Ασφαλιστικές δικλίδες ζητούν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) οι ασφαλιστές. Ειδικότερα, πιέζουν ώστε να ανοίξει η «βεντάλια» της υποχρεωτικής ασφάλισης κατασκευών που προβλέπει ο προτεινόμενος κλιματικός νόμος και να μην περιοριστεί μόνο στα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες που πλήττονται από την υπερθέρμανση του κλίματος. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, η Γενική Διευθύντρια κυρία Μαργαρίτα Αντωνάκη και ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιουσίας κ. Ερρίκος Μοάτσος παρουσίασαν στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστα Σκρέκα, τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να έχει νόημα η συγκεκριμένη πρόβλεψη του κλιματικού νόμου και να μην οδηγήσει σε δυσβάσταχτα για τους πολίτες ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Σύμφωνα με τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, ο οποίος έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 28 Ιανουαρίου, τα νέα κτίρια που θα βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά από το 2025 και έπειτα. Μάλιστα, η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα αποτελεί προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου. Ωστόσο, η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν συμβαδίζει με τη βασική φιλοσοφία του ασφαλιστικού τομέα που ορίζει ότι ο ασφαλιστέος κίνδυνος πρέπει να είναι αβέβαιος, μελλοντικός, συγκυριακός, τυχαίος.
Όπως εξηγούν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος, συμμετέχοντας στη διαβούλευση, η προτεινόμενη ρύθμιση κινείται στη λογική μιας βεβαίας επέλευσης κινδύνου, εφόσον επιλέγεται να ασφαλιστούν ακίνητα σε περιοχές υψηλού κινδύνου και μόνον. «Βασικός κανόνας της ασφάλισης είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη βάση και διασπορά του κινδύνου προκειμένου να επιτευχθεί το λεγόμενο επαρκές ασφάλιστρο. Όπως λέμε συχνά η καλή τύχη των πολλών να καλύψει την ατυχία των λίγων. Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς τι ύψους ασφάλιστρο θα απαιτηθεί αν παραμείνει αυτή η πρωτοφανής διάταξη», σημειώνουν.
Για αυτόν τον λόγο, στη διαδικτυακή συζήτηση που έγινε με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, η διοίκηση της ΕΑΕΕ ζήτησε αλλαγή του πλαισίου αντιμετώπισης και ανάληψης κινδύνων στις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Μάλιστα, συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μια κοινή ομάδα εργασίας, στην οποία θα συμμετέχουν στελέχη του ΥΠΕΝ αλλά και του ασφαλιστικού κλάδου, προκειμένου να προσδιοριστούν με αντικειμενικό τρόπο (και να διευρυνθούν) τα… όρια της υποχρεωτικής ασφάλισης κτισμάτων καθώς και οι ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να ελέγχεται η διακοπή της ασφάλισης και να επιβάλλονται κυρώσεις.
Βάσει της ρύθμισης που περιλαμβάνεται στον κλιματικό νόμο, υποχρέωση ασφάλισης θα έχουν τα νέα κτίρια που θα βρίσκονται σε ζώνες δυνητικά υψηλού κινδύνου πλημμύρας όπως αποτυπώνονται στους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας καθώς και κοντά σε δασικές περιοχές που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς, όπως καθορίζονται από τις Διευθύνσεις Δασών, ανάλογα με το είδος της δασικής βλάστησης, την πυκνότητά της, την απόσταση από τα κτίρια και τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής. Πάντως, πάγια θέση του ασφαλιστικού κλάδου αποτελεί η υποχρεωτική ασφάλιση όλων των ακινήτων στην ελληνική επικράτεια και έναντι όλων των καταστροφικών κινδύνων, συμπεριλαμβανομένου του σεισμού.
Στη συνάντηση, τα μέλη της ΕΑΕΕ παρουσίασαν στον υπουργό τις προτάσεις τους, οι οποίες βασίζονται σε μοντέλα άλλων χωρών, όπως π.χ. των ΗΠΑ, επισημαίνοντας ως θετικό το πρώτο βήμα που έγινε με τη συγκεκριμένη ρύθμιση του κλιματικού νόμου η οποία αναφέρεται στην υποχρέωση της εκ των προτέρων χρηματοδότησης των κινδύνων μέσω της ασφάλισης, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος μηχανισμός μπορεί να έχει πρωτεύοντα ρόλο στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Latest News
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας