Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ενδιαφέρον για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers), καθώς εκτιμάται ότι η μελλοντική κατανάλωση παγκοσμίως του ενεργειακού αυτού προϊόντος θα αυξηθεί.
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG έχει υπερδιπλασιαστεί μέχρι τέλη Μαΐου φέτος όταν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, είχαν τοποθετηθεί 34 παραγγελίες. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 78 LNG carriers, σημειώνοντας αύξηση κατά 129% περίπου. Παράλληλα οι αξίες των νεότευκτων πλοίων ειδικά στην κατηγορία των μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας των 174.000 κυβικών μέτρων βρίσκονται σήμερα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, στα 269 εκατ. δολ., αυξημένες κατά περίπου 6,1% σε σύγκριση με ένα περίπου χρόνο πριν, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Rebecca Galanopoulos Jones, Senior Content Analyst, Veson Nautical.
Ποσειδώνια 2024: Χορός από deals στους τομείς της ναυτιλίας
Οι αξίες των πλοίων LNG έχουν αυξηθεί σε όλους τους επιμέρους τομείς και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του έτους, με τα πλοία ηλικίας 20 ετών και μεταφορικής ικανότητας 140.000 κυβικών μέτρων να έχουν αυξηθεί κατά περίπου 10 εκατ. δολ. από 62,85 εκατ. δολ. σε 72,40 εκατ. δολ. που ισοδυναμεί με αύξηση περίπου 15% από την 1η Ιανουαρίου 2024.
To βιβλίο παραγγελιών
Επί του παρόντος, το βιβλίο παραγγελιών για τον τομέα των μεγάλων LNG carriers ειδικά, ανέρχεται σε ποσοστό 64% περίπου σε σύγκριση με τον ενεργό στόλο. Η πλειονότητα των παραγγελιών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής φέτος αφορά τον τομέα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, που αντιπροσωπεύει το 74% του συνόλου και ακολουθεί η κατηγορία QMAX (μεγάλα πλοία που έχει επιλέξει το Κατάρ) με 23%. Ιστορικά, οι μόνες άλλες παραγγελίες που έγιναν για τον τομέα QMAX ήταν τη δεκαετία του 2000, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πρόσφατες παραγγελίες θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος ενός προγράμματος ανανέωσης του στόλου, από το Κατάρ το οποίο κατέχει την πρώτη θέση στις παραγγελίες για το 2024 με μερίδιο περίπου 44%, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να ακολουθούν με 13% και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με περίπου 9%.
Η πορεία των ναύλων
Οσον αφορά την πορεία των ναύλων και των κερδών για τα LNG carriers η αναλύτρια της Veson σημειώνει ότι επί του παρόντος είναι σταθερά αλλά σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που είναι σύνηθες για αυτή την εποχή του έτους. Αν και οι τιμές spot του LNG είναι αυξημένες κατά περίπου 12% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, όμως σε ετήσια βάση είναι ελαφρώς μειωμένα κατά περίπου 1%. Ωστόσο, το κλίμα για τον τομέα παραμένει θετικό, εκτίμηση που απορρέει από τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και την αυξημένη ποσότητα υγροποιημένου φυσικού αερίου που παραδίδεται στα λιμάνια της ΕΕ για να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο που παλαιότερα μεταφερόταν με αγωγούς, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση για νεότερα, πιο οικολογικά πλοία.
Latest News
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΑΕΝ Ύδρας: Εργο ανακαίνισης από το Ίδρυμα «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης»
Υπογραφή πρωτοκόλλου παράδοσης–παραλαβής του έργου ανακαίνισης των χώρων υγιεινής των κοιτώνων των σπουδαστών στην ΑΕΝ Ύδρας
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης
Οι δυτικές κυρώσεις δεν σταματούν τον σκιώδη στόλο της Ρωσίας
Η Μόσχα μετέφερε 4,1 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,4 εκατ. βαρέλια έναν χρόνο νωρίτερα
Ποια πλοία φέρνουν τα περισσότερα κέρδη – Η ανάλυση του οίκου Clarksons
Πώς εξελίσσονται τα έσοδα των εταιρειών στη ναυτιλία στη σκιά των γεωπολιτικών εξελίξεων – Ο ρόλος των Χούθι
Ακτοπλόοι: Ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία
Με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί σε ανάκληση της απόφασης για απεργία