Ανοδικά κινείται το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων δια θαλάσσης προς το Ισραήλ, καθώς ορισμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποσύρονται από την περιοχή ενώ άλλες επιβάλλουν νέες προσαυξήσεις, αυξάνοντας τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας εν μέσω του σαρωτικού, πολύνεκρου πολέμου που διεξάγει το Τελ Αβίβ στη Γάζα.

Ερυθρά Θάλασσα: Διεθνής ανησυχία για τις εντάσεις – Σε συναγερμό η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ

Όπως σημειώνει το Reuters, τον Οκτώβριο το Ισραήλ, η οικονομία του οποίου βασίζεται στο θαλάσσιο εμπόριο, είχε ανακοινώσει ότι θα παράσχει αποζημίωση για τα πλοία που υπέστησαν ζημιές λόγω του πολέμου, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν θα καλύψει και το πρόσθετο κόστος μεταφοράς.

Οι επιθέσεις των Χούτι

Όπως σημειώνει το Reuters, λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι της Υεμένης μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίου βεληνεκούς έχουν εκτρέψει τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, στέλνοντάς τα ακόμα και να πραγματοποιήσουν τον περίπλου της Αφρικής στην πορεία προς την Ευρώπη.

Οι επιθέσεις έχουν επίσης επιβαρύνει περισσότερο τις εταιρείες που εξακολουθούν να παρέχουν θαλάσσιες μεταφορές στο Ισραήλ.

«Οι Χούτι έχουν διευρύνει το προφίλ των στόχων τους αναφορικά με το τι συνιστά “σύνδεση” [με το Ισραήλ] από τη σημαία, την ιδιοκτησία, την εκμετάλλευση και τη διαχείριση, φτάνοντας να συμπεριλάβουν [πλοία που έχουν ως] προορισμό του Ισραήλ», ανέφερε η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey σε σημείωμά της τη Δευτέρα. «Αυτοί, και οι Ιρανοί υποστηρικτές τους, έχουν κατά λάθος στοχεύσει πλοία που δεν συνδέονται πλέον με το Ισραήλ».

Οι τιμές των θαλάσσιων ναύλων προς το Ισραήλ από διάφορα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκαν σε πάνω από 2.300 δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου, από περίπου 1.975 δολάρια στα τέλη Νοεμβρίου, σύμφωνα με ανάλυση της παγκόσμιας πλατφόρμας εμπορευματικών μεταφορών Freightos.

«Για τα πλοία που κατευθύνονται προς το Ισραήλ από την Ασία, η διαδρομή γύρω από την Αφρική είναι σημαντικά μεγαλύτερη – περίπου 7.000 ναυτικά μίλια και 10-14 ημέρες – από ό,τι μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η διαδρομή αυτή συνεπάγεται επίσης υψηλότερο κόστος καυσίμων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Freightos, Zvi Schreiber.

«Από την έναρξη του πολέμου οι τιμές των θαλάσσιων μεταφορών από την Κίνα προς τα λιμάνια του Ισραήλ έχουν αυξηθεί κατά 46%-58%», πρόσθεσε.

Αποφεύγουν το Σουέζ, δεν φορτώνουν φορτία του Ισραήλ

Ο ταϊβανέζικος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Evergreen Line δήλωσε τη Δευτέρα ότι αποφάσισε να «σταματήσει προσωρινά» να δέχεται ισραηλινό φορτίο, με άμεση ισχύ.

Το Σάββατο, ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων OOCL με έδρα το Χονγκ Κονγκ δήλωσε ότι «λόγω λειτουργικών προβλημάτων» θα σταματήσει να δέχεται φορτία από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.

Άλλοι, όπως η A.P. Moller-Maersk της Δανίας, δήλωσαν τη Δευτέρα ότι θα εφαρμόσουν «επείγουσα επιβάρυνση κινδύνου» για όλα τα φορτία που εκφορτώνονται σε ισραηλινούς τερματικούς σταθμούς.

Η ισραηλινή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Zim δήλωσε ότι «είδε αύξηση του επιπέδου της απειλής», γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των ναύλων. Οι νέοι ναύλοι «είναι απαραίτητοι προκειμένου να διατηρήσουμε το τρέχον επίπεδο των υπηρεσιών μας και αντικατοπτρίζουν τα μέτρα που λαμβάνουμε για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πληρωμάτων, των πλοίων και του φορτίου των πελατών μας», ανέφερε η Zim σε σχετική ανακοίνωση.

Τα πλοία που εξακολουθούν να επιθυμούν να προσεγγίσουν τα μεγαλύτερα λιμάνια του Ισραήλ, το Ασντόντ στο νότο και τη Χάιφα στο βορρά, έχουν απενεργοποιήσει τους αναμεταδότες για να αποφύγουν τον εντοπισμό, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το Reuters.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή