
Τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της Primark στη Βρετανία μείωσε η μητρική της Associated British Foods (ABF), σαφώς απογοητευμένη από τις χαμηλές της επιδόσεις κατά την κρίσιμη εμπορική περίοδο των Χριστουγέννων, την ίδια στιγμή που τόσο η ίδια όσο και οι ανταγωνιστές της στο λιανικό εμπόριο, προετοιμάζονται για την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών εθνικής ασφάλισης και την αύξηση του κατώτατου μισθού από τον Απρίλιο.
Η ABF απέδωσε την πτώση της Primark στο γεγονός ότι οι καταναλωτές ήταν πολλοί «επιφυλακτικοί» και ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
Primark: Στροφή στα οικονομικά ρούχα και μυθικά… κέρδη για την εταιρεία
Ένα μόλις χρόνο πριν, Primark είχε εμφανίσει ισχυρές πωλήσεις ενόψει των Χριστουγέννων, καθώς οι Βρετανοί αγοραστές επικεντρώθηκαν σε ρούχα που πωλούνταν σε μειωμένη τιμή εν μέσω επίμονα υψηλού πληθωρισμού, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον… κακό καιρό
Γιατί χάνει τη λάμψη της η Primark
Ο retailer στοχεύει τώρα σε «χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό» αύξησης των πωλήσεων για την αλυσίδα το 2025, σε σύγκριση με τις προβλέψεις του Νοεμβρίου για «μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό αύξησης».
Η επιχείρηση λιανικής της ABF, η οποία αποτελείται κυρίως από το εμπορικό σήμα «Primark», είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 0,4% σε 3,36 δισ. στερλίνες για τις 16 εβδομάδες έως τις 4 Ιανουαρίου. Αυτό αντιπροσώπευε αύξηση 1,9% σε σταθερή συναλλαγματική βάση.
Οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία μειώθηκαν κατά 4%, ενώ η αντίστοιχη πτώση ανήλθε σε 6%.
Ο Dan Lane, επικεφαλής αναλυτής της Robinhood UK, δήλωσε: «Η Primark αποτελούσε επί μακρόν το στολίδι στο στέμμα της ABF, αλλά χάνει γρήγορα τη λάμψη της».
Η ανάπτυξη κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων ανακόπηκε από τις «ασθενέστερες φθινοπωρινές συναλλαγές σε ένα δύσκολο περιβάλλον λιανικής πώλησης» σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα, ο όμιλος δήλωσε ότι ο ήπιος καιρός του φθινοπώρου επηρέασε τις πωλήσεις ειδών όπως παλτά και σακάκια κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου.
Το εξωτερικό
Η αδυναμία στο Ηνωμένο Βασίλειο αντισταθμίστηκε εν μέρει από τα κέρδη στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ.
Ο Garry White, επικεφαλής επενδυτικός σχολιαστής της Charles Stanley, επισήμανε πως «η όποια αύξηση των πωλήσεων της Primark… πιθανότατα να οφείλεται στα ανοίγματα καταστημάτων και όχι στην οργανική ανάπτυξη. Οι κατευθυντήριες γραμμές για την επιχείρηση τροφίμων της παρέμειναν αμετάβλητες».
Ενώ πρόσθεσε πως «η δήλωση αυτή αντανακλά τις δυσοίωνες προοπτικές για τους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς οι Βρετανοί περιορίζουν τις δαπάνες και η φορολογική επιβάρυνση των λιανοπωλητών αυξάνεται μετά την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών εθνικής ασφάλισης από την καγκελάριο Ρέιτσελ Ριβς στον προϋπολογισμό του Οκτωβρίου.
Ένα όχι και τόσο «χρυσό» τρίμηνο
Οι λιανικές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν απροσδόκητα τον Δεκέμβριο, αμαυρώνοντας το «χρυσό τρίμηνο» των λιανοπωλητών. Το υποτονικό καταναλωτικό κλίμα φαίνεται ότι θα συνεχίσει να πλήττει τον κλάδο στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Ο Lane, της Robinhood UK, σχολίασε σχετικά πως «υπάρχει πραγματική ανησυχία για το ότι η επιβράδυνση της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε να έχει υπερβολικό αντίκτυπο στα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα. Αυτό έχει σημασία, δεδομένου ότι το 85% των προϊόντων της Primark κοστίζουν κάτω από 10 λίρες, με το Ηνωμένο Βασίλειο να παράγει σχεδόν το 50% των εσόδων της.
«Υπάρχει επίσης η αυξανόμενη απειλή από τον ανταγωνισμό που είναι φιλικός προς τον προϋπολογισμό. Η Primark εξακολουθεί να μην διαθέτει ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών και, όσο και αν η εταιρεία μπορεί να λέει ότι οι αγορές στο κατάστημα είναι πιο πρακτικές για τα περιθώρια κέρδους της, είναι παράλογο για τους αγοραστές που μπορούν εύκολα να απευθυνθούν σε εταιρείες όπως η Shein για τις ευκαιρίες τους.
Το click-and-collect δεν αρκεί στις μέρες μας και ακόμη και αν οι πωλήσεις βελτιωθούν, θα παραμείνει ένας κίνδυνος για την επιχείρηση, καθώς φθηνότερες κινεζικές πλατφόρμες εισβάλλουν στο χώρο, καθώς και ιστοσελίδες μεταχειρισμένων ειδών όπως η Vinted.


Latest News

ΑΑΔΕ: Τα τρία συν ένα «αναχώματα» κατά της φοροδιαφυγής το 2025
Κλειδωμένες δηλώσεις ΦΠΑ, Ψηφιακό Πελατολόγιο, Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής και περιορισμός των δυνατοτήτων για φουσκωμένες δαπάνες

Σχέδια... «διαμελισμού» της Intel κάνουν TSMC και Broadcom
Πιθανές συμφωνίες θα ήταν αδιανόητες πριν από τα πρόσφατα προβλήματα της Intel που την έκαναν στόχο εξαγοράς

Περιορισμούς τύπου «Τραμπ» στις εισαγωγές τροφίμων σχεδιάζει η ΕΕ
Περιορισμό εισαγόμενων αγροτικών προϊόντων σχεδιάζει η ΕΕ στον απόηχο των απειλών Τραμπ για επιβολή δασμών

Με «δυτικό εγχειρίδιο» η Κίνα περιορίζει τις εξαγωγές τεχνολογίας εν μέσω εμπορικού πολέμου
Η Κίνα προχωρά μεταξύ άλλων σε περιορισμούς που αφορούν την προηγμένη τεχνολογία μπαταριών

Σολτς: Η ΕΕ είναι αρκετά ισχυρή για να αντιμετωπίσει τους δασμούς του Τραμπ αλλά «προτιμούμε συμφωνία»
Ο Σολτς δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τις ΗΠΑ να συζητήσουν τρόπους αποφυγής της κλιμάκωσης της εμπορικής διαμάχης

«Φιλί της ζωής» 2,5 δισ. λιρών στη βρετανική χαλυβουργία - Η απάντηση στους δασμούς Τραμπ
Βρετανικός χάλυβας θα χρησιμοποιηθεί από το αεροδρόμιο Heathrow στα σχέδια αναβάθμισης υποδομών στον νέο τερματικό σταθμό

Ως άλλος... Ναπολέων - Ο Τραμπ στρέφεται και κατά της δικαιοσύνης
Προκαλεί με το μήνυμα και τις αναρτήσεις του ο πρόεδρος Τραμπ - Ποια είναι η ρήση του Ναπολέοντα που προκάλεσε αντιδράσεις

Τα εστιατόρια της Νέας Υόρκης ακόμη περιμένουν έγκριση για εστίαση σε πεζοδρόμια
Η Νέας Υόρκη θέσπισε νέο πρόγραμμα για υπαίθριους χώρους εστίασης, το οποίο καθυστερεί υπερβολικά εξαντλώντας την υπομονή των επιχειρήσεων εστιάσης

Το νέο ενοχλητικό κόλπο της αυτοκινητοβιομηχανίας
Μερικοί ιδιοκτήτες νέων οχημάτων δέχονται αναδυόμενες διαφημίσεις μέσα στα αυτοκίνητά τους—και όλα αυτά αποτελούν μέρος του σχεδίου του Stellantis να κερδίσει επιπλέον 20 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο

Ο κατασκευαστικός κλάδος των ΗΠΑ ζυγίζει τις επιπτώσεις των δασμών Tραμπ
Το 2024, ο χάλυβας που εξήγαγε η Κίνα ανήλθε σε 110,72 εκατ. μετρικούς τόνους, αντανακλώντας αύξηση 22,7% σε ετήσια βάση