Η BMW επιταχύνει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και υπολογίζει ότι θα κυκλοφορήσει περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο τα επόμενα δέκα χρόνια. Μέχρι το 2030, θεωρεί ότι τουλάχιστον οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό θα αυξήσει την ανάγκη για λίθιο, μία σημαντική πρώτη ύλη για την παραγωγή κυψελών μπαταριών.
Για την προώθηση μιας φιλικής προς το περιβάλλον και αποδοτικής ως προς τη χρήση φυσικών πόρων μεθόδου εξόρυξης λιθίου, το γκρουπ επενδύει μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures, σε μία καινοτόμα διαδικασία που ανέπτυξε η αμερικανική startup Lilac Solutions. Η τελευταία έχει αναπτύξει και κατοχυρώσει μία τεχνολογία ανταλλαγής ιόντων που θα βελτιώσει σημαντικά την απόδοση, τα κόστη και τη βιωσιμότητα, με την πρώτη ύλη να λαμβάνεται από ταμιευτήρες άλμης, που είναι φυσικές αποθέσεις αλμυρού νερού.
Αυτή η νέα τεχνολογία ανταλλαγής ιόντων καθιστά την εξόρυξη λιθίου από την άλμη πιο αποδοτική και οικονομική. Η εταιρεία επιδιώκει να μειώσει σημαντικά τις επιπτώσεις συγκριτικά με τις συμβατικές μεθόδους, προστατεύοντας, την ίδια στιγμή, τις τοπικές κοινότητες και τα οικοσυστήματα. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί σε επίπεδο αρχικών πιλοτικών δοκιμών και πρέπει τώρα να δείξει τις δυνατότητες κλιμάκωσης και εκβιομηχάνισής της. Η διαδικασία θα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε αλυκές σε όλο τον κόσμο, ακόμα και αν έχουν χαμηλή περιεκτικότητα λιθίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη