
Η Πορτογαλία εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει μερίδιο τουλάχιστον 49% της TAP SA στην τελευταία της προσπάθεια να ιδιωτικοποιήσει την κρατική αεροπορική εταιρεία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης αναμένεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο και μπορεί να ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους ή το 2026, προσθέτει το Bloomberg, επικαλούμενο πηγές. Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον TAP.
Προς πώληση, μέσω δημόσιας προσφοράς το 30% της πορτογαλικής Novo Banco
Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης – η Air France-KLM, η Deutsche Lufthansa AG και η ιδιοκτήτρια της British Airways IAG SA – έχουν δημοσιοποιήσει το ενδιαφέρον τους για την TAP. Η μεγαλύτερη έλξη της έγκειται στο γεγονός ότι είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός πάροχος αεροπορικών συνδέσεων με τη Βραζιλία. Η ναυαρχίδα του πορτογαλικού αερομεταφορέα διατηρεί επίσης ισχυρή παρουσία στην Αφρική και πραγματοποιεί αρκετές πτήσεις προς τη Βόρεια Αμερική.
Η TAP συγκαταλέγεται μεταξύ μιας μικρής ομάδας κρατικών αερομεταφορέων που εξακολουθούν να είναι προς εξαγορά στην Ευρώπη, μια περιοχή που σήμερα κυριαρχείται από τους τρεις μεγάλους ομίλους αερομεταφορέων. Η Lufthansa ολοκλήρωσε τον Ιανουάριο την εξαγορά μειοψηφικού μεριδίου του ιταλικού αερομεταφορέα ITA Airways, ενώ η Air France-KLM αγόρασε πέρυσι μερίδιο της SAS AB.
Ο πρωθυπουργός Λουίς Μοντενέγκρο, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Απρίλιο, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θέλει να διατηρήσει τον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Λισαβόνα, καθώς και δρομολόγια που είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ως στόχο να πουλήσει τουλάχιστον το 51% του αερομεταφορέα σε ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης που είχε ανακοινωθεί το 2023. Με την πιθανή πώληση ενός μειοψηφικού μεριδίου, ο Μοντενέγκρο θα μπορούσε να παρακάμψει την αντιπολίτευση στο κοινοβούλιο που διαφορετικά θα απειλούσε ένα σχέδιο πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου.
Εκτός από τη μεταφορά τουριστών που επισκέπτονται την Πορτογαλία σε μεγαλύτερο αριθμό, οι πτήσεις του TAP συνδέουν μια παγκόσμια διασπορά πολιτών της χώρας και συνδέουν επίσης την ηπειρωτική χώρα με τα αρχιπελάγη Μαδέρα και Αζόρες στη μέση του Ατλαντικού.
Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία διοικείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Λουίζ Ροντρίγκεζ και μετέφερε 16 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, μια αύξηση 1,6% από το 2023.


Latest News

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία

Η Κίνα διαψεύδει ότι γίνονται συνομιλίες με τις ΗΠΑ - Ζητά να ανακαλέσει η Ουάσινγκτον τους μονομερείς δασμούς
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν πραγματικά να επιλύσουν το πρόβλημα... θα πρέπει να ακυρώσουν όλα τα μονομερή μέτρα για την Κίνα, είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Μπρουνό Λε Μερ: Να αναλάβει η ΕΕ μέρους του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών
Τι προτείνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ