έναρξη της κατασκευής το 2007, ο προϋπολογισμός του έργου έχει τετραπλασιαστεί σε 13,2 δισ. ευρώ
Το TikTok περνά στην αντεπίθεση και μηνύει την κυβέρνηση των ΗΠΑ
Για να μπλοκάρει το νόμο που θα απαγόρευε τη χρήση του στις ΗΠΑ