
Σε συνομιλίες για την ενεργοποίηση γιγάντιων πλωτών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής φέρεται να βρίσκονται οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, καθώς η Γηραιά Ήπειρος αγωνίζεται για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες αυτόν τον χειμώνα.
Τα λεγόμενα powerships που καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο, μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή βιοντίζελ, θα μπορούσαν να αγκυροβολήσουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με την τουρκική Karpowership, η οποία κατέχει ένα στόλο αυτών των πλοίων.
Karpowership: Συζητάμε με 4 ευρωπαϊκές κυβερνήσεις
«Είμαστε σε συζητήσεις με τέσσερις από τις κορυφαίες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δήλωσε σε συνέντευξή της στο Bloomberg η Zeynep Harezi, εμπορική διευθύντρια της Karpowership. «Εάν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία, τότε ελπίζουμε ότι θα παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια με πολύ χαμηλό κόστος, ενώ θα τηρούμε τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ».
Διαβάστε επίσης: Oι χώρες που κινδυνεύουν περισσότερο από την ενεργειακή κρίση
Τα πλοία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έχουν χρησιμοποιηθεί στην Αφρική και σε πολλές άλλες αναδυόμενες οικονομίες, ενώ η στροφή της Ευρώπης προς τις πλωτές μονάδες καύσης ορυκτών καυσίμων είναι άλλο ένα σημάδι της επείγουσας ανάγκης για αξιοποίηση πρόσθετων πηγών ενέργειας αυτόν τον χειμώνα.
Σύμφωνα με την Harezi, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που συμμετέχουν στις συζητήσεις δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το καύσιμο λειτουργίας των πλοίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Αντιδράσεις στη Γερμανία
Ωστόσο, η ανάπτυξη πλοίων ισχύος είναι δυνητικά αμφιλεγόμενη. Στη Γερμανία, η οποία αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας καθώς καταργεί σταδιακά την πυρηνική συνδρομή, το υπουργείο Οικονομίας και Κλίματος συζητά με τη βελγική εταιρεία Exmar και την κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας για τη δυνατότητα να πάρουν τρεις πετρελαιοκίνητες φορτηγίδες, σύμφωνα με επιστολή του υπουργείου προς τους κοινοβουλευτικούς συντηρητικούς. Η περιβαλλοντική ομάδα BUND, ωστόσο, επέκρινε τη χρήση τέτοιων σκαφών με καύση ορυκτών καυσίμων, λέγοντας ότι θέμα θα πρέπει να θεωρείται λήξαν.
Η Karpowership έχει διαθέσιμα οκτώ πλοία που μπορούν να παράγουν έως και δύο γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, αρκετή για να τροφοδοτηθούν περίπου πέντε εκατομμύρια σπίτια. Το μεγαλύτερο πλοίο του έχει δυναμικότητα 500 μεγαβάτ.
Τα πλοία συνδέουν έναν ενσωματωμένο σταθμό παραγωγής ενέργειας με έναν τοπικό σταθμό στην ξηρά και χρειάζονται περίπου ένα χιλιόμετρο καλωδίων για να τεθούν σε λειτουργία. Η εταιρεία λέει ότι τα πλοία μπορούν να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια αξίας 20 – 25 λεπτών του ευρώ ανά κιλοβατώρα, περίπου το ήμισυ των σημερινών τιμών της αγοράς στη Γερμανία.


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ