Επενδύσεις 147 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έργα μεταφορών και logistics σχεδιάζει η Σαουδική Αραβία τα επόμενα εννέα χρόνια, καθώς ο πρίγκιπας διάδοχος του θρόνου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν επιδιώκει να μετατρέψει το βασίλειο σε παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο.
Περίπου το 35% αυτών των δαπανών θα προέλθει από κρατικά κονδύλια και το υπόλοιπο από τον ιδιωτικό τομέα καθώς οι αξιωματούχοι ξεκινούν μια νέα διεθνή αεροπορική εταιρεία, επεκτείνουν τα υφιστάμενα αεροδρόμια, χτίζουν ένα μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο και εξερευνούν νέες τεχνολογίες, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Μεταφορών Σαλέχ αλ Τζαζέρ.
«Πολλά από τα στοχευμένα έργα είναι ελκυστικά έργα, που έχουν την υποστήριξη των τραπεζών», δήλωσε ο υπουργός σε συνέντευξή του στο Ριάντ. «Αυτό θα δημιουργήσει μεγάλες ευκαιρίες για συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, είτε σε τοπικό είτε σε διεθνές επίπεδο».
Τα σχέδια αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής που ανακοίνωσε ο πρίγκιπας Μοχάμεντ την περασμένη εβδομάδα με σκοπό να βοηθήσει στη διαφοροποίηση της οικονομίας του μεγαλύτερου εξαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο. Οι Σαουδάραβες αξιωματούχοι θέλουν να μετατρέψουν την πρωτεύουσα Ριάντ σε παγκόσμιο επιχειρηματικό κόμβο, να προσελκύσουν περισσότερα ξένα ταλέντα και να προσελκύσουν 100 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως έως το 2030 – στόχους που θα απαιτούσαν σημαντικά περισσότερες πτήσεις σε μια χώρα που έχει προσφέρει μόνο τουριστικές βίζες από το 2019.
Ελπίζουν επίσης να τετραπλασιάσουν τον αριθμό των μουσουλμάνων που ταξιδεύουν στην ιερή πόλη της Μέκκας για θρησκευτικό προσκύνημα.
Νέα αεροπορική εταιρεία
Στο επίκεντρο της στρατηγικής της Σαουδικής Αραβίας βρίσκεται το σχέδιο του Δημόσιου Ταμείου Επενδύσεων να ξεκινήσει μια νέα διεθνή αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ριάντ, επιβεβαιώνοντας προηγούμενο ρεπορτάζ του Bloomberg. Ο υφιστάμενος εθνικός αερομεταφορέας του Βασιλείου, η Saudia, θα διατηρήσει τη βάση της στην Τζέντα που οι αξιωματούχοι θέλουν να μετατρέψουν σε δεύτερο κόμβο για θρησκευτικό και συμβατικό τουρισμό.
«Πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε έναν άλλο κόμβο στο Ριάντ και είναι λογικό να δημιουργηθεί για αυτό ένας νέος αερομεταφορέας που θα αναλάβει αυτήν την αποστολή», δήλωσε ο Αλ Τζαζέρ, προσθέτοντας ότι βλέπει και την κρατική Saudia να αναπτύσσεται λόγω του τεράστιου μεγέθους της αναμενόμενης ζήτησης.
«Θα υπάρξει χώρος για τη Saudia να αναπτυχθεί και θα υπάρξει χώρος και για τη νέα αεροπορική εταιρεία να ευδοκιμήσει, και επίσης θα υπάρχει περισσότερος χώρος για άλλους διεθνείς φορείς να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στη Σαουδική Αραβία», είπε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς εάν η νέα αεροπορική εταιρεία θα ανταγωνιστεί με μεγάλους αερομεταφορείς σε γειτονικά κράτη του Κόλπου, όπως η Emirates και η Qatar Airways, ο Αλ Τζαζέρ είπε ότι οι Σαουδάραβες αξιωματούχοι απλώς στοχεύουν να ικανοποιήσουν την ανάγκη του βασιλείου για ένα νέο hub στο Ριάντ.
Η νέα στρατηγική
Άλλες λεπτομέρειες της νέας στρατηγικής περιλαμβάνουν:
-Μια «σημαντική επέκταση» της υποδομής του αεροδρομίου της Τζέντα και του Ριάντ
– Kατασκευή ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τη Τζέντα με το Ριάντ και την ανατολική ακτή. Ο Αλ Τζαζέρ προσδοκά μια κοινοπραξία ξένων εταιρειών να υποβάλει πρόταση αργότερα αυτό το έτος σχετικά με την παράδοση του έργου «χερσαία γέφυρα»
– Διερεύνηση της χρήσης φουτουριστικών τεχνολογιών, όπως το Hyperloop
– Η νέα αεροπορική εταιρεία αναμένεται να εκκινήσει «το συντομότερο δυνατό», δήλωσε ο Αλ Τζαζέρ. «Δεν θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να λειτουργήσει αυτή η αεροπορική εταιρεία.»
Latest News
«Τετελεσμένο γεγονός» η μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο, λέει ο ντε Γκίντος
Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία του πληθωρισμού
Στην... «αγκαλιά» της Τέιλορ Σουίφτ ο πρώην CEO της Gucci
H Golden Goose ετοιμάζεται για εισαγωγή στο Μιλάνο
Στο στόχαστρο των ΗΠΑ τράπεζες της Κίνας που υποστηρίζουν τη Ρωσία
Οι προειδοποιήσεις και οι επερχόμενες συναντήσεις Μπλίνκεν στην Κίνα
Επί ποδός οι πολυεθνικές - Η Ευρώπη κλείνει τα «παραθυράκια» στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας
Οι πολυεθνικές με έδρα την Ευρώπη δεν θα μπορούν πλέον να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες σε ρωσικές θυγατρικές από τον Ιούνιο
Προαγωγή ή αποχώρηση - Πού στοχεύει η McKinsey για τη χρονιά
Οι συμβουλευτικές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους να διώξουν τα άτομα με χαμηλές επιδόσεις ώστε να επανέλθει η ισορροπία στο εσωτερικό τους
Για «λογοκρισία» κατηγορεί τους Αυστραλούς ο Ίλον Μασκ
Πώς απαντά στην απόφαση του δικαστηρίου
Το Βατερλώ της Nike με τις απευθείας πωλήσεις - Η επιστροφή στις ρίζες της
Tο μοτίβο direct-to-consumer που δεν της «βγήκε» και η ανάγκη να αλλάξει πορεία για να βγει μπροστά από τους ανταγωνιστές της
Πτώση στις τιμές των τροφίμων «βλέπει» η Oxford Economics - Οι κίνδυνοι
Η πτωτική τάση και οι αντίθετοι άνεμοι που θα μπορούσαν να ανατρέψουν το σενάριο
Τέλειωσε το οικονομικό θαύμα της Νότιας Κορέας;
Η ανάπτυξη βαίνει μειούμενη, καθώς η χώρα αγωνίζεται να μεταρρυθμίσει το παραγωγικό μοντέλο της και να μειώσει την εξάρτησή της από τη μεταποίηση
Γιατί νορβηγικές τράπεζες μεταναστεύουν στην Ελβετία
Οι αυξήσεις φόρων ώθησαν τους πλούσιους να φύγουν και τώρα ακολουθούν και οι τράπεζες τους πελάτες τους