
Λίγους μόλις μήνες μετά την ανακήρυξή της ως Great Place to Work στην αμερικανική επικράτεια, δεκάδες εργαζόμενοι της αλυσίδας ομορφιάς Sephora αποδεικνύουν το αντίθετο, αρχίζοντας να γκρεμίζουν τον μύθο της «διασκεδαστικής δουλειάς» στους κύκλους των social media και τους λάτρεις του μακιγιάζ.
Η αιτία φαίνεται πως εστιάζει στην νέα πολιτική που ονομάζεται «Project Shift» και φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής.
Sephora: Εκμεταλλεύεται το «φαινόμενο κραγιόν» καθώς στοχεύει σε πωλήσεις 20 δισ. ευρώ
Η μετάβαση
Η νέα πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία αφορά νέα κριτήρια και προϋποθέσεις για τους εργαζομενους μερικής απασχόλησης, οι οποίοι κατά περίπτωση μετατρέπονται σε εργαζομένους «ευέλικτης απασχόλησης». Η διαφορά μεταξύ των δύο ειναι σύμφωνα με όσα αποκάλυψαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Business Insider, ότι οι «flex» – όπως τους αποκαλεί η αλυσίδα ομορφιάς- δεν έχουν πλέον εγγυημένες ώρες εργασίας, καθώς μπορούν να δουλεύουν από 0 έως και 19 ώρες την εβδομάδα.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όσοι δεν μπορούν να υποσχεθούν τρεις ημέρες διαθεσιμότητας την εβδομάδα πρέπει να κατατάσσονται στην κατηγορία flex, σύμφωνα με το Business Insider. Όσοι είναι διαθέσιμοι για τουλάχιστον τρεις ημέρες, θεωρούνται μερικής απασχόλησης.
Για ορισμένους εργαζόμενους με ευέλικτη πλέον απασχόληση, αυτό σημαίνει ότι ίσως και να περνούσαν μήνες ανάμεσα στις βάρδιες τους. Για όλους αυτούς, όμως, σημαίνει ότι δεν θα λαμβάνουν πλέον τα ίδια δωρεάν προϊόντα μακιγιάζ με τους συναδέλφους τους μερικής και πλήρους απασχόλησης.
Τέρμα τα δωρεάν προϊόντα
Είναι γνωστά ως «προϊόντα με στόχο την κατάρτιση» ή «gratis» και πρόκειται για μια μηνιαία τσάντα με δωρεάν προϊόντα ομορφιάς που μπορεί να κυμαίνονται από 250 έως 1.000 δολάρια σε αξία.
Και γιατί να έχει σημασία η συγκεκριμένη παροχή; Επειδή για τους εργαζόμενους που αμοίβονταν με 16 έως 20 δολάρια την ώρα, η επιστροφή στο σπίτι τους με πολυτελή σέρουμ και κονσίλερ αντιστάθμιζε την έλλειψη αμοιβής.
Πολλοί ήταν οι εργαζόμενοι που δήλωσαν στο Business Insider ότι ο Μάιος θα είναι ο τελευταίος μήνας που οι εργαζόμενοι στο flex λαμβάνουν τα συγκεκριμένα προϊόντα και προνόμια. Συνήθως, τα gratis παραγγέλλονται μήνες πριν, αλλά οι εργαζόμενοι που κατατάσσονται τώρα ως flex δήλωσαν ότι δεν τους έχει ζητηθεί να ζητήσουν προϊόντα για τον Ιούνιο ή αργότερα.
Όταν οι απογοητευμένοι εργαζόμενοι κατέκλυσαν το φόρουμ στο Reddit SephoraWorkers, αφού ανέβηκε η φωτογραφία ενός ενημερωτικού φυλλαδίου που απεικόνιζε τα οφέλη που κέρδιζαν οι εργαζόμενοι flex σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους.
Υποβιβασμός, εκμετάλλευση ή ευκαιρία;
H αλυσίδα ομορφιάς που ιδρύθηκε το 1969 στη Λιμόζ και αποτελεί πλέον θυγατρική του ομίλου πολυτελείας Luis Vuitton (LVMH), έχει διαφορετική άποψη. Σε δήλωσή της στο Business Insider, εξήγησε πως οι αλλαγές της «προσέφεραν την ευκαιρία σε περισσότερους από 4.160 υπαλλήλους, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων μερικής απασχόλησης που προηγουμένως δεν ήταν επιλέξιμοι» να έχουν πρόσβαση σε παροχές υγείας και χρόνο ασθενείας με βάση τις ώρες εργασίας τους.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι με ευέλικτη και προσωρινή απασχόληση δεν θα λαμβάνουν τα δωρεάν προϊόντα-προνόμια, αλλά δήλωσε ότι μπορούν να λαμβάνουν δωρεάν προϊόντα από μάρκες που επισκέπτονται τα καταστήματά της. Το μηναιίο gratis ωστόσο, αποτελούσε το «τυράκι» για χιλιάδες εργαζόμενες οι οποίες με τη μετάβασή τους στο flex status, αποφάσισαν να παραιτηθούν.
Μόνο οι πωλήσεις αξίζουν
Η προσέγγιση της Sephora που από πελατοκεντρική έχει εξελιχθεί σε αριθμοκεντρική και ο συνδυασμός με το νέο καθεστώς απαπσχόλησης και την κατάργηση των προνομίων, οδήγησαν τους υπαλλήλους να μην θεωρούν πλέον τη Sephora ως μια διασκεδαστική ανάπαυλα από την πλήρη απασχόληση ή ως χρήσιμα πρόσθετα χρήματα και προνόμια, παρά την έκπτωση 30% που ισχύει για όλο το προσωπικό.
Η Sephora γιόρτασε το 2023 την επίτευξη πωλήσεων ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στέλνοντας μπισκότα στους υπαλλήλους των καταστημάτων της τον Ιανουάριο. Η κίνηση αυτή άφησε κάποιους να λένε ότι ένιωθαν ότι «δεν τους άκουσε η εταιρεία».
Εβδομάδες αργότερα, το Project Shift έκανε κάποιους να κληθούν στο γραφείο του διευθυντή τους για να μάθουν ότι σύντομα θα χάσουν και αυτοί τα δωρεάν.


Latest News

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη