Σχεδόν ένα χρόνο μετά την επιστροφή του στη Disney ως διευθύνων σύμβουλος, ο Bob Iger αποκάλυψε το όραμά του για το μέλλον της εταιρείας, βάζοντας το streaming και τη ζωντανή ψυχαγωγία στο επίκεντρο, αντλώντας πόρους από την δραστηριότητα του στούντιο που όπως επισήμανε χαρακτηριστικά «πρέπει να επανεφεύρουμε».

Ο Iger τόνισε ότι ήρθε η ώρα η Disney θα επικεντρωθεί σε τέσσερα «δομικά στοιχεία» που παρέχουν τα θεμέλια για μελλοντική ανάπτυξη: streaming, θεματικά πάρκα και κρουαζιέρες, στούντιο και το αθλητικό δίκτυο ESPN.

Disney: Πώς επηρεάζεται η εταιρεία από τον «πόλεμο» των μετόχων

Δεν είναι όλα ρόδινα

Η Disney ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 2 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα σε κόστος από ό,τι είχε προβλεφθεί αρχικά, καθώς η εταιρεία μείωσε απότομα τις απώλειες από τις δραστηριότητες streaming.

Ωστόσο υπάρχουν ακόμη μεγάλες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Το streaming της Disney έχει χάσει σχεδόν 11 δισεκατομμύρια δολάρια από την κυκλοφορία του Disney+ στα τέλη του 2019. Την ίδια στιγμή το θρυλικό κινηματογραφικό του στούντιο βρίσκεται στη μέση μιας μεγάλης πτώσης στις εισπράξεις, που έχει επιδεινωθεί από τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η απεργία των 118 ημερών του Χόλιγουντ, ενώ το ESPN αναζητά στρατηγικούς εταίρους καθώς σχεδιάζει να μετατραπεί τελικά σε αποκλειστικό streaming μέχρι το 2025.

«Αφιερώσαμε πολύ χρόνο και προσπάθεια για να διορθώσουμε την προηγούμενη κακή εικόνα του brand μας και να καταφέρουμε να φτάσουμε σε αυτή τη σημερινή εικόνα», εξήγησε ο Iger στους αναλυτές. Η πρόοδος της εταιρείας σημαίνει ότι η Disney μπορεί «να προχωρήσει πέρα αυτή την περίοδο διορθώσεων και να αρχίσουμε να χτίζουμε ξανά τις επιμέρους δραστηριότητές μας», είπε.

Περισσότερη ποιότητα απ’ ότι ποσότητα

Ο Iger εξήγησε ότι το στούντιο θα επικεντρωθεί περισσότερο στην ποιότητα παρά στην ποσότητα – μια στοχοπροσήλωση που φαίνεταιπως έχασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Ήρθε η ώρα να σηκώσουμε όλοι τα μανίκια, το ίδιο κι εγώ». Κάποια από τα βασικά franchise της Disney, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών και των σειρών με υπερήρωες της Marvel, έχουν καταφέρει να προσελκύσουν το κοινό τους τα τελευταία χρόνια.

Η Lucasfilm, το στούντιο που ανήκει στην Disney και βρίσκεται πίσω από όλες τις προσοδοφόρες και δημοφιλείς ταινίες «Star Wars», δεν έχει κυκλοφορήσει ταινία μεγάλου μήκους από το 2019, ούτε βρίσκεται κάποια στην παραγωγή επί του παρόντος, κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσει το επόμενο επεισόδιο. Ενώ η Pixar, το στούντιο ηλεκτρονικών κινουμένων σχεδίων που κυριάρχησε στο box office τις τελευταίες δεκαετίες με τις ταινίες «Toy Story» και τελευταία επιτυχία το «Coco» το 2017, είχε μια σειρά από αποτυχίες στο box-office.

Το streaming σαρώνει

Το κοινό στοιχείο που κρύβεται πίσω από τις πρόσφατες προκλήσεις και τις πιθανές ευκαιρίες της Disney είναι η μετάβαση από τα παραδοσιακά μέσα όπως η ταινία και η γραμμική τηλεόραση, στο streaming που έχει ανατρέψει το επιχειρηματικό μοντέλο του Χόλιγουντ και συγκλόνισε σχεδόν κάθε εταιρεία ψυχαγωγίας. Τουλάχιστον αυτό είχε επιχειρήσει να πράξει με το λανσάρισμα του Disney+, με ανάμεικτα ωστόσο αποτελέσματα.

Αυτό οδήγησε τον Iger να τονίσει στη Wall Street Journal τη σημασία του σωστού streaming. Η κύρια υπηρεσία ροής της εταιρείας, Disney+, πρόσθεσε 6,9 εκατομμύρια  συνδρομητές -σε Βόρεια Αμερική και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη και η Ασία, εξαιρουμένης της Ινδίας, όπου είναι σε θέση να χρεώσει υψηλότερες τιμές συνδρομής- το τελευταίο τρίμηνο, περίπου διπλάσιο δηλαδή από αυτό που προέβλεπαν οι αναλυτές της Wall Street σε δημοσκόπηση του FactSet.

Η εταιρεία επισήμανε τη δημοτικότητα των πρόσφατων ταινιών στο Disney+, όπως του «Elemental», της ταινίας υπερήρωων της Marvel «Guardians of the Galaxy Vol. 3» και το πρόσφατο live-action ριμέικ του «The Little Mermaid».

«Ένα πράγμα που εκτιμήσαμε πρόσφατα είναι η απόδοση των αναμενόμενων ταινιών μας», είπε ο Iger. Η δύναμη των ταινιών της στο streaming σημαίνει ότι η Disney μπορεί να δαπανήσει λιγότερα σε τηλεοπτικές σειρές, βελτιώνοντας τα οικονομικά της μεγέθη. Στο πλαίσιο αυτό εξάλλου ο κολοσσός της ψυχαγωγίας δήλωσε ότι επιδιώκει περικοπές κόστους 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε θέσει ως στόχο στις αρχές του τρέχοντος έτους.

Η Disney ανέφερε ότι η δραστηριότητά της στο streaming σημειώνει πρόοδο στη μείωση των ζημιών της. Η επιχείρηση, η οποία περιλαμβάνει επίσης το Hulu και το ESPN+, έχασε 387 εκατομμύρια δολάρια στο πιο πρόσφατο τρίμηνο, από 1,47 δισ. δολάρια πέρυσι. Οι εκτιμήσεις ωστόσο κάνουν λόγο για break even μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024.

Τα μεγέθη

Η Disney αποκάλυψε τα αποτελέσματα του ESPN -κατέχει το 80% μέσω μιας κοινοπραξίας με την Hearst-, όπως και την αναζήτηση στρατηγικών εταίρων για να επενδύσουν στο μέλλον του κορυφαίου αθλητικού δικτύου. Τα λειτουργικά έσοδα του ESPN για το οικονομικό 2023 μειώθηκαν κατά 1,7% στα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2% σε 16,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μητρική εταιρεία εργάζεται για να μετατρέψει το δίκτυο σε μια direct-to-consumer -άμεσα δηλαδή προσβάσιμη προς τον καταναλωτή- πλατφόρμα, με ζωντανό αθλητικό και άλλο αθλητικό περιεχόμενο που θα είναι διαθέσιμο και εκτός καλωδιακής.

Εξαιρουμένου του ESPN, τα παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα της Disney είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται κατά 9,1% για το τελευταίο τρίμηνο στα 2,62 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα λειτουργικά έσοδα από τα δίκτυα ήταν σταθερά στα 805 εκατομμύρια δολάρια.

Ενώ ο τομέας των εμπειριών που περιλαμβάνει τα θεματικά πάρκα, τις κρουαζιέρες, τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες για οικογένειες όπως τα δικαιώματα χρήσης για merchandising προϊόντα παρουσίασε αυξημένα λειτουργικά έσοδα κατά 31% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, στα 1,76 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Disney αύξησε τις τιμές στα θεματικά της πάρκα και ανακοίνωσε σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο των κρουαζιερόπλοιων με την ελπίδα να κεφαλαιοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για live εμπειρίες ψυχαγωγίας μεταπανδημικά.

Ο γίγαντας της ψυχαγωγίας, που μόλις συμπλήρωσε τα 100α γενέθλιά του, σημείωσε πωλήσεις 21,2 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα για την περίοδο αυτή κινήθηκαν ελαφρά κάτω από τα 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια που προέβλεπαν οι αναλυτές του FactSet.

Τα καθαρά έσοδα της Disney αυξήθηκαν στα 264 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο του Σεπτεμβρίου, από 162 εκατομμύρια δολάρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα κέρδη ανά μετοχή της Disney, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, ήταν 0,82 σεντς, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της Wall Street κατά 11 σεντς.

Συνολικά, η Disney+ έκλεισε το τρίμηνο με 150,2 εκατομμύρια παγκόσμιους συνδρομητές, συμπεριλαμβανομένων όσων εγγράφηκαν στην υπηρεσία Hotstar στην Ινδία. Πρόκειται για μια σημαντική για την ινδική αγορά υπηρεσία, αφού τον τελευταίο χρόνο η Disney έχασε τα δικαιώματα live streaming αγώνων πρωταθλήματος, οδηγώντας στην απώλεια εκατομμυρίων συνδρομητών και στην απόφαση της εταιρείας να βρει αγοραστή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή