Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου 2024 ανήλθε σε 1,6 εκατ., αυξημένη κατά 18,4% σε σύγκριση τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2023. Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2023 κατά 11,8% και 21,5% αντίστοιχα. Συνολικά, κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 3,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 14,4%. Ειδικότερα το δίμηνο Ιανουαρίου Φεβρουαρίου η επιβατική κίνηση εξωτερικού έφτασε τα 2.230.052 εκατ. επιβάτες, έναντι 1.906.575 πέρυσι το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας την εντυπωσιακή άνοδο του 17%. Αντίστοιχα η κίνηση εσωτερικού έφτασε τους 979.494 επιβάτες έναντι 898.962 πέρυσι καταγράφοντας άνοδο 9,0%.

Επισημαίνεται ότι συνολικά, το έτος 2023 η κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 28,17 εκατομμύρια επιβάτες, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του 2022 κατά 24% και κατά 10,2% υψηλότερα από τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας υψηλότερο ρυθμό ανάκαμψης σε σχέση με τον μέσο όρο των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Αναλυτικά, οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 18,9% και κατά 26,4%, ενώ ξεπέρασαν και τα επίπεδα του 2019 κατά 13,3% και 8,8% αντίστοιχα. Το έτος 2023 χαρακτηρίστηκε από ισχυρή ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών παρά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις.

ΔΑΑ: Πώς δεν θα χάσει έσοδα από τη μείωση του «Σπατόσημου»

Ηπιότερη αύξηση

Το 2023, η Αθήνα συνδέθηκε απευθείας με τακτικά δρομολόγια με 156 προορισμούς-πόλεις (143 το 2022 και 157 το 2019), σε 57 χώρες (50 το 2022 και 55 το 2019), που εξυπηρετήθηκαν από 66 αεροπορικές εταιρείες (66 το 2022 και 66 το 2019). Οι κινήσεις αεροσκαφών ανήλθαν σε 241.605, δηλαδή 13,2% πάνω από τα επίπεδα του 2022 και 7,1% πάνω από τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019.

Για το 2024 πάντως η διοίκηση του ΔΑΑ προβλέπει ηπιότερη αύξηση της επιβατικής κίνησης για σε σύγκριση με την αντίστοιχη αύξηση του 2023, καθώς κατά τους πρώτους μήνες του 2022 υπήρχαν ακόμη ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Στο πλαίσιο των ενεργειών της για το μάρκετινγκ των αεροπορικών εταιρειών και την ανάπτυξη της κίνησης, θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σήμερα στην Αθήνα και η στρατηγική της για την ανάπτυξη δρομολογίων θα επικεντρωθεί περαιτέρω σε αγορές με υψηλή προοπτική, καθώς και σε αγορές που διαθέτουν μεγάλο μερίδιο επιβατών με υψηλό καταναλωτικό προφίλ.

Σε συνέχεια της επίτευξης (εντός του 2023) των ορίων δυναμικότητας των τερματικών σταθμών όπως προβλέπονται από την ΣΑΑ, έχει πλέον ξεκινήσει την υλοποίηση του Χωροταξικού Σχεδίου (Master Plan) 33MAP. Το Χωροταξικό Σχέδιο 33MAP έχει σχεδιαστεί με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεών μας σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, μέσω της επέκτασης του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού (συμπεριλαμβάνοντας αύξηση των εμπορικών περιοχών σε ποσοστό άνω του 60%), της κατασκευής πρόσθετων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, καθώς και ενός νέου πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων. Στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι κατασκευές έως το τέλος του 2028.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες
Τουρισμός |

Έχετε τον νου σας - Ποιες είναι οι τουριστικές πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Νέα έρευνα διαπίστωσε ότι μερικά από τα πιο δημοφιλή τουριστικά σημεία της Ευρώπης δυστυχώς συμβαδίζουν με μερικές από τις χειρότερες στατιστικές πορτοφολάδων στην ήπειρο