Πτώση 3,3% παρουσίασε τον περασμένο Δεκέμβριο (2023) η αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης καταγράφοντας πωλήσεις 867.052 μονάδων. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος μήνας συρρίκνωσης μετά απο 16 συνεχόμενους μήνες αύξησης.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υπήρξε διαφορετική εικόνα στις μεγάλες αγορές. Ειδικότερα, ενώ καταγράφηκε αύξηση στις κορυφαίες αγορές, όπως η Γαλλία (+14,5%) και η Ισπανία (+10,6%), η γερμανική αγορά αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23% τον Δεκέμβριο.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς τα EV απειλούν το Ντιτρόιτ της Ευρώπης
Η ACEA ανέφερε ότι το 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ έκλεισε με μια σταθερή επέκταση 13,9% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας σε όγκο 10,5 εκατομμυρίων μονάδων για ολόκληρο το έτος.
Τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2020, με σημαντική πτώση στη Γερμανία (-47,6%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα αυτοκίνητα με μπαταρίες.
Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,1% τον περασμένο μήνα, χάρη στη σημαντική συμβολή της Ιταλίας (+24,9%) και της Γερμανίας (+16,1%). Οι πωλήσεις ανήλθαν συνολικά σε 3,7 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 10,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ACEA ανέφερε ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται σε αρκετές βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Ισπανία (-26,5%), Γαλλία (-22,2%) και Ιταλία (-19,7%).
Το 2013 ήταν η χειρότερη χρονιά
Το 2022 πωλήθηκαν 9,3 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή 4,6% λιγότερα από το προηγούμενο έτος.
Το 2021 ήταν επίσης μια χρονιά με πτώση των πωλήσεων (-2,4%) καθώς είχαν πωληθεί 9,7 εκατομμύρια μονάδες , περίπου 239.000 λιγότερες απο το σύνολο των 9,9 εκατομμυρίων που είχαν παραδοθεί το 2020 και ήταν η δεύτερη χειρότερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου για μια περίοδο 12 ετών, απο το 2011 εως το 2022.
Η χρονιά με τις λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν το 2013 όταν και καταγράφηκαν 9,6 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ACEA.
Τα έτη 2020, 2021 και 2022 επηρεάστηκαν απο την πανδημία που, έτσι κι αλλιώς, «καθήλωσε» πολλούς κλάδους της βιομηχανίας. Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Πωλήθηκαν 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά το 2020 η πτώση ήταν θεαματική και έφτασε το -23,7% καθώς πωλήθηκαν μόλις 9,9 εκατομμύρια, ουσιαστικά τρία εκατομμύρια μονάδες λιγότερες .
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ