
Εντείνεται η πίεση σε Nestle και Danone να προχωρήσουν σε μείωση των τιμών τους στη Γαλλία, η οποία βρίσκεται εγκλωβισμένη στη δίνη της ακρίβειας. Οι δυο πολυεθνικές τροφίμων αποτελούν τις μεγαλύτερες εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο ενώ παράγουν σημαντικό ποσοστό των εσόδων τους στην γαλλική αγορά, όπως σημείωνει το Reuters.
Μάλιστα, έρευνα της εταιρείας IBISWorld δείχνει ότι η Γαλλία έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και άλλες χώρες, ως η μεγαλύτερη αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα είδη παντοπωλείου.
Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών
Nωρίτερα οι διαπραγματεύσεις
Λιανοπωλητές όπως η Carrefour, έχουν κατηγορήσει παγκόσμιους κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών, όπως οι Nestle, Unilever και Pepsico, ότι δεν «συνεργάζονται».
Μιλώντας το βράδυ της Κυριακής, ο Γάλλος πρόεδρος Εμάνουελ Μακρόν, επέκρινε επίσης τις εταιρείες για τη διατήρηση υψηλών τιμών παρά τη μείωση του πληθωρισμού.
«Το πάγωμα των τιμών δεν λειτουργεί», είπε. «Πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί στο τραπέζι και να συμφωνήσουμε για τα περιθώρια κέρδους», πρόσθεσε.
Ωστόσο, με στόχο να εξασφαλίσει μειώσεις τιμών έως τα μέσα Ιανουαρίου, η γαλλική κυβέρνηση μεταφέρει τις ετήσιες διαπραγματεύσεις τιμών μεταξύ λιανοπωλητών και προμηθευτών τους για να ξεκινήσουν έως τα μέσα Οκτωβρίου.
Το shrinkflation
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, έβαλε την περασμένη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μείωση τιμής.
Δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για το Reuters από την Bernstein, δείχνουν ότι η Γαλλία αντιπροσώπευε περίπου το 8% των συνολικών αναφερόμενων πωλήσεων της Danone, του παρασκευαστή του γιαουρτιού Activia, το 2022 και σχεδόν το 4% των ετήσιων πωλήσεων της Nestle. Και στις δύο περιπτώσεις, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση.
Η Unilever, με περισσότερες από 400 μάρκες, συμπεριλαμβανομένου του σαπουνιού Dove και των κύβων ζωμού Knorr, θεωρεί τη Γαλλία την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της στη Δυτική Ευρώπη με μερίδιο 2,2% στις ετήσιες πωλήσεις, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
Η Danone θα αισθανθεί τις μεγαλύτερες πιέσεις για μείωση των τιμών, δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Bruno Monteyne.
«Τα προϊόντα της είναι πολύ πιο εμπορευματοποιημένα – το γιαούρτι είναι γιαούρτι και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας», τόνισε. «Αντίθετα το Nespresso (της Nestle) δεν είναι τόσο εύκολο να αντικατασταθεί», πρόσθεσε.
Η Nestle και η Unilever αρνήθηκαν να σχολιάσουν και η Danone δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια