Από τον κ. Σακελλάριο Τηλιακό, αναπληρωτή διευθυντή ΑΕΝ Καλύμνου και πρώην αντιδήμαρχο Δήμου Καλυμνίων, λάβαμε και δημοσιεύουμε στη συνέχεια επιστολή σχετική με την κατάσταση στην ΑΕΝ Καλύμνου. Να σημειώσουμε από την πλευρά μας ότι η αναφορά του ρεπορτάζ σε προβλήματα στη σχολή ήταν σε συνάρτηση επισημάνσεων της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για αποσπασματικές αποφάσεις που λαμβάνονται για ίδρυση ΑΕΝ σε διάφορες περιοχές της χώρας και στην ανάγκη να ακολουθείται «ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης ολόκληρου του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας».

Υπενθυμίζουμε την συγκεκριμένη αναφορά: «Η αποσπασματική αντιμετώπιση και η έλλειψη μακροχρόνιου στρατηγικού σχεδιασμού είναι μία από τις αιτίες των καθυστερήσεων που καταγράφονται στην ανάπτυξη μιας σύγχρονης ναυτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποσπασματικής αντιμετώπισης είναι και η πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας να ιδρυθεί Σχολή Μηχανικών Ε.Ν. στην Κάλυμνο, και ενώ η ήδη λειτουργούσα εκεί τα τελευταία χρόνια Σχολή Πλοιάρχων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Η ίδρυση των Ακαδημιών Ε.Ν. θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης ολόκληρου του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, και όχι να βασίζεται σε αποσπασματικές πρωτοβουλίες με έντονα τοπικιστικά χαρακτηριστικά και προβληματική βιωσιμότητα, επεσήμανε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης στα τέλη Νοεμβρίου για να εγκρίνει την ίδρυση της νέας Σχολής».

Η επιστολή

Διαβάζοντας το άρθρο σας με ημερομηνία 10/01/2022 στον ιστότοπο του Οικονομικού Ταχυδρόμου, με θέμα : ΑΕΝ – Βάση παραγωγής αξιωματικών υψηλής επαγγελματικής κατάρτισης, μου προκάλεσε θλίψη η αναφορά σας στην ΑΕΝ Καλύμνου. Ιδιαίτερα με προβλημάτισε η αναφορά σας στην νεοσύστατη ΑΕΝ Καλύμνου, Σχολή πλοιάρχων, ότι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κατά τα χρόνια λειτουργίας της.

Δεν γνωρίζω από που πηγάζει η πληροφόρηση σας σχετικά με την άποψη που διατυπώνεται για την σχολή μας, όμως είμαι υποχρεωμένος να σας γνωρίσω ότι αυτός ο ισχυρισμός σας δεν ισχύει. Τα όποια προβλήματα είναι το ίδιο κοινά με τις υπόλοιπες σχολές και θα τολμούσα να πω σε μικρότερη ένταση σε σχέση με τις άλλες. Επιτρέψτε μου λοιπόν, σαν ένας από τους ανθρώπους που έζησα και ζω από πάρα πολύ κοντά την σχολή, να σας ενημερώσω για την κατάσταση της προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον αναφορές οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.

Η σχολή μας ξεκίνησε την λειτουργία της Δεκέμβριο του 2018. Όπως όλοι οι νέοι οργανισμοί πέρασε από ένα μικρό διάστημα μέχρι να βρει τον βηματισμό της. Σε όλο αυτό το αρχικό στάδιο, κατάφερε να ανταπεξέλθει πλήρως στο εκπαιδευτικό της έργο, χάρη στα αγαστή συνεργασία διοίκησης και καθηγητών, χωρίς να χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος, χωρίς να στερηθούν τίποτα οι σπουδαστές μας, σε σχέση με ότι διδάσκετε και στις υπόλοιπες σχολές. Από την αρχή η σχολή στεγάστηκε σε ένα από τα καλύτερα νεοκλασικά κτήρια του νησιού το οποίο κτίστηκε με προδιαγραφές για σχολείο. Περιττό να σας πω ότι όσοι το επισκέφθηκαν έμεινα έκπληκτοι από το δέος που προκαλεί το κτήριο. Γι’ αυτό άλλωστε και πολλές φωτογραφίες που κυκλοφορούν πλέον στο διαδίκτυο και αναφέρονται γενικά στις ΑΕΝ, είναι από το δικό μας. Το κτήριο παραχωρήθηκε από τον Δήμο Καλυμνίων, ο οποίος έχει αναλάβει και την όποια συντήρηση του. Από πλευράς εξοπλισμού η σχολή διαθέτει προσομοιωτές τελευταίας τεχνολογία σε ειδικούς χώρους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν πριν ένα χρόνο και οι οποίοι λειτουργούν καθημερινά, συμβάλλοντας στην εκπαίδευση των σπουδαστών μας.

Σε ότι αφορά τα μαθήματα, η σχολή από την έναρξη της δεν αντιμετώπισε προβλήματα εύρεσης εκπαιδευτικού προσωπικού, χάρι στην θέληση που έδειξαν Καλύμνιοι καπετάνιοι να επανδρώσουν την σχολή, βλέποντας ένα όνειρο ζωής τους να παίρνει σάρκα και οστά. Αυτή την στιγμή η σχολή επανδρώνεται από δύο μόνιμους καθηγητές και δέκα ωρομίσθιους καθηγητές) καλύπτοντας πλήρως όλες τις διδακτικές ώρες από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της. Άλλωστε η τοπική κοινωνία έδειξε αμέσως ότι θα σταθεί δίπλα στην σχολή. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι το ποσοστό ναυτικών, κυρίως αξιωματικών που παράγει το νησί μας σε σχέση με τον πληθυσμό του είναι από τα υψηλότερα πανελλαδικά και γι’ αυτό η σχολή δεν δυσκολεύεται να αντλήσει εκπαιδευτικό προσωπικό.

Κατά την διάρκεια τις πανδημίας όταν η όλη εκπαιδευτική διαδικασία μεταφέρθηκε σε τηλεκπαίδευση, η σχολή μας άμεσα προσαρμόστηκε στις νέες απαιτήσεις και όλες οι διαδικασίες έγιναν με τον προβλεπόμενο τρόπο χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα. Σήμερα στην σχολή μας διεξάγονται, συμπληρωματικά με τα μαθήματα των σπουδαστών της ΑΕΝ και τα μαθήματα για το ειδικό τμήμα πλοιάρχων και κυβερνητών. Σημειώνουμε ότι είμαστε η μόνη σχολή μαζί με τον Ασπρόπυργο και ανέλαβε να κάνει το συγκεκριμένο σχολείο, δίνοντας διέξοδο σε αρκετούς ναυτικούς. Το αν το εν λόγο σχολείο λειτουργεί κανονικά, μπορείτε να αποταθείτε, στους σπουδαστές που το παρακολουθούν, για να δείτε πόσο ικανοποιημένοι είναι. Επίσης από την πρώτη στιγμή λειτουργίας μας έχουμε εξυπηρετήσεις πολλούς ναυτικούς οι οποίοι θέλουν να εξεταστούν στα ΚΕΠ του, προκειμένου να αναβαθμίσουν τα πτυχία τους. Ναυτικοί από όλα τα μέρη της Ελλάδος και όχι μόνο της Δωδεκάνησου.

Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά ακόμα παραδείγματα που αποδεικνύουν το αντίθετο του ισχυρισμού σας, σε ότι αφορά την σχολή μας, αλλά νομίζω ότι θα μακρηγορούσα. Σαφώς υπάρχουν προβλήματα κοινά σε όλες τις σχολές, άλλωστε και γι’ αυτό έχουν γίνει συναντήσεις προκειμένου να επιλυθούν, μην ξεχνάμε όμως ότι στο διάστημα αυτό τις πανδημίας έχουν γίνει και άλματα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Κλείνοντας υπογραμμίζω και πάλι ότι αν και η σχολή μας λειτουργεί μόνο τρία χρόνια, έχει καταφέρει να στέκετε ισάξια απέναντι στις άλλες σχολές.

Με την παράκληση να δημοσιεύσετε την απάντηση μου.

Με εκτίμηση,

Σακελλάριος Η. Τηλιακός

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα