Η πορεία της ναυτιλίας προς την πλήρη απεξάρτηση της από τον άνθρακα υποστηρίζεται από όλους τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν μπορεί όμως να γίνει σε βάρος της ασφάλειας των ναυτικών και της ασφαλούς λειτουργίας του πλοίου. Αυτή η αρχή πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) κ. Δημήτρη Φαφαλιό.
Μιλώντας στο 11ο Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link ο κ. Φαφαλιός ανέφερε δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα που αν δεν υπάρξει η αναγκαία προσοχή μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα ασφαλείας για τα πληρώματα και τα πλοία. Το ένα αφορά τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο απεξάρτησης από τον άνθρακα και την τοξικότητα του. Σημειώνεται ότι η αμμωνία ως καύσιμο είναι μια ιδέα που κερδίζει έδαφος μεταξύ των ειδικών ως κατάλληλη λύση μακροπρόθεσμα στην κατεύθυνση απαλλαγής της ναυτιλίας από το άνθρακα καθώς αποτελεί ένα καύσιμο μηδενικών ρύπων όταν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (green ammonia).
Ωστόσο, λόγω της ακραίας τοξικότητας του καυσίμου, είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα ασφάλειας προκειμένου να μετριαστούν οι κίνδυνοι για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Το δεύτερο αφορά στη μείωση της ισχύος του κινητήρα του πλοίου προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων ρύπων. Όπως τόνισε ο κ. Φαφαλιός, κάτω από ένα κρίσιμο σημείο η μείωση της ισχύος θα προκαλέσει προβλήματα ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο πλοίο.
Ο κ. Φαφαλιός εκτίμησε πάντως ότι η ναυτιλία θα ανταποκριθεί πλήρως στους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πρόσθεσε ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και το χρονοδιάγραμμα με τα μέτρα βραχυπρόθεσμου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα που έχει λάβει για τη μείωση των αερίων ρύπων από τη ναυτιλία Πρόκειται για μέτρα λεπτομερή, λειτουργικά και αποτελεσματικά τόνισε.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»