
Ημέρα τιμής για τους ανθρώπους της θάλασσας έχει οριστεί η σημερινή, καθώς η 25η Ιουνίου χαρακτηρίζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών (Day of the Seafarer) με πρωτοβουλία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Στο μήνυμά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρος Κλιάρηςαναφέρει πως «η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτικού εορτάζεται στις 25 Ιουνίου, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, προς τιμήν των ναυτικών, όμως στην πραγματικότητα για τις γυναίκες και τους άνδρες που ζουν τη ζωή τους στη θάλασσα υπηρετώντας το διεθνές εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία και την κοινωνία των πολιτών οφείλονται εύσημα και τιμή καθημερινώς».
Η ζωή στα «γκαζάδικα» δεν είναι όπως ήταν
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ναυτικοί «επέδειξαν μοναδικό επαγγελματισμό τα χρόνια της πανδημίας, διασφάλισαν μεταφορά προϊόντων και πρώτων υλών για να διατηρηθεί η ζωή στον πλανήτη, υπερνικούν κινδύνους και αντιξοότητες σε κάθε ταξίδι, απομακρύνονται από τον οικογενειακό και κοινωνικό τους κύκλο για μεγάλα χρονικά διαστήματα και «πολεμούν» στην πρώτη γραμμή στη μάχη για την προστασία του περιβάλλοντος».

Ο Θ. Κλιάρης
«Ο φετινός εορτασμός έχει ένα ιδιαίτερο μήνυμα: “Η MARPOL στα 50 – Η δέσμευσή μας συνεχίζεται” και αφορά τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από τα Πλοία και τη συμπλήρωση των 50 ετών από την υπογραφή της, σηματοδοτώντας τη δέσμευση όλων των εμπλεκομένων στην ναυτιλιακή βιομηχανία για την προστασία του περιβάλλοντος και τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης στη ναυτιλία. Για την Ελλάδα, η σημερινή ημέρα έχει όμως κι ένα ιδιαίτερο συμβολισμό καθώς τιμούμε τη ναυτοσύνη που συμπορεύεται με το ναυτιλιακό έθνος μας από την ημέρα της ύπαρξής του. Είναι η μέρα των Ελληνίδων και των Ελλήνων ναυτικών, η μέρα των νέων που σπουδάζουν στις ναυτικές Ακαδημίες, η μέρα αυτών που αναζητούν επαγγελματική πορεία στα πλοία και τη θάλασσα υποσχόμενοι να γίνουν καλύτεροι από τους προγόνους τους. Χρόνια Πολλά σε όλες και σε όλους, με υγεία και δύναμη ψυχής! Καλές θάλασσες σε όλες και όλους τους Ναυτικούς μας και τους ευχαριστούμε που “ταξιδεύουν” την ελληνική ναυτοσύνη στα πέρατα της γης!», επισημαίνει ο υπ. Ναυτιλίας.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών