Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα παραδοθεί για χρήση η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, έργου ύψους 450 εκατ. ευρώ, επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε δηλώσεις που έκανε μετά τη σημερινή του συνάντηση με τον αρμόδιο δήμαρχο, Γιάννη Δαρδαμανέλη. Από το πρωί σήμερα ο υπουργός επισκέφτηκε δημαρχεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης και πραγματοποίησε συσκέψεις με τους αρμόδιους τοπικούς άρχοντες.
«Πριν από τρία χρόνια, μόλις ανέλαβα υπουργός επισκεφτήκαμε με τον δήμαρχο εργοτάξιο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά και διαπιστώσαμε ότι χρειάζεται πολλή δουλειά για να προχωρήσει το έργο. Βάλαμε τότε έναν πολύ φιλόδοξο, στα όρια του ανέφικτου στόχο να ολοκληρωθεί η επέκταση στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 450 εκ. ευρώ και πλέον τα έργα πολιτικού μηχανικού και επιδομής είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο, με αποτέλεσμα το χρονοδιάγραμμα να μην είναι στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά να είναι υλοποιήσιμο. Θέλουμε να κρινόμαστε από τα χρονοδιαγράμματα που θέτουμε. Και πλέον παραδίδουμε έργα πριν τη συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσής τους», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Διαβάστε επίσης – Καραμανλής: Στο τέλος του 2023 θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης
Η διάνοιξη της Πόντου
Σχετικά με τη διάνοιξη της οδού Πόντου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι θα βρεθεί λύση στα ζητήματα που υπάρχουν και τα απαραίτητα χρήματα για να πραγματοποιηθεί το Project, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, «θα ήταν στα όρια του κωμικού να έχουμε σταθμό του μετρό στην Καλαμαριά και να μην έχουμε την κατάλληλη πρόσβαση. Είμαστε εδώ για να δώσουμε λύσεις σε ζητήματα που απασχολούν την περιοχή εδώ και δεκαετίες, χωρίς μεγάλα λόγια και τυμπανοκρουσίες. Η Θεσσαλονίκη έχει ταλαιπωρηθεί εδώ και πολλά χρόνια από τα πολλά “θα”».
Διαβάστε επίσης: Καραγιάννης: Εντός χρονοδιαγράμματος το Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης σημείωσε την πρόοδο που καταγράφεται στην κατασκευή με τη μέθοδο ΣΔΙΤ του ειδικού νηπιαγωγείου και του δημοτικού της Καλαμαριάς και υπογράμμισε ότι «τρέχει» με γοργό ρυθμό και το έργο της κατασκευής των ομβρίων υδάτων, της αντιπλημμυρικής δηλαδή θωράκισης της νότιας Καλαμαριάς, ύψους 10 εκατ. ευρώ, που έχει δρομολογηθεί από το υπουργείο.
«Η πορεία εκτέλεσης των εργασιών για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά είναι πολύ καλή και σε συνδυασμό με τη διάνοιξη της οδού Πόντου, που θα προχωρήσει θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο έργο μείζονος υποδομής στον τόπο μας. Αφήνουμε πίσω δεκαετίες, που ακούγαμε για έργα και δεν τα βλέπαμε στην Καλαμαριά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση και -μεταξύ άλλων-του αλιευτικού καταφυγίου», επισήμανε ο δήμαρχος Καλαμαριάς.
Θα γίνει η επέκταση του μετρό στα… Δυτικά της Θεσσαλονίκης
Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά θα γίνει, επανέλαβε ο υπουργός σε δηλώσεις του μετά τη συνάντησή του με τον δήμαρχο Κορδελιού- Ευόσμου, Κλεάνθη Μανδαλιανό, λέγοντας χαρακτηριστικά, «είναι κάτι το οποίο εγώ θέλω να κοιτάξω τους Θεσσαλονικείς στα μάτια και να τους πω ότι θα γίνει. Αλλά πρέπει να γίνει με τρόπο επιστημονικό και τεχνικά καταρτισμένο για να μπορέσουμε να βρούμε χρηματοδότηση και για να ωριμάσουμε όλες τις μελέτες που αυτό κάνουμε».
Επανέλαβε ότι οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό στα δυτικά βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εξέλιξη, που σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή «σημαίνει ότι θα ξεκινήσουν», αλλά «για να πούμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, πρέπει να τελειώσουμε τη μεγάλη μελέτη για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν ακούσει πολλά “θα”, από εμένα όχι», τόνισε.
Επιπλέον, ο υπουργός ανέλαβε τη δέσμευσή του ότι θα είναι δίπλα στη δημοτική αρχή, καθώς έχει πολλά ελλείμματα υποδομών και είπε χαρακτηριστικά, «άκουσα με προσοχή τα αιτήματα, σχεδόν σε όλα έχει δίκιο και θα είμαι δίπλα του να βρούμε λύσεις».
«Χαιρόμαστε που ακούμε τον υπουργό να μιλάει για αποπεράτωση έργων, τα οποία έμειναν στάσιμα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όπως είναι το στάδιο και το κολυμβητήριο από το 2007. Θα τα ξεκινήσουμε και θα επικαιροποιηθούν οι μελέτες, ώστε να περατωθούν και να αποδοθούν στους δημότες», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Μανδαλιανός. Αναφορικά με τα προβλήματα στην περιφερειακή οδό και στην αποχέτευση των ομβρίων υδάτων, ο δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου τόνισε ότι «όλα συζητήθηκαν, δοθήκαν λύσεις και υπήρξε δέσμευση ότι θα διορθωθούν στο άμεσο μέλλον».
Καθίστε στο ίδιο τραπέζι και βρείτε λύσεις
«Και στη Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει το προφανές, όλοι οι φορείς να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι και να μη γίνεται διάχυση ευθυνών», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Δεμουρτζίδη, σημειώνοντας ότι «οι εικόνες, που όλοι είδαμε πριν από μερικές ημέρες, και εμένα προσωπικά και τους πολίτες, μας προσβάλλουν. Πρέπει να καθίσουμε κάτω και να δούμε ποιος κάνει τι και με τι χρηματοδότηση», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος τόνισε ότι είναι στη διάθεση του δημάρχου «να καθίσουμε όλοι και να δούμε τι πρέπει να κάνει η κεντρική διοίκηση, τι η Περιφέρεια, τι πρέπει να κάνουν οι δήμοι, γιατί νομίζω ότι πλέον οι πολίτες θέλουν λύση και δεν θέλουν να βλέπουν εμάς να ρίχνουμε ο ένας τις ευθύνες στους άλλους». Υπενθυμίζεται ότι από το δήμο Παύλου Μελά διέρχονται πέντε ρέματα και σε ένα εξ αυτών, σε αυτό του Ξηροποτάμου, το 2021 έχασε τη ζωή του ένα νεαρό άτομο.
Το ρέμα Ξηροποτάμου
«Πρέπει να τελειώνουμε με τη μελέτη εφαρμογής για το ρέμα Ξηροποτάμου για να δούμε πως θα προχωρήσουμε στη χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου», ανέφερε από την πλευρά του ο δήμαρχος Παύλου Μελά, ζητώντας μεταξύ άλλων την άμεση υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων, καθώς η περιοχή έχει πέντε αστικά ρέματα. Να σημειωθεί ότι εκτός από το ρέμα Ξηροποτάμου, που ξεκινάει από την περιοχή των Πεύκων και φτάνει έως την οδό Λαγκαδά, υπάρχουν και άλλα δύο έργα με έτοιμη χρηματοδότηση, το δίκτυο ομβρίων προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ και το αστικό ρέμα της Ευκαρπίας, ύψους 1,6 εκατ. ευρώ.
Μετά τη συνάντησή του με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρο Κυρίζογλου, ο υπουργός ανέφερε-μεταξύ άλλων- ότι στη Βόρεια Ελλάδα θα «πέσουν» πέντε δισ. ευρώ για την υλοποίηση έργων. Από την πλευρά του ο κ Κυρίζογλου ζήτησε την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά, την κατασκευή ενός κολυμβητηρίου με καταδυτική πισίνα στο στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενώ μίλησε για τον προαστιακό και την οδική σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον ΠΑΘΕ.
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής