![Παναμάς: «Έμφραγμα» στη Διώρυγα – Ουρές πλοίων και μεγάλες καθυστερήσεις [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/panama-4948005_1280.jpg)
Μεγάλες καθυστερήσεις στις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά καταγράφονται το τελευταίο διάστημα και για αυτό οι ιθύνοντες «δείχνουν» προς την κλιματική αλλαγή.
Πλέον ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο που είναι πλήρες φορτίου προκειμένου να διασχίσει τη διώρυγα κυμαίνεται από 15 έως 19 ημέρες, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία που αφορούν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου και παρουσίασε ο εξειδικευμένο σε ναυτιλιακά θέματα ιστότοπος, Splash247.
Fed: Πώς η χαμηλή στάθμη στη Διώρυγα του Παναμά μπορεί να επηρεάσει τη νομισματική πολιτική της
Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα, αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό καλής λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη αυτή όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.
Αυτός είναι ο λόγος που έχουν δημιουργηθεί πλέον μεγάλες ουρές και στις δύο άκρες της διώρυγας.
Πολιτική «κρατήσεων»
Οι αρχές της Διώρυγας του Παναμά ζητούν τώρα από τις ναυτιλιακές να κάνουν από πριν «κρατήσεις» για το πότε επιθυμούν να περάσουν τα πλοία τους από εκεί, ώστε να αποφεύγονται κοστοβόρες για αυτές καθυστερήσεις.
Το πρόβλημα όμως μεγαλώνει συνεχώς, με τον κλάδο της ναυτιλίας να ανησυχεί για το δυνητικά ευρύτερο αντίκτυπο μετά την πρόσφατη απόφαση της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά να μειώσει τον ημερήσιο αριθμό διελεύσεων επικαλούμενη εξοικονόμηση νερού. Η Αρχή ανέφερε ότι λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης ξηρασίας -που μάλιστα δεν αναμένεται να μειωθεί σύντομα.
Τώρα ναυτιλιακές εταιρείες κάνουν λόγο για πρόσθετο κόστος λόγω καθυστερήσεων αναγκάζοντας ορισμένες από αυτέ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις κρουαζιέρες εξετάζουν να ακυρώσουν τέτοια ταξίδια στο Κανάλι του Παναμά για όλο το 2024 αναφέρουν πληροφορίες του ιστότοπου Maritime Executive.
Ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά Ρικόρτ Βασκέζ Μοράλες αναφέρθηκε στις προκλήσεις που υπάρχουν λόγω της ξηρασίας αναγκάζοντας την Αρχή να μειώσει επανειλημμένα τα όρια βυθίσματος που πρέπει να έχει ένα πλοίο. Για τους επόμενους μήνες στόχος είναι το ανώτατο αυτό βύθισμα να μην ξεπερνά τα 44 πόδια (13,4 μέτρα). Πρόκειται για μείωση κατά 2 μέτρα στο βύθισμα των πλοίων. Ο ίδιος είπε ότι το όριο αυτό θα διατηρηθεί «εκτός εάν υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στις καιρικές συνθήκες από τις τρέχουσες προβλέψεις». Η αρχή διαχείρισης της διώρυγας ζητά τώρα να διέρχονται από αυτήν κατά μέσο όρο 32 πλοία την ημέρα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ξηρασίας, ενώ προτείνει τα όρια αυτά να παραμείνουν σε ισχύ μέχρι το 2024 λένε οι ίδιες πληροφορίες. Το όριο διελεύσεων την ημέρα είναι κατά 20% μικρότερο από ότι ίσχυε μέχρι πρόσφατα.
Πλοία αναγκάζονται να ξεφορτώσουν…
Ενδεικτικό των προκλήσεων που υπάρχουν είναι πως υπήρξαν καθόλου τυμπανοκρουσίες την περασμένη εβδομάδα για το καλωσόρισμα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Max (17.312 teu), το οποίο έγινε το μεγαλύτερο σκάφος που διέσχισε ποτέ τη συγκεκριμένη πλωτή οδό. Ο λόγος ήταν ότι το πλοίο, έχοντας πληρώσει 1,5 εκατομμύρια δολάρια σε τέλη διέλευσης από τη συγκεκριμένη διώρυγα, αναγκάστηκε να ξεφορτώσει 1.400 teu στο λιμάνι του Μπαλμπόα για να ανταποκριθεί στους σημερινούς περιορισμούς βυθίσματος (13.345 teu). Τα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στο Colon και επαναφορτώθηκαν εκεί, αναφέρει το Splash247.
Η συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά
Πηγή: Marine Traffic


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία