
Η πορεία της ναυτιλίας προς την πλήρη απεξάρτηση της από τον άνθρακα υποστηρίζεται από όλους τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν μπορεί όμως να γίνει σε βάρος της ασφάλειας των ναυτικών και της ασφαλούς λειτουργίας του πλοίου. Αυτή η αρχή πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) κ. Δημήτρη Φαφαλιό.
Μιλώντας στο 11ο Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link ο κ. Φαφαλιός ανέφερε δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα που αν δεν υπάρξει η αναγκαία προσοχή μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα ασφαλείας για τα πληρώματα και τα πλοία. Το ένα αφορά τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο απεξάρτησης από τον άνθρακα και την τοξικότητα του. Σημειώνεται ότι η αμμωνία ως καύσιμο είναι μια ιδέα που κερδίζει έδαφος μεταξύ των ειδικών ως κατάλληλη λύση μακροπρόθεσμα στην κατεύθυνση απαλλαγής της ναυτιλίας από το άνθρακα καθώς αποτελεί ένα καύσιμο μηδενικών ρύπων όταν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (green ammonia).
Ωστόσο, λόγω της ακραίας τοξικότητας του καυσίμου, είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα ασφάλειας προκειμένου να μετριαστούν οι κίνδυνοι για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Το δεύτερο αφορά στη μείωση της ισχύος του κινητήρα του πλοίου προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων ρύπων. Όπως τόνισε ο κ. Φαφαλιός, κάτω από ένα κρίσιμο σημείο η μείωση της ισχύος θα προκαλέσει προβλήματα ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο πλοίο.
Ο κ. Φαφαλιός εκτίμησε πάντως ότι η ναυτιλία θα ανταποκριθεί πλήρως στους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πρόσθεσε ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και το χρονοδιάγραμμα με τα μέτρα βραχυπρόθεσμου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα που έχει λάβει για τη μείωση των αερίων ρύπων από τη ναυτιλία Πρόκειται για μέτρα λεπτομερή, λειτουργικά και αποτελεσματικά τόνισε.


Latest News

Νέο κρουαζιερόπλοιο στον στόλο της Seajets
Το Costa Magica έρχεται να προσθέσει σημαντική αξία στα πέντε κρουαζιερόπλοια που ήδη διαθέτει ο στόλος της SEAJETS

Γιατί ανησυχεί η Maersk παρά τα καλύτερα έσοδα στην ιστορία της
Η ναυτιλιακή από την Δανία θεωρείται ευρώς ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια - 48ωρη πανελλαδική απεργία από την ΠΝΟ
Τι ζητούν οι ναυτικοί

Ένας «Κέρβερος» φύλακας άγγελος της μεταφοράς των προϊόντων
Το νέο καινοτόμο σύστημα παρακολούθησε προϊόντων ανακοινώθηκε από την Golden Cargo, το ΕΚΕΤΑ/ΜΕΤ και την Austria Card Holdings

WSM και Affinity Shipping συμπράτουν για την ίδρυση από κοινού εταιρείας
Η νέα κοινοπρακτική εταιρεία θα εδρεύει στο Όσλο της Νορβηγίας

Αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα προκαλεί η Ινδία
Οι επιπτώσεις των περιορισμών για τα «γερασμένα» πλοία

Ανθεί ο «αόρατος» ρωσικός στόλος
Λίγες μετά την απαγόρευση προϊόντων διύλισης πετρελαίου από τη Ρωσία, πολλοί αναρωτιούνται το πώς θα διαχειριστεί η Μόσχα τη νέα εξέλιξη

Ένας «Anemos» για τις Δυτικές Κυκλάδες
Το πλοίο, που δεν έδεσε στο λιμάνι λόγω καιρού, στη συνέχεια έβαλε ρότα για Πειραιά, με μοναδικό «επιβάτη» την εικόνα του Αγίου Συμεών

Emanuele Grimaldi: Παγκόσμιο πρόβλημα η έλλειψη ναυτικών
Ο πρόεδρος του ICS και CEO του ομίλου Grimaldi μιλά στα «ΝΕΑ» για τα προβληματα στη ναυτιλία

Σε ισχύ το απαγορευτικό στα πλοία
Δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου