
Από καπέλα αξίας 300 δολαρίων έως αθλητικά παπούτσια και μπλουζάκια των 900 δολαρίων, πολλοί τομείς της υψηλής ραπτικής και των πολυτελών ειδών μόδας φαίνεται να επηρεάζονται από τη Gen Z, εκφράζοντας ανησυχίες για τις βλέψεις των νέων καταναλωτών σε ό,τι αφορά τέτοιες «φιλόδοξες» αγορές.
Τα στελέχη ανησυχούν ιδιαίτερα από το «πλήγμα» στους νεαρούς Κινέζους αγοραστές, όχι μόνο επειδή η ηπειρωτική Κίνα ήταν ο κύριος μοχλός της ανάπτυξης του κλάδου τα τελευταία χρόνια, αλλά και επειδή οι καταναλωτές υψηλών προδιαγραφών στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου είναι μια δεκαετία νεότεροι από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 38 ετών.
Οι νέοι ενήλικες σε όλο τον κόσμο είναι «ένας πολύ ισχυρός παράγοντας ανάπτυξης των ειδών πολυτελείας την τελευταία δεκαετία», δήλωσε ο Gregory Boutte, επικεφαλής του ψηφιακού δικτύου της Kering, ιδιοκτήτριας εταιρείας της Gucci.
Διαβάστε επίσης: Ο πληθωρισμός δίνει ώθηση στα premium προϊόντα
Το σινικό «πρόβλημα»
Τα δεδομένα δείχνουν πως η οικονομία επιβραδύνθηκε απροσδόκητα τον Ιούλιο, με τη βιομηχανική δραστηριότητα και το λιανικό εμπόριο να υφίστανται πιέσεις εξαιτίας της πολιτικής μηδενικής Covid που εφαρμόζει η Κίνα και της κρίσης στην αγορά ακινήτων.
Οι ίδιοι αριθμοί δείχνουν πως η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου πασχίζει να αντιμετωπίσει το πλήγμα στην ανάπτυξη που κατέφεραν οι αυστηροί περιορισμοί κατά της Covid, με αποτέλεσμα μερικοί οικονομολόγοι να αναθεωρούν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους. Μάλιστα, οι μακροοικονομικές τάσεις επηρεάζουν δυσανάλογα τα επιπλέον κεφάλαια που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1996 και 2012 για να εισέλθουν στον «κόσμο» της πολυτέλειας.
Ενώ στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, ο πληθωρισμός και το αυξανόμενο κόστος ζωής πλήττουν ιδιαίτερα τα εισοδήματα των νέων καταναλωτών, το πρόβλημα της Κίνας είναι διαφορετικό. «Στις ΗΠΑ, ο πληθωρισμός είναι ένα τεράστιο ζήτημα, το κύριο επίκεντρο πολλών εταιρειών του κλάδου. Στην Κίνα, αυτό που μας ανησυχεί περισσότερο είναι το ποσοστό ανεργίας των νέων αυτή τη στιγμή», τόνισε ο Kenneth Chow, διευθυντής στην εταιρεία συμβούλων Oliver Wyman.
Τα στοιχεία για τον Ιούλιο καταγράφουν ποσοστό ρεκόρ 19,9% για την ανεργία στους Κινέζους ηλικίας 16 έως 24 ετών σε ποσοστό ρεκόρ 19,9%. «Αυτή μπορεί να είναι η πρώτη φορά που πολλοί νέοι ενήλικες (στην Κίνα) αντιμετωπίζουν τέτοιο οικονομικό αντίκτυπο, επομένως παραμένει θολό το τοπίο για το πώς αυτοί οι καταναλωτές θα ξοδέψουν χρήματα σε είδη πολυτελείας στο μέλλον», πρόσθεσε ο Chow.
«Εάν έρθει η ύφεση, θα σταματήσω να αγοράζω», ανέφερε ο 28χρονος TikToker Jeffrey Huang, ο οποίος μοιράζεται τα ψώνια προϊόντων Louis Vuitton με τους 150.000 ακόλουθούς του.
Μια πρόσφατη μελέτη του Oliver Wyman έδειξε ότι ορισμένες μάρκες πολυτελείας μειώνουν σημαντικά τις προσδοκίες τους για τις πωλήσεις στην κινεζική αγορά ανταποκρινόμενες στις τρέχουσες συνθήκες. Κολοσσοί του κλάδου εκφράζουν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τις πωλήσεις των ακριβών τσαντών και παλτών, αξίας 10.000 δολαρίων και άνω, αντί να επικεντρωθούν στην προσέλκυση νεοεισερχομένων και οικονομικά ασθενέστερων πελατών.
Η Chanel, η Louis Vuitton και η Dior έχουν αυξήσει τις τιμές σε δερμάτινα είδη, ενώ η πρώτη σχεδιάζει καταστήματα αφιερωμένα αποκλειστικά στους VIP καταναλωτές.
Το plan b
Ένας τρόπος για τους «παίκτες» πολυτελείας να συνεχίσουν να προσελκύουν τους καταναλωτές της γενιάς Z μπορεί να είναι να προσφέρουν επιλογές σε χαμηλότερες τιμές που μπορούν να φορεθούν συχνά, δήλωσε ο 26χρονος Yi Kejie. Οι πολυτελείς επώνυμες θήκες κινητών, τα σκουλαρίκια, τα κλιπ μαλλιών και τα αρώματα είναι όλα δημοφιλή μεταξύ της Gen Z στην Κίνα.
Ορισμένες ετικέτες πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των Balenciaga και Dior, αγκαλιάζουν το metaverse με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των εφήβων και των νεαρών ενηλίκων, προσφέροντας οικονομικούς τρόπους για να διαμορφώσουν την εικονική τους ταυτότητα σε πλατφόρμες gaming όπως το Roblox. Τα εικονικά αθλητικά παπούτσια από μάρκες όπως η Gucci έχουν ήδη αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλή, με τιμή 17,99 δολαρία.
Ωστόσο, υπάρχουν και καλά νέα για τα ακριβά brands. Εάν βρουν τη σωστή φόρμουλα προϊόντων ή εάν βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση των καταναλωτών της Gen Z, η επιθυμία για προϊόντα πολυτελείας παραμένει αμείωτη.
«Οι νέοι στην Κίνα είναι ενθουσιασμένοι με τα προϊόντα πολυτελείας. Τα lockdown ή το προσωρινό ποσοστό ανεργίας δεν θα αλλάξει τις μακροπρόθεσμες προτιμήσεις τους», ανέφερε ο Yi.


Latest News

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια