Τη μετατροπή της Ελλάδας σε πύλη εισόδου φυσικού αερίου για τις βαλκανικές χώρες με επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ σχεδιάζουν οι μεγαλόμετοχοι του Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).

Ο CEO της Snam, ενός εκ των μεγαλύτερων ευρωπαίων διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς, συναντήθηκε σήμερα με τον έλληνα πρωθυπουργό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Stefano Venier συζήτησε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης δεκαετούς διάρκειας του ΔΕΣΦΑ κατά την περίοδο 2023 –2032.

Η Snam

H Snam διαχειρίζεται τα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ιταλίας, της Αυστρίας, της Γαλλίας και της Αγγλίας μέσα από συμμετοχές σε αντίστοιχες εταιρείες – Διαχειριστές.

Στην Ελλάδα οι Ιταλοί μαζί με τη βελγική Fluxys, την ισπανική Enagas και την Damco ελέγχουν το 66% του ΔΕΣΦΑ. Η Snam στο κοινό μετοχικό σχήμα της SENFLUGA που ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΔΕΣΦΑ κατέχει το 54%, οι Ισπανοί το 18%, οι Βέλγοι άλλο ένα 18% κξαι η DAMCO 10%.

Ο Ιταλός διαχειριστής, επίσης, κατέχει πολλές αποθηκευτικές εγκαταστάσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη που αντιστοιχούν στο 15% της συνολικής ευρωπαϊκής δυναμικότητας ήτοι το 15%.

Στο Μέγαρο Μαξίμου

Ο Venier μαζί με τον επικεφαλής της SENFLUGA και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli συναντήθηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό, ενώ συναντήσεις έγιναν και με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και τη γενική γραμματέα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.

Πηγές αναφέρουν ότι ο ισχυρός άντρας της Snam μοιράστηκε με τον κ. Μητσοτάκη τη στρατηγική της εταιρείας του για την Ευρώπη και την Ελλάδα, ενώ συζήτησαν και για τις παγκόσμιες τάσεις στην ενέργεια βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Venier τόνισε στον Έλληνα πρωθυπουργό πως Ιταλία και Ελλάδα μπορούν να παίξουν το ρόλο εισόδου φυσικού αερίου στους κοινούς γείτονες τους.

Επίσης, σημείωσε πως με το δεκαετές επενδυτικό πλάνο άνω του 1 δις. ευρώ του ΔΕΣΦΑ η χώρα μας είναι εφικτό να αποκτήσει ηγετικό ρόλο στον ενεργειακό εφοδιασμό των βαλκανικών χωρών, ιδίως μετά την απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η ταμπακιέρα…

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι Ιταλοί δεσμεύτηκαν στον πρωθυπουργό για να κάνουν αυτές τις επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.

Άλλες πηγές θέλουν τη διοίκηση της Snam να ζήτησε από τον κ. Μητσοτάκη ξεκάθαρο πλαίσιο υλοποίησης των έργων.

Από τα μεγάλα έργα που προωθεί ο ΔΕΣΦΑ είναι της κατασκευής δεύτερου μεγάλου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου που θα κινείται παράλληλα με τον υπάρχοντα από την Κομοτηνή μέχρι την Αγία Τριάδα της Κορίνθου.

Ο υφιστάμενος αγωγός εμφανίζει σημεία συμφόρησης στη μεταφορά φυσικού αερίου και ενόψει των νέων έργων υποδομών μεταφοράς που σχεδιάζονται, όπως τα FSRUs και οι διασυνδετήριοι αγωγοί με τις γειτονικές χώρες, είναι αναγκαία η αύξηση της χωρητικότητας του.

Σημειώνεται, δε, πως στο πρόσφατο παρελθόν για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, η ΡΑΕ είχε εκφράσει επιφυλάξεις ως προς την υλοποίηση του για λόγους κόστους, το οποίο θα επιβαρύνει τους χρήστες του ΕΣΦΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια