Οι Αμερικανοί αναμένεται να ξοδέψουν σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε δωροκάρτες αυτή την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου. Οι δωροκάρτες εστιατορίων είναι οι πιο δημοφιλείς, αποτελώντας το ένα τρίτο αυτών των πωλήσεων, σύμφωνα με το Associated Press.

Οι περισσότερες από αυτές τις δωροκάρτες θα εξαργυρωθούν. Η Paytronix, η οποία παρακολουθεί τις πωλήσεις δωροκαρτών εστιατορίων, λέει ότι περίπου το 70% των δωροκαρτών χρησιμοποιούνται εντός έξι μηνών.

H&M: Οι αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και το «πρόστιμο» των 36 εκατ. δολ.

Αλλά πολλές κάρτες – αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων – καταλήγουν ξεχασμένες ή με άλλο τρόπο αχρησιμοποίητες. Τότε είναι που η ζωή μιας δωροκάρτας γίνεται πιο περίπλοκη, με ημερομηνίες λήξης ή τέλη αδράνειας που μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την πολιτεία.

Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για τις δωροκάρτες που δίνετε ή λαμβάνετε.

Αγαπημένη ή χαμένη

Μετά τα ρούχα, οι δωροκάρτες θα είναι το πιο δημοφιλές δώρο αυτή την εορταστική περίοδο. Σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί σχεδιάζουν να τα δώσουν, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου. Αλλά πολλά θα παραμείνουν αχρησιμοποίητα.

Οι δωροκάρτες χάνονται ή ξεχνιούνται ή οι παραλήπτες κρέμονται από αυτές για μια ειδική περίσταση. Σε μια έρευνα του Ιουλίου, η εταιρεία καταναλωτικής χρηματοδότησης Bankrate διαπίστωσε ότι το 47% των ενηλίκων των ΗΠΑ είχαν τουλάχιστον μία αχρησιμοποίητη δωροκάρτα ή κουπόνι. Η μέση αξία των αχρησιμοποίητων δωροκαρτών είναι 187 δολάρια ανά άτομο, συνολικά 23 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με έναν ομοσπονδιακό νόμο που τέθηκε σε ισχύ το 2010, μια δωροκάρτα δεν μπορεί να λήξει για πέντε χρόνια από τη στιγμή που αγοράστηκε ή από την τελευταία φορά που κάποιος πρόσθεσε χρήματα σε αυτήν. Ορισμένοι πολιτειακοί νόμοι απαιτούν ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στη Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, οποιαδήποτε δωροκάρτα αγοράζεται μετά τις 10 Δεκεμβρίου 2022, δεν μπορεί να λήξει για εννέα χρόνια.

Οι διαφορετικοί πολιτειακοί νόμοι είναι ένας λόγος που πολλά καταστήματα έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν ημερομηνίες λήξης εντελώς, λέει ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής του κλάδου στην Bankrate, αναφέρει το Associated Press.

Ξοδέψτε γρήγορα

Αν και μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να λήξουν οι δωροκάρτες, οι ειδικοί λένε ότι είναι ακόμα σοφό να τις ξοδέψετε γρήγορα. Ορισμένες κάρτες – ειδικά οι γενικές κάρτες μετρητών από τη Visa ή τη MasterCard – θα αρχίσουν να συγκεντρώνουν τέλη αδράνειας εάν δεν χρησιμοποιηθούν για ένα χρόνο, γεγονός που ροκανίζει την αξία τους. Ο πληθωρισμός καθιστά επίσης τις κάρτες λιγότερο πολύτιμες με την πάροδο του χρόνου. Και αν ένα κατάστημα λιανικής κλείσει ή χρεοκοπήσει, μια δωροκάρτα θα μπορούσε να είναι άχρηστη.

Ίσως σκεφτείτε να ξεκαθαρίσετε το απόθεμα σας την Εθνική Ημέρα Χρήσης της Δωροκάρτας σας, μια πενταετής γιορτή που δημιουργήθηκε από ένα στέλεχος δημοσίων σχέσεων και τώρα υποστηρίζεται από πολλούς λιανοπωλητές. Η επόμενη είναι στις 20 Ιανουαρίου 2024.

Ή πουλήστε τες

Εάν έχετε μια δωροκάρτα που δεν θέλετε, μια επιλογή είναι να την πουλήσετε σε έναν ιστότοπο όπως το CardCash ή το Raise. Ο Rossman λέει ότι οι ιστότοποι μεταπώλησης δεν θα σας δώσουν ονομαστική αξία για τις κάρτες σας, αλλά συνήθως θα δώσουν 70 έως 80 σεντς ανά δολάριο.

Το μονοπάτι του χρήματος

Τι συμβαίνει με τα χρήματα όταν μια δωροκάρτα δεν χρησιμοποιείται; Εξαρτάται από την κατάσταση στην οποία έχει συσταθεί ο λιανοπωλητής.

Όταν αγοράζετε μια δωροκάρτα, ένας λιανοπωλητής μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα αμέσως. Αλλά γίνεται επίσης υποχρέωση. Ο λιανοπωλητής πρέπει να προγραμματίσει την πιθανότητα εξαργύρωσης της δωροκάρτας.

Κάθε χρόνο, οι μεγάλες εταιρείες υπολογίζουν το “breakage”, το οποίο είναι το ποσό της ευθύνης δωροκάρτας που πιστεύουν ότι δεν θα εξαργυρωθεί με βάση τους ιστορικούς μέσους όρους. Για ορισμένες εταιρείες, όπως η Starbucks με έδρα το Σιάτλ, η θραύση είναι ένας τεράστιος παράγοντας κέρδους. Τα Starbucks ανέφεραν έσοδα 212 εκατομμυρίων δολαρίων από θραύση το 2022.

Αλλά σε τουλάχιστον 19 πολιτείες – συμπεριλαμβανομένου του Ντέλαγουερ, όπου έχουν συσταθεί πολλές μεγάλες εταιρείες – οι λιανοπωλητές πρέπει να συνεργαστούν με κρατικά προγράμματα αζήτητων ακινήτων για να επιστρέψουν χρήματα από αχρησιμοποίητες δωροκάρτες στους καταναλωτές. Τα χρήματα που δεν ανακτώνται από μεμονωμένους καταναλωτές δαπανώνται σε πρωτοβουλίες δημόσιας υπηρεσίας. Κατά την άποψη των κρατών, δεν πρέπει να πηγαίνει σε εταιρείες επειδή δεν έχουν παράσχει μια υπηρεσία για να την κερδίσουν.

Διεκδικήστε το

Και οι 50 πολιτείες και η Περιφέρεια της Κολούμπια έχουν προγράμματα αζήτητης ιδιοκτησίας. Συνδυαστικά, επιστρέφουν περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια στους καταναλωτές ετησίως, λέει ο Misha Werschkul, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Προϋπολογισμού και Πολιτικής της Πολιτείας της Ουάσιγκτον.

Ο Werschkul λέει ότι μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθούν οι κάτοχοι των αχρησιμοποίητων δωροκαρτών, αλλά ο αυξανόμενος αριθμός ψηφιακών καρτών που ονομάζουν τον παραλήπτη βοηθά. Τα κρατικά αζήτητα γραφεία ακινήτων διαχειρίζονται από κοινού τον ιστότοπο MissingMoney.com, όπου οι καταναλωτές μπορούν να αναζητήσουν ονομαστικά τυχόν αζήτητα περιουσιακά στοιχεία που τους οφείλονται, συμπεριλαμβανομένων μετρητών από δωροκάρτες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή