Τα παγκόσμια γεγονότα στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης το 2019-2020 έχουν αλλάξει την αντίληψη των ανθρώπων για τον κλάδο. Οι ιατρικοί οργανισμοί έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και σήμερα, το 56% των ιδρυμάτων υγειονομικής περίθαλψης σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις του σε λύσεις τηλεϊατρικής και εικονικής περίθαλψης.

Η Kaspersky ερεύνησε τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων για την υγειονομική περίθαλψη για να μάθει πώς πηγαίνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κλάδου και ποια προβλήματα πιστεύουν ότι πρέπει να λυθούν για να δημιουργηθεί ένας κόσμος στον οποίο όλοι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσιτή, γρήγορη και ποιοτική περίθαλψη.

Εμπιστοσύνη των επαγγελματιών στην τηλεϊατρική

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας κυβερνοασφάλειας, το 71% των ερωτηθέντων παγκοσμίως πιστεύει ότι οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής θα προσθέσουν τη μεγαλύτερη αξία στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Οι επαγγελματίες σημειώνουν ότι η εξ αποστάσεως ιατρική είναι πρακτική και ελκυστική από πολλές απόψεις, με πλεονεκτήματα όπως η άμεση πρόσβαση, η περιορισμένη μετάδοση ασθενειών μεταξύ ασθενών και του προσωπικού και η δυνατότητα βοήθειας περισσότερων ανθρώπων σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Αυτή η θετική προσέγγιση έχει απήχηση στην πραγματική ιατρική πρακτική. Σχεδόν οι μισοί οργανισμοί (42%) συμφωνούν ότι οι περισσότεροι ασθενείς τους ενδιαφέρονται περισσότερο για απομακρυσμένες συνεδρίες παρά για προσωπικές συνεδρίες λόγω της ευκολίας τους. Άλλα ελκυστικά χαρακτηριστικά τηλεϊατρικής για τους πελάτες είναι ότι οι σύγχρονες τεχνολογίες εξοικονομούν χρόνο, προσπάθεια και χρήματα και παρέχουν την ευκαιρία να συμβουλευτούν έναν πιο έμπειρο ειδικό.

Αυτά τα πλεονεκτήματα είχαν ως αποτέλεσμα οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής να γίνονται όλο και πιο περιζήτητες από ασθενείς όλων των ηλικιακών ομάδων. Σε αντίθεση με τα στερεότυπα ότι οι ηλικιωμένοι είναι λιγότερο διατεθειμένοι να εμπιστευτούν τις σύγχρονες τεχνολογίες, μόλις το 51% των παρόχων συμφωνεί ότι η πλειονότητα των ασθενών του οργανισμού τους που χρησιμοποιούν απομακρυσμένες μορφές είναι ηλικίας κάτω των 50 ετών.

Η πιο κοινή υπηρεσία που παρέχεται από οργανισμούς είναι η σύγχρονη τηλεϊατρική (51%), όπως η επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο με ασθενείς, συμπεριλαμβανομένης της βιντεοκλήσης ή της ψηφιακής συνομιλίας. Η δεύτερη πιο δημοφιλής υπηρεσία είναι η απομακρυσμένη παρακολούθηση ασθενών μέσω wearables (41%), ακολουθούμενη από την τεχνολογία ασύγχρονης τηλεϊατρικής (39%). Αυτή η μέθοδος συλλέγει και αποθηκεύει τα δεδομένα των ασθενών σε μια ασφαλή πλατφόρμα στο cloud για περαιτέρω χρήση από έναν θεράποντα επαγγελματία.

Δυσπιστία για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων

Ωστόσο, το 74% των ερωτηθέντων αντιμετώπισε περιπτώσεις όπου ασθενείς αρνήθηκαν μια βιντεοκλήση με το ιατρικό προσωπικό, με το 52% να αναφέρει ότι οι άνθρωποι αρνήθηκαν τις υπηρεσίες τηλεϊατρικής λόγω ανησυχιών για το απόρρητο ή τα δεδομένα. Άλλοι λόγοι που αναφέρθηκαν ήταν η γενική έλλειψη εμπιστοσύνης προς την τηλεϊατρική (33%), η απροθυμία εμφάνισης σε βίντεο (32%) και η απουσία σωστού εξοπλισμού (30%).

Δεν είναι μόνο οι ασθενείς που ανησυχούν για το απόρρητό τους: το 81% των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης δηλώνουν ότι οι κλινικοί γιατροί στον οργανισμό τους έχουν εκφράσει ανησυχίες για την προστασία των δεδομένων των ασθενών κατά τη διεξαγωγή συνεδριών εξ αποστάσεως και μόνο το 36% των ερωτηθέντων είναι πολύ βέβαιο ότι ο οργανισμός τους έχει απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Η πλήρης έκθεση και οι λεπτομέρειες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση του κλάδου τηλεϊατρικής είναι διαθέσιμα εδώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Έρευνα BrokerChooser: Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης
Τεχνολογία |

Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας

Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες