Στην πλήρη καταγραφή των τερματικών POS που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Συγκεκριμένα, με απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συστήνεται και τηρείται στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) και ορίζεται η διαδικασία της συνεχούς επικαιροποίησής του. Συντελείται έτσι ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση του εξαιρετικά σημαντικού έργου της διασύνδεσης ταμειακών συστημάτων και POS.
Χατζηδάκης: Εως τους πρώτους μήνες του 2024 η σύνδεση ταμειακών μηχανών με POS
Όπως τονίζεται, στόχος της ΑΑΔΕ είναι το μητρώο POS να συσταθεί αυτοματοποιημένα, με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ θα λάβει από τους παρόχους POS, και οι επιχειρήσεις να διορθώνουν και να συμπληρώνουν την εικόνα τους, δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα έχουν αποσταλεί από τους Παρόχους.
Ειδικότερα, τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:
- από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
- από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.
Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
- Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
- Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023.
- Εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
Διευκρινίζεται ότι ως ενεργό νοείται το POS που δύναται να χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση συναλλαγών με κάρτα, ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται ή διατίθεται ως εφεδρικό για την περίπτωση λειτουργικής βλάβης ή άλλης έκτακτης ανάγκης.
Latest News
Μειώνονται και «παγώνουν» για 1 έτος τα επιτόκια στην ρύθμιση 12 – 48 δόσεων
Έρχεται νομοθετική ρύθμιση – Τι ανακοίνωσε ο Χατζηδάκης
Ακριβότερη η πάγια ρύθμιση των 24-48 δόσεων για χρέη στην εφορία
Το επιτόκιο των 12 δόσεων αυξήθηκε στο 6,68% και των 24 δόσεων έκανε άλμα στο 8,18%
Έρχονται πρόστιμα και ποινές για την ψηφιακή κάρτα εργασίας
Οι παρεμβάσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Εργασίας
Νέα δράση κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη
Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης «Τεχνίτη Ξύλινων Κατασκευών»
Τα 6 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ με επιχορήγηση έως 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας
Καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλη την επικράτεια, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100%
Έρχεται το πρώτο επενδυτικό προϊόν του ΤΕΚΑ - Τι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο Τσακλόγλου
Τι αποκάλυψε στο ένθετο του ΟΤ, στον One Channel, ο υφυπουργός Κοινωνικής ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου
Σε «κλοιό» ενοίκια, κενές κατοικίες και εισοδήματα από Airbnb - Τα «μυστικά» του Ε2
Τι ισχύει για συζύγους, ανήλικα τέκνα και ανείσπρακτα ενοίκια
Χιλιάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα χωρίς επίδομα γάμου - Ποιοι κλάδοι δεν το καταβάλλουν
Κυρίως είναι εργαζόμενοι σε σούπερ μάρκετ, σε πολυκαταστήματα, σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, σε εργολαβικές εταιρείες
Στη... φάκα της ψηφιακής κάρτας 250 επιχειρήσεις - Δεν πλήρωναν δεδουλευμένα
Με την καταγραφή του ωραρίου εργασίας με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι αμείβονται δίκαια
JOBmatch για διασύνδεση επιχειρήσεων με όσους αναζητούν εργασία σε τουρισμό-εστίαση
Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA