Στην κορυφή των τουριστικών αφίξεων στην Ελλάδα θα βρεθεί για μια ακόμη χρονιά η Κρήτη – η ναυαρχίδα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος – ξεπερνώντας εφέτος και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις για την εξέλιξη των κρατήσεων στο νησί. Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ οι φορείς της τουριστικής βιομηχανίας του νησιού κάνουν λόγο για μια χρονιά, που η έναρξη της δεν προμήνυε την παρούσα εξέλιξη και φυσικά χαρίζει χαμόγελα αισιοδοξίας στους ξενοδόχους και όχι μόνο, που κάνουν λόγο για σημαντική κερδοφορία.
Ηδη οι αεροπορικές αφίξεις ξένων επισκεπτών στην Κρήτη ανέρχονται σε 2,08 εκατομμύρια επισκέπτες, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία από τα αεροδρόμια του Ηρακλείου και των Χανίων. Τούτο σημαίνει ότι όχι μόνο η Κρήτη έχει ξεπεράσει το 50% του 2019, αλλά ελπίζει βάσιμα για σημαντική διόρθωση των τουριστικών μεγεθών της σε σχέση με το 2019, αφού μένουν ακόμα 60 και πλέον ημέρες για να πέσει η αυλαία της φετινής τουριστικής σεζόν για το νησί.
Η Κρήτη εκτό του γεγονότος ότι πρωταγωνιστεί στην προσέλευση τουριστών, θα προχωρήσει και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με πληρότητα καλοκαιριού. Ο Σεπτέμβριος κλείνει με την πληρότητα να αγγίζει «ταβάνι», ο δε Οκτώβριος προμηνύεται σε ένα πολύ καλό μήνα για το νησί και ο Νοέμβριος μένει να αποδειχθεί αν θα αποτελέσει έναν μήνα που οι Γερμανοί θα τον σφραγίσουν με την παρουσία τους.
Κανείς δεν υπολόγιζε τον Μάιο και τον Ιούνιο αυτό που θα ακολουθήσει
Κανείς δεν υπολόγιζε τον Μάιο και τον Ιούνιο αυτό που θα ακολουθήσει τον Ιούλιο στις αφίξεις επισκεπτών, σημειώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ το μέλος του ΞΕΕ και πρόεδρος των ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανόλης Τσακαλάκης. Είχαμε μια έκρηξη των κρατήσεων από τις 15 Ιουλίου και υπήρξαν στιγμές που δεν μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες, όπως θα έπρεπε, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλάκης. Στο σημείο αυτό εξηγεί πως το μέγα ζήτημα της εφετινής τουριστικής περιόδου για το νησί ήταν η αναζήτηση προσωπικού. Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο που γινόντουσαν οι προσλήψεις στα ξενοδοχεία κανείς δεν εγγυόταν για την ομαλή εξέλιξη της χρονιάς στον κλάδο των ξενοδοχείων, απόρροια της πανδημίας και έτσι έστρεψε μεγάλη μερίδα του εργατικού δυναμικού σε άλλες μορφές απασχόλησης. Αυτό είχε σαν συνέπεια να υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού στα ξενοδοχεία της Κρήτης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Υπολογίζεται ότι πανελλαδικα έλλειψαν 130.000 εργαζόμενοι από τα ξενοδοχεία.
Ο Αύγουστος θύμισε παλιές καλές εποχές
Σε κάθε περίπτωση η πληρότητα των ξενοδοχείων κινήθηκε τον Αύγουστο στα επίπεδα του 90% – 95%, ενώ αντίστοιχη ήταν η εικόνα στις ενοικιαζόμενες βίλες και στα αγροτουριστικά καταλύματα. «Ο Αύγουστος θύμισε παλιές καλές εποχές » τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας Ρεθύμνου, Πέπη Μπιρλιράκη και μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου οι εταιρίες αυτοκινήτων εξάντλησαν κάθε μέσο που είχαν για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο που ήλθε στην Κρήτη εφέτος. Στο σημείο αυτό η κυρία Μπιρλιράκη παρατηρεί ότι αυξάνεται ο μεμονωμένος τουρισμός, που δεν επιλέγει να επισκεφτεί την Κρήτη με τουριστικό πακέτο που θα το αγοράσει από έναν διεθνή οργανωτή ταξιδίων.
Ο δήμος Ρεθύμνου διαθέτει 40.000 ξενοδοχειακές κλίνες και ενοικιαζόμενα δωμάτια στο βόρειο κομμάτι, όμως και το νότιο μέρος διαθέτει καλά συγκροτήματα, που φέτος παρουσίασαν υψηλή πληρότητα. «Ο κόσμος ήταν πολύς και απλώθηκε στο νησί και την ίδια στιγμή αυξήθηκαν και οι μέρες διαμονής από 7 στις 10 κατά μέσο όρο, σημειώνει η Αντιδήμαρχος.
Οι κλειστές αγορές της Μεσογείου βοήθησαν την Κρήτη
Εξηγώντας τους λόγους που «απογειώθηκε» εφέτος ο τουρισμός στην Κρήτη, ο Μιχάλης Βαμιεδάκης της επιχείρησης «Vita Hotels» και του ταξιδιωτικού πρακτορείου «Deltanet Travel» και πρώην εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Τουρισμού της περιφέρειας Κρήτης, αναφέρει ότι φέτος οι ανταγωνιστικοί προορισμοί της Μεσογείου (Τυνησία, Μαρόκο, Αίγυπτο) ήταν κλειστοί και για το λόγο αυτό οι μεγάλοι οργανωτές ταξιδίων προώθησαν και στην Κρήτη πολύ κόσμο.
«Σε κάθε περίπτωση αυτό που συνέβη εφέτος στην Κρήτη ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις – εκτίμησε ο κ. Βαμιεδάκης – γεγονός που θα έχει θετικό αντίχτυπο στο κλείσιμο της φετινής χρονιάς, αλλά και της επόμενης. Αν όλα πάνε καλά το χειμώνα στο μέτωπο της πανδημίας, αυτό θα αποτυπωθεί και στις κρατήσεις του 2022».
Οι 9 εθνικότητες που κινήθηκαν πιο ανοδικά και από το 2019
Δίνοντας το στίγμα της εφετεινής τουριστικής χρονιάς, αναφορικά με τις εθνικότητες που επισκέφτηκαν το νησί, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, τόνισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι οι Γερμανοί κατέχουν την πρώτη θέση τον Αύγουστο, ήλθαν περισσότεροι κι από το 2019. Μετά τους Γερμανούς, η προσέλευση των Πολωνών αυξήθηκε κατά 39%, των Αυστριακών κατά 19%, των Ολλανδών κατά 8,44% και των Ουκρανών κατά 136%. Φέτος η άλλοτε δεύτερη αγορά για την Κρήτη, που ήταν η Μεγάλη Βρετανία, είχε πτώση 46% σε σχέση με το 2019 και η Ρωσία 73%. Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου ήλθαν 1.722.949 ξένοι επισκέπτες, ενώ από το αεροδρόμιο των Χανίων πέρασαν 365.124 ξένοι επισκέπτες.
Η Κρήτη επιμηκύνει το τουριστικό προϊόν εως τον Νοέμβριο
Τα βλέμματα των εμπειρογνομώνων του κλάδου είναι πλέον στραμμένα στο επόμενο δίμηνο. Ο κ. Βαμιεδάκης κάνει λόγο για έναν γεμάτο Σεπτέμβριο, αλλά και Οκτώβριο και για έναν δυνατό Νοέμβριο, καθώς μεγάλες αεροπορικές εταιρίες από Γερμανία, όπως η Condor έχει προγραμματίσει πτήσεις για Νοέμβριο στην Κρήτη.
Στην Κρήτη το καλοκαίρι δεν τελειώνει … με τους φορείς του νησιού να δημιουργούν δρώμενα που ενισχύουν την παραπάνω διαπίστωση. Με στόχο τη συμβολή στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής αυτής και την παρακίνηση όλο και περισσότερων ανθρώπων να βιώσουν ξεχωριστές εμπειρίες με την οικογένειά τους, την παρέα και τους φίλους τους επισκεπτόμενοι εξαιρετικούς Ελληνικούς προορισμούς. Για το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου (24 – 26 Σεπτεμβρίου) σχεδιάστηκε ένα τριήμερο αθλητικό και ψυχαγωγικό event με ιδιαίτερο χρώμα, κοσμοπολίτικο αέρα και αθλητικό πνεύμα.
Παράλληλα κορυφώνονται οι προετοιμασίες για τη διεξαγωγή του 7ου Golden Age Gym Festival στο Ρέθυμνο, μία διοργάνωση που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία με την υποστήριξη της European Gymnastics. Λίγο πριν την τελική ευθεία για τη διοργάνωση, που θα πραγματοποιηθεί από 2 – 9 Οκτωβρίου, οι συμμετοχές πλησιάζουν τις 500 από 17 χώρες: Τσεχία, Εσθονία, Ιταλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Λετονία, Ελβετία, Γαλλία, Λουξεμβούργο, Ρωσία, Λιθουανία, Γερμανία, Δανία, Φινλανδία, ΗΠΑ, Αζερμπαϊτζάν, αλλά και την Ελλάδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Χειμερινή εξοχική κατοικία: Οι Ελληνες γυρνούν την πλάτη παρά την πτώση των τιμών [γραφήματα]
Ούτε η πώληση κάτω από το κόστος δείχνει να «συγκινεί» τους αγοραστές
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
Κλιματική κρίση και πράσινη μετάβαση στην ατζέντα συνάντησης στις Βρυξέλλες για τον ευρωπαϊκό τουρισμό
Η εκδήλωση που έγινε στο ευρωκοινοβούλιο για τον ευρωπαϊκό τουρισμό αποτελεί συνέχεια του «Φόρουμ της Ρόδου»
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Νέα all-inclusive θέρετρα στην Ισπανία από την Wynham και την Palladium Hotel Group
Πέντε θέρετρα της Palladium Hotel Group εντάσσονται στις επωνυμίες Registry Collection Hotels και Trademark Collection της Wyndham
Στην Πάρο το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία και υπεύθυνη για την κατασκευή είναι η PAROSTEC.
H REDS oλοκλήρωσε την εξαγορά της Athens Properties
Η REDS ενισχύει την επιχειρησιακή της δραστηριότητα στη Διαχείριση Ακινήτων και την στρατηγική της θέση στον τομέα του Τουρισμού
Διψήφιο άλμα στην τουριστική δαπάνη το 2024 - Ποιες χώρες συνεισέφεραν περισσότερο
Η Αθήνα αναδείχθηκε ως ο πιο δημοφιλής προορισμός ανάμεσα σε όλες τις ελληνικές πόλεις, σύμφωνα με την ανάλυση της Visa