Μπορεί οι τιμές των τροφίμων, του φυσικού αερίου, των μετακινήσεων αλλά και πολλών άλλων βασικών αγαθών να έχουν εκτοξευτεί στα ύψη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει τα παχυλά πορτοφόλια της πλούσιας ελίτ του πλανήτη: οι πλούσιοι εξακολουθούν να τροφοδοτούν τις πωλήσεις σε εταιρείες πολυτελείας, όπου ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια μπορεί να κοστίζει πάνω από 1.200 δολάρια και τα σπορ αυτοκίνητα ξεπερνούν εύκολα τα 300.000 δολάρια.

Οι εταιρείες που εξυπηρετούν τους υπερπλούσιους, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari και των μητρικών εταιρειών των Dior, Louis Vuitton και Versace, αναφέρουν ισχυρές πωλήσεις ή αυξάνουν τις προβλέψεις τους για τα κέρδη.

Διαβάστε επίσης – Είδη πολυτελείας : Eκτίναξη πωλήσεων μέσα στην πανδημία

Κι όπως επισημαίνει το CNBC, τα αισιόδοξα αποτελέσματα έρχονται σε μια χρονική στιγμή που οι φόβοι για ύφεση επικρατούν στην οικονομία, με τις Walmart, Best Buy, Gap και άλλους λιανεμπόρους να μειώνουν τις οικονομικές προοπτικές τους , επικαλούμενοι μια υποχώρηση στις δαπάνες των καταναλωτών χαμηλότερου εισοδήματος που συμπιέζονται από τον πληθωρισμό.

Διαβάστε επίσης – Πού επενδύουν οι πλούσιοι του πλανήτη;

Η πολυτέλεια εν μέσω ύφεσης

Οι ειδικοί πάντως, υπογραμμίζουν ότι η ισχυρή ζήτηση που παρατηρείται στην κατηγορία των ειδών πολυτελείας, είναι σύμφωνη αντίστοιχες περιόδους παγκόσμιας επιβράδυνσης. Τονίζουν δε, ότι οι πλούσιοι είναι συχνά οι τελευταίοι που αισθάνονται τα αποτελέσματα λόγω του μαξιλαριού που τους παρέχει ο ακραίος πλούτος τους. Μεταξύ του τζετ σετ επίσης, το να συνεχίσουν να δαπανούν σε ακριβά ήδη, καταδεικνύει πώς οι πολυτελείς αγορές λειτουργούν ως σύμβολο status.

Σύμβολο εξουσίας

«Το να έχεις σύμβολα εξουσίας μέσα στη φυλή σου είναι ένα ισχυρό πράγμα», σχολίασε ο Milton Pedraza, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Luxury Institute, μιας εταιρείας έρευνας αγοράς και διαχείρισης επιχειρήσεων. «Αυτά τα σύμβολα εξουσίας εξακολουθούν να έχουν τεράστια σημασία στις φυλές των εξαιρετικά πλούσιων».

Η Louis Vuitton, για παράδειγμα, προσφέρει ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια για 1.230 δολάρια, καθώς και μια τσάντα που κοστίζει 2.370 δολάρια. Η μητρική εταιρεία της μάρκας υψηλής μόδας LVMH, η οποία κατέχει επίσης τους Christian Dior, Fendi και Givenchy, ανέφερε αύξηση εσόδων κατά 21% στα 36,7 δισεκατομμύρια ευρώ (37,8 δισεκατομμύρια δολάρια) το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Κέρδη ρεκόρ

Στη Versace, όπου η τιμή για ένα ζευγάρι παπούτσια ή για ένα πουκάμισο μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 1.000 δολάρια, τα τριμηνιαία έσοδα αυξήθηκαν σχεδόν 30% στα 275 εκατομμύρια δολάρια από ένα χρόνο πριν. Η μητρική της εταιρεία Capri Holdings, στην οποία ανήκουν επίσης οι Michael Kors και Jimmy Choo, είπε ότι τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν 15% στα 1,36 δισεκατομμύρια δολάρια για την περίοδο.

Παρά τις ευρύτερες οικονομικές αβεβαιότητες, ο διευθύνων σύμβουλος της Capri, John Idol, δήλωσε ότι η εταιρεία παραμένει σίγουρη για τους μακροπρόθεσμους στόχους της λόγω της «αποδεδειγμένης ανθεκτικότητας της βιομηχανίας πολυτελείας».

«Κανείς από εμάς δεν ξέρει τι θα συμβεί το τελευταίο εξάμηνο του έτους με τον μέσο καταναλωτή, αλλά φαίνεται ότι η βιομηχανία πολυτελείας είναι αρκετά εύρωστη και αρκετά υγιής», ανέφερε.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ferrari ενίσχυσε επίσης τις εκτιμήσεις της για το έτος αφού τα έσοδα έφτασαν το ρεκόρ των 1,29 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,33 δισεκατομμύρια δολάρια) το δεύτερο τρίμηνο. Η Ferrari 296 GTB 2022 της 75χρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία διαθέτει plug-in υβριδικές δυνατότητες, ξεκινά από 322.000 $, σύμφωνα με το Car and Driver , ενώ η Ferrari 812 GTS του 2022 ξεκινά από περίπου 600.000 $. Ακόμη και οι μεταχειρισμένες Ferrari πωλούνται για εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.

Πιο ακριβές επιλογές

Εκτός του κόσμου της πολυτέλειας, ορισμένες εταιρείες σημειώνουν επίσης ισχύ σε πιο ακριβές επιλογές. Η Delta Air Lines, για παράδειγμα, ανέφερε ισχυρότερη ανάκτηση εσόδων για προσφορές όπως η business class και η premium economy, σε σύγκριση με άλλα εισιτήρια.

Αν και η βιομηχανία πολυτελείας είχε πάντα έναν βαθμό ανθεκτικότητας, η αυξανόμενη ανισότητα πλούτου που τροφοδοτείται από την πανδημία προσθέτει στην τρέχουσα ισχύ του κλάδου, δήλωσε η Amrita Banta, διευθύνων σύμβουλος της Agility Research & Strategy, η οποία ειδικεύεται σε εύπορους καταναλωτές.

«Το διαθέσιμο εισόδημα των περισσότερων εύπορων και καταναλωτών HNW (υψηλής καθαρής αξίας) έχει αυξηθεί επειδή δαπανήθηκαν λιγότερα για ταξίδια», είπε.

Επιπλέον, υποστήριξε ότι υπήρξε μια πολιτιστική αλλαγή από την ύφεση το 2008 και ότι οι καταναλωτές υψηλής καθαρής αξίας σήμερα είναι λιγότερο ένοχοι για τις δαπάνες σε μια επιβράδυνση και «αισθάνονται ότι δικαιούνται να ξοδέψουν τον πλούτο τους».

Οι εταιρείες πολυτελείας μπορεί να παρατηρούν μια επιβράδυνση των δαπανών μεταξύ του 80% των πελατών τους που είναι «σχεδόν εύποροι», δήλωσε ο Pedraza του Ινστιτούτου Luxury.

Ωστόσο, είπε ότι αυτοί οι καταναλωτές αντιπροσωπεύουν συνήθως περίπου το 30% των πωλήσεων.

Αντίθετα, είπε ότι οι μάρκες πολυτελείας υπολογίζουν συχνά μόνο στο 20% του πελατολογίου τους – τους εξαιρετικά πλούσιους και πολύ πλούσιους – για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους.

Και δεδομένου ότι αυτό το ποσοστό είναι πολύ πιο ανθεκτικό στον πληθωρισμό και την ύφεση, οι εταιρείες πολυτελείας τείνουν να βιώνουν τελευταία επιβράδυνση, είπε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus