
Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικού πλοίου στην Ελλάδα, υπέγραψαν χθες, ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV και η ακτοπλοϊκή εταιρεία Saronic Ferries, στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων», όπως είχε προαναγγείλει ο OT.
Όπως τονίστηκε, η χρήση αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών πλοίων στο τμήμα των πορθμείων μικρών αποστάσεων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ειδικά για τα πλοία σε σταθερά δρομολόγια, η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως εξάλειψη των εκπομπών CO2, μείωση θορύβου και κραδασμών και συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς στη λειτουργία και στα λιμάνια.

Από αριστερά Ιωάννης Χιωτόπουλος, Ιωσήφ Λεφάκης και Γιώργος Παπαϊωαννίδης
Οι δυνατότητες
«Διαχειριζόμαστε τον μεγαλύτερο στόλο στα νησιά του Σαρωνικού που βρίσκονται λίγα μόλις μίλια από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, όπου η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα έχει μεγάλη σημασία», δήλωσε ο Ιωσήφ Λεφάκης, συνεργάτης της Saronic Ferries. «Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με φορείς, όπως η DNV και να υλοποιήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα, για τα νησιά του Σαρωνικού», πρόσθεσε.
«Αποστολή μας είναι να λειτουργήσουμε έναν στόλο καθαρά χωρίς εκπομπές έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς μας», πρόσθεσε ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries.
«Έχουμε πραγματικές δυνατότητες απαλλαγής από τον άνθρακα στα πορθμεία στην Ελλάδα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, της DNV Maritime.
«Τα πορθμεία βρίσκονται στο επίκεντρο του τουρισμού στα νησιά μας και καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και το κοινό απαιτεί περισσότερους βιώσιμους τρόπους για να απολαύσει τα ταξίδια, τα πλήρως ηλεκτρικά πλοία προσφέρουν στους ιδιοκτήτες του μέλλοντος την ευκαιρία να συμβάλουν στο πράσινο κύμα που σαρώνει τη ναυτιλία. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με τη Saronic Ferries σε αυτά τα πρώτα βήματα, δείχνοντας πώς οι τοπικές εταιρείες μπορούν να αναλάβουν την πρωτοβουλία για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για ένα καθαρότερο μέλλον», συμπλήρωσε ο κ. Χιωτόπουλος.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα