Πανευρωπαϊκό πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου επιζητά η Γαλλία, προκειμένου τα μέλη της Ένωσης να βρίσκονται σε καλύτερη θέση να διαπραγματευτούν με τους παραγωγούς, όμως κάποια κράτη μέλη δεν συμφωνούν. Την αποκάλυψη έκανε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ.
O Γάλλος υπουργός μιλώντας στη Βουλή αποκάλυψε πως η γαλλική προεδρία της Ε.Ε. έχει καταθέσει πρόταση προς τους εταίρους για μια κοινή γραμμή στην επιβολή ανώτατου ορίου στις τιμές του φυσικού αερίου, ώστε οι χώρες να βρίσκονται σε καλύτερη διαπραγματευτική θέση απέναντι σε εταιρείες προμηθειών όπως η ρωσική Gazprom και η αλγερική Sonatrach. Όμως, παραδέχτηκε πως υπάρχουν ενστάσεις από κάποιες χώρες, χωρίς να τις κατονομάζει.
Πάντως, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χώρες που είναι θετική στην πρόταση, έχοντας προτείνει και η ίδια πλαφόν στις τιμές φυσικού αερίου στην Ε.Ε. Μάλιστα, εν όψει και της επικείμενης συνόδου κορυφής φαίνεται πως δημιουργείται ένα μέτωπο των κρατών του νότου υπέρ του συγκεκριμένου ζητήματος, με τη συμμετοχή επίσης Ιταλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης της τετραμερούς.
«Πρόκειται για μια παρέμβαση στην αγορά που προκαλεί νευρικότητα σε κάποιους από τους Ευρωπαίους εταίρους μας, αλλά είναι μια πρόταση που κάνουμε με τον πρόεδρο (Μακρόν), ώστε να βάλουμε ένα ταβάνι στις τιμές φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο» σχολίασε.
Αντιμέτωπες με την ενεργειακή κρίση που πιέζει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, οι περισσότερες χώρες της περιοχής έχουν δρομολογήσει έκτακτα μέτρα στήριξης.
Η ίδια η Γαλλία «πάγωσε» τις εγχώριες τιμές φυσικού αερίου με το κράτος να αναλαμβάνει να καλύψει την διαφορά προς τις γαλλικές εταιρείες φυσικού αερίου. Ένα μέτρο που εκτιμάται πως θα κοστίσει φέτος στα ταμεία 6,4 δισ. ευρώ.
Συνολικό το πακέτο των μέτρων και των επιδοτήσεων για την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων από την ενεργειακή κρίση, συμπεριλαμβανόμενης της επιδότησης μιας έκπτωσης 0,15 λεπτά ανά λίτρο στην τιμή της βενζίνης για όλους τους οδηγούς, θα κοστίσει 22 δισ. ευρώ.
Latest News
Οι θέσεις του «μπλέ κολάρου» κερδίζουν έδαφος στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ
'Ανθηση των θέσεων εργασίας που δεν απαιτούν θέση μπροστά σε υπολογιστή
Τι έμαθα δουλεύοντας δίπλα στον Στιβ Τζομπς - Ο CEO της DataStax αποκαλύπτει
Ο Τσετ Καπούρ, CEO της DataStax που «παράγει» τεχνητή νοημοσύνη, αφηγείται όλα όσα έμαθε κάνοντας τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα δίπλα στον συνιδρυτή της Apple
UBS: «Ξεφουσκώνουν» οι τιμές ακινήτων στην Ελβετία – Οι κίνδυνοι [γράφημα]
Ο κίνδυνος φούσκας ακινήτων από διαφορετικές οπτικές
Σε προπολεμικά επίπεδα παρά τις κυρώσεις η ανάπτυξη στη Ρωσία - Τι βλέπει η EBRD
Πλήγμα για τις οικονομίες και δη για τον τουρισμό Ιορδανίας και Αιγύπτου ο πόλεμος στη Γάζα
Γιατί το...ρίχνει στις ιδιωτικοποιήσεις η Κωνσταντινούπολη
H πόλη σχεδιάζει να συγκεντρώσει φέτος κεφάλαια 1,1 δισ. δολ από τις χρηματαγορές
«Η νίκη είναι το παν» για τη Nike - Τι περιμένει από την επιστροφή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Λάθη, παραλείψεις, αλλαγή προτεραιοτήτων και επανεστίαση στρατηγικής, απομάκρυναν τη Nike από τους τελικούς καταναλωτές και τα αθλήματα
Πιέσεις προς τις τράπεζες να φύγουν από τη Ρωσία: Η επιστολή - τελεσίγραφο της ΕΚΤ
Η ρυθμιστική αρχή ζήτησε λεπτομερή σχέδια από τους δανειστές
Μέσα σε 9 χρόνια «εξαφανίστηκαν» 6.000 τραπεζικά καταστήματα στη Βρετανία
Μέχρι το τέλος του 2024 έχουν προγραμματιστεί άλλα 200 κλεισίματα
Εκτίναξη για το Reddit μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας με την OpenAI
Η συμφωνία προβλέπει τη χρήση δεδομένων που θα παρέχει το Reddit για την εκπαιδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης
Volkswagen και Renault βάζουν τέλος στη συνεργασία για ηλεκτρικά αυτοκινητα
Οι συνομιλίες των δύο εταιριεών είχαν ως στόχο την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής ηλεκτρικής έκδοσης του αυτοκινήτου Twingo