
«Δυναμική» επανεμφάνιση πραγματοποίησαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, επιτιθέμενοι σε τρία εμπορικά πλοία χθες Δευτέρα, το ένα εκ των οποίων είναι ελληνόκτητο.
Όπως ανέφερε η United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) το πρώτο πλοίο εκ των υστέρων έγινε γνωστό ότι είναι το 40.100 τόνων Bentley I (ναυπήγησης 2004).
Eνημέρωσε για δύο συγκρούσεις με ένα μη επανδρωμένο σκάφος ενώ από δύο άλλα που είχαν τρά άτομα πλήρωμα το κάθε ένα δέχθηκε πυροβολισμούς, Η UKMTO επιβεβαίωσε ότι το πλοίο και το πλήρωμά του ήταν ασφαλείς και ότι συνέχισαν την πορεία τους προς το επόμενο λιμάνι αφού απέκρουσαν τους δράστες. Το πλοίο δέχθηκε αργότερα δύο πυρά, ενώ αναφέρθηκαν τρεις εκρήξεις σε κοντινή απόσταση, χωρίς να προκληθούν ζημιές.
Η εταιρεία ασφαλείας Ambrey σημείωσε ότι η «επίθεση ήταν σύμφωνη με προηγούμενα περιστατικά που ανέλαβαν οι Χούθι», οι οποίοι από τον Νοέμβριο έχουν χρησιμοποιήσει μια ποικιλία τακτικών κατά της εμπορικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων εκτοξεύσεων πυραύλων, επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και χρήσης μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας. Δεν ήταν άμεσα σαφές αν το μη επανδρωμένο σκάφος έφερε εκρηκτικά, μια μέθοδος που είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για τη βύθιση ενός ελληνικών συμφερόντων χύδην φορτηγού πλοίου τον Ιούνιο.
Αργότερα στη διάρκεια της ημέρας έγινε γνωστό ότι ένα άλλο δεξαμενόπλοιο υπέστη ζημιές σε επίθεση από μη επανδρωμένο σκάφος, στα ανοικτά της Χοντέιντα. Το δεξαμενόπλοιο ήταν το ελληνόκτητο Chios Lion (107.500 τόνων, έτος ναυπήγησης 2010). Οι ένοπλοι φρουροί ασφαλείας του πλοίου έριξαν πρώτα προειδοποιητικές βολές και στη συνέχεια πυροβόλησαν απευθείας το επιτιθέμενο θαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος, με αποτέλεσμα αυτό να εκραγεί «σε απόσταση λίγων μέτρων από την αριστερή πλευρά του πλοίου».
Σύμφωνα με την εταιρεία Diaplous το πλοίο «υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα» και συνέχισε να πλέει μετά το περιστατικό.
Επίσης μια ακόμη επίθεση καταγράφηκε κατά του πλοίου Olvia (6.400 τόνων, έτος ναυπήγησης 2011).
Ο εκπρόσωπος των Χούθι για στρατιωτικά ζητήματα Γιαχία Σάρια ανέφερε χθες Δευτέρα (15/07) αργά το βράδυ πως οι «επιχειρήσεις» τους διεξήχθησαν σε αντίποινα για τον Ισραηλινό βομβαρδισμό στη πόλη Χαν Γιούνις το Σάββατο στη Γάζα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιθέσεις έγιναν σε συνεργασία με την οργάνωση Ισλαμική Αντίσταση στο Ιράκ.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες