Ολοένα και περισσότερο… ευρωπαίοι έχουν αρχίσει να γίνονται οι καταναλωτές στη χώρα μας όσον αφορά τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, γυρνώντας την πλάτη στα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ Μάρκετ: Aύξηση 3% στον τζίρο το α’ τρίμηνο δείχνει έρευνα της Nielsen
Έτσι παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών τους τελευταίους μήνες, τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται όχι μόνο να παγιώνουν τη σημαντική τους θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, αλλά και να την αυξάνουν.
Πιο αναλυτικά με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ το μερίδιο των «ανώνυμων» προϊόντων συνεχίζει την ανοδική του πορεία και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Μπροστά στον καλπασμό των «άμαρκων» προϊόντων οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί ενισχύοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8% το α’ τρίμηνο του 2024.
Σε κάθε περίπτωση οι προσφορές είναι λίγο – πολύ μονόδρομος για τη βιομηχανία αλλά και για τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής, καθώς με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.
Οι ανατιμήσεις συγκρατούνται αλλά η ακρίβεια μένει
Τα προϊόντα PL που έχουν καλύψει επιδέξια το γεγονός ότι οι τιμές τους ανεβαίνουν περισσότερο σε σχέση με τα επώνυμα, διατηρώντας έτσι την ιδιότητά τους ως μια πιο φιλική προς τον οικογενειακό προϋπολογισμό επιλογή, είναι μια διέξοδος για τους καταναλωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να βασανίζονται από την ακρίβεια παρά τη συγκράτηση των ανατιμήσεων.
Ας σημειωθεί τον Μάρτιο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα ήταν ο δεύτερος υψηλότερος μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωζώνης, σύμφωνα με τα στοιχεία για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Ευρωζώνης οι τιμές των τροφίμων τον Μάρτιο αυξήθηκαν ετησίως κατά 1,7% ενώ στην Ελλάδα τον ίδιο μήνα ο πληθωρισμός των τροφίμων διαμορφώθηκε σε 5,4%. Μόνο στη Μάλτα ο σχετικός δείκτης ήταν υψηλότερος (6,2%).
Από την ιδιωτική ετικέτα το 32% του τζίρου των σούπερ μάρκετ
Από την πλευρά των λιανέμπορων, η ιδιωτική ετικέτα είναι μια κατηγορία που «αγαπούν να μισούν» κι αυτό γιατί δεν μπορούν να πάρουν τις παροχές που λαμβάνουν από τα επώνυμα ενώ έχουν και περιορισμένα περιθώρια κέρδους προκειμένου να διατηρείται η «ψαλίδα» σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.
Η συμμετοχή των private label στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών που πωλούν τα σούπερ μάρκετ φθάνει πλέον το 18% σύμφωνα με τους λιανέμπορους, ενώ εάν προστεθούν και τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) το μερίδιο εκτινάσσεται στο 32%.
Με βάση τα στοιχεία της Circana, στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία είχαν μερίδιο πωλήσεων 27,2 μονάδες τον Ιανουάριο εφέτος όταν το 2022, στην αρχή της πληθωριστικής κρίσης είχαν 26,3 μονάδες.
Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης και στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.).
Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία ατομικής υγιεινής και περιποίησης από 20,2 μονάδες το 2022 έφτασε τον Ιανουάριο που πέρασε στις 22,1, ενώ σε ό,τι αφορά τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από τις 25,5 μονάδες το 2022, τον φετινό Ιανουάριο έφτασε στις 27,6.
Latest News
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Ημέρα Ελλάδος - Αμερικής στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης - «Ελληνική» η λήξη των συναλλαγών
Η «ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΑΜΕΡΙΚΗΣ: GREEK AMERICAN ISSUER DAY» πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιο του 26th Annual Capital Link Invest in Greece Forum Series titled "Greece - Speeding Ahead Post Investment Upgrade"
Ξεκινάει η συζήτηση για τον προϋπολογισμό στη Βουλή - Την Κυριακή η ψηφοφορία
Την Κυριακή οι τοποθετήσεις επί του προϋπολογισμού από τον πρωθυπουργό, τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων των άλλων κομμάτων
Πρεμιέρα για το Καλάθι Χριστουγέννων - Τα νέα προϊόντα - Τι ακολουθεί
Το Καλάθι Χριστουγέννων θα περιλαμβάνει τρόφιμα για το γιορτινό τραπέζι
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
Φρένο στις αυξήσεις των ενοικίων - Η απόφαση Θεοδωρικάκου για τις εμπορικές μισθώσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ικανοποίησε το αίτημα των εμπόρων για τα ενοίκια στα επαγγελματικά ακίνητα
Κέρδη 213,7 εκατ. σε 1,5 χρόνο για το Υπερταμείο - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο
Πώς κινήθηκαν οι οι θυγατρικές στις οποίες άλλαξε διοίκηση
Θεοδωρικάκος: Κάνουμε πράξη ένα νέο πιο παραγωγικό μοντέλο για την οικονομία
Εθνική αναγκαιότητα και εθνική πολιτική να ενισχυθούν βιομηχανία, μεταποίηση και εξαγωγές
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Κομισιόν: Η Ελλάδα στις 8 χώρες της ΕΕ που ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε χωρίς επιφυλάξεις
Ο ελληνικός προϋπολογισμός θεωρείται πως συμμορφώνεται πλήρως προς τις δημοσιονομικές συστάσεις και τα όρια ανώτατων δαπανών