
Μέσα στο επόμενο τετράμηνο αναμένεται να υπογραφεί με τον ανάδοχο («MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA») η σύμβαση για το μεγάλο πρότζεκτ της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης, βάζοντας στην αφετηρία τα έργα, προβλεπόμενης διάρκειας 32 μηνών, που μετά την ολοκλήρωσή τους το 2025 θα επιτρέψουν την υποδοχή και εξυπηρέτηση ακόμα μεγαλύτερων πλοίων στον Θερμαϊκό Κόλπο.
Παράλληλα, την 1η Μαΐου καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη από τη Σαγκάη οι δύο νέες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ και ανυψωτικής ικανότητας 50 και 65 τόνων αντίστοιχα, που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), και θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων. Η συναρμολόγησή τους εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός δύο-τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους, ενώ θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες, για να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, πιθανότατα την 1η Ιουλίου. Θα ακολουθήσει η προμήθεια τουλάχιστον δύο ακόμη τέτοιων γερανογεφυρών.
Λύση για την πύλη 16
Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Θάνος Λιάγκος, ο οποίος σημείωσε ακόμα ότι η διοίκηση του λιμανιού επεξεργάζεται -και θα ανακοινώσει σύντομα- συνεργατική λύση, προκειμένου να ομαλοποιηθούν οι ροές φορτίων στην πύλη 16, όπου σήμερα σημειώνεται συμφόρηση στην κίνηση φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων. Ο κ. Λιάγκος είπε ακόμα πως η εταιρεία εξετάζει δύο τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τη δημιουργία dry port και στη Σερβία, πέραν της Βουλγαρίας.
Ο επιβατικός σταθμός
Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΘ αναμένει να επικαιροποιηθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί σε ολλανδική εταιρεία,για το διατηρητέο κτήριο του νέου επιβατικού σταθμού, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι, όπως και ο έκτος προβλήτας.
Ο κ. Λιάγκος υπενθύμισε πως μόνο για τη στατική μελέτη του κτηρίου (εμβαδού 12.000 τετραγωνικών, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, έχει πρόσοψη μήκους περίπου 200 μέτρων και μέχρι το 2002 στέγαζε το Β’ Τελωνείο), έχει εκτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν περί τα 9 εκατ. ευρώ.
Ως προς την πιθανή μελλοντική χρήση του κτηρίου, στο οποίο στεγάζεται σήμερα οι επιβατικός σταθμός του λιμένος, ο κ. Λιάγκος επισήμανε ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να «αφαιρέσει» οικονομική δραστηριότητα από την πόλη. «Δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή πόλη μέσα στο λιμάνι, με χρήσεις που θα ανταγωνίζονται την εκτός λιμένος τοπική οικονομία» διευκρίνισε, αναφέροντας ενδεικτικά ότι, για παράδειγμα, η διοίκηση της ΟΛΘ δεν θα ήθελε να δημιουργηθεί ένα ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο κτήριο.
Ο κ. Λιάγκος υπογράμμισε ακόμα τη μεγάλη έμφαση που δίδει η ΟΛΘ ΑΕ στην κρουαζιέρα, η οποία αναπτύσσεται φέτος με ταχύτατο ρυθμό, με 62 προγραμματισμένες αφίξεις για το 2022 (σ.σ.έναντι 17 αφίξεων το 2021 και μόλις μίας το 2020).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)