
Η δραματική μείωση του όγκου φορτίου, του όγκου των φορτίων που μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ιδιαίτερα στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης, έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ορατή τις τελευταίες εβδομάδες.
Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Συμφωνία για τους νέους κανονισμούς ασφάλισης των δεξαμενόπλοιων
Η Alphaliner δημοσιεύει δυο φωτογραφίες δυο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στην Ευρώπη κατευθείαν από την Άπω Ανατολής που δείχνουν ότι τα φορτία σε ορισμένα ταξίδια έχουν μειωθεί μέχρι και 70%. ΟΙ δυο φωτογραφίες είναι από τον Μάρτιο του 2020 και τον Δεκέμβριο πριν μερικές ημέρες δηλαδή. Τον Μάρτιο του 2022, το πλοίο megamax EVER AIM φτάνει στο Ρότερνταμ χωρίς στάση από το λιμάνι Tanjung Pepelas με σχεδόν πλήρες φορτίο εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Τέλος στη διαμάχη λιμενεργατών και Felixstowe
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το παρόμοιου μεγέθους πλοίο EVER ATOP έφτασε με ένα στο ίδιο λιμάνι με μόλις πέντε σειρές «κουτιών» στο κατάστρωμα. Η Alphaliner υπολογίζει τη διαφορά φορτίου μεταξύ των δύο πλοίων σε 6.500 teu ή περισσότερο.
Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και την επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών. Όλα αυτά αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των γίνεται με εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021. Η πορεία των ναύλων αποτυπώνει την παραπάνω κατάσταση καθώς ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index» της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες